25.020
netweters
|
153.916
antwoorden
|
20.874
vragen
|
Mijn Telenet One werkt niet in Italië. Geen mogelijkheid om telefoons te ontvange. Of zelf te bellen. Sms'en komen niet toe en geraken niet verstuurd. Geen dataverkeer.
Roaming staat aan. De oorspronkelijke blokkering buitenland op MyTelenet is opgeheven. Maar niks helpt en Telenet reageert niet.
Zelf Netwerkoperatoren zoeken lukt niet.
Wat je eens kan proberen is eerst je gsm toestel te herstarten. Als dat gedaan is kijk dan eerst of je handmatig een provider kan kiezen , de meeste toestellen staan op automatisch. Moest dat dan nog niet lukken is er iemand die met je mee is en ook een toestel heeft ? probeer dan je simkaart daar in dat toestel. Dan kan je zien of het wel of niet werkt. Werkt dat dan wel ligt het niet aan Telenet maar aan je toestel maar lukt het daar ook niet in dan ligt er bij Telenet iets verkeerd. Die stap zou ik zeker al wel eens proberen.
Stel het zou aan Telenet zelf liggen kan je daar misschien een simkaartje ter plaatse aanschaffen. Op die manier heb je toch wat bereik en kan je wat data gebruiken , check wel tarieven en dergelijke in het buitenland.
Moest je de mogelijkheid hebben en je kan naar Telenet bellen daar ter plaatse zou ik zeker doen. Dan kan je de situatie uitleggen en misschien kunnen ze op afstand wat zien. De klantendienst denk ik zelf niet maar een dossier naar de achterliggende diensten kan al misschien er voor zorgen dat ze zien of je gsm verbinding kan maken met een buitenlands netwerk. het is maar een suggestie om je eventueel op weg te helpen.
@GeertL schreef:Zelf Netwerkoperatoren zoeken lukt niet.
Dat lijkt me dan toch eerder een probleem met uw toestel (of misschien de simkaart?).
Bij roaming problemen is het in ieder geval best om Telenet te contacteren op het moment dat het probleem zich voordoet (al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).
Ze kunnen dan enkele zaken nakijken. Je moet er wel rekening mee houden dat Telenet geen rechtstreekse invloed heeft op de buitenlandse netwerken.
Roaming-problemen bij Telenet. Je bent zeker niet alleen. Zoek eens op "Italië" op dit forum: https://www.netweters.be/t5/forums/searchpage/tab/message?q=itali%C3%AB&sort_by=score&collapse_discu...
Mijn vrouw heeft een paar jaar geleden op skiverlof ook roaming-problemen gehad met een Telenet-abonnement. Veel kans dat het met een simkaart van een andere operator wel perfect werkt.
Mijn vrouw zit ondertussen net als mij voor haar gsm bij Proximus en roaming-problemen zijn nu onbestaande.