Beantwoorden
GeertL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Geen verbinding met mobiel in het buitenland

Mijn Telenet One werkt niet in Italië. Geen mogelijkheid om telefoons te ontvange. Of zelf te bellen. Sms'en komen niet toe en geraken niet verstuurd. Geen dataverkeer.

Roaming staat aan. De oorspronkelijke blokkering buitenland op MyTelenet is opgeheven. Maar niks helpt en Telenet reageert niet.

Zelf Netwerkoperatoren zoeken lukt niet.

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Geen verbinding buitenland

Tags (1)
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6219
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Geen verbinding met mobiel in het buitenland

@GeertL 

Wat je eens kan proberen is eerst je gsm toestel te herstarten. Als dat gedaan is kijk dan eerst of je handmatig een provider kan kiezen , de meeste toestellen staan op automatisch. Moest dat dan nog niet lukken is er iemand die met je mee is en ook een toestel heeft ? probeer dan je simkaart daar in dat toestel. Dan kan je zien of het wel of niet werkt. Werkt dat dan wel ligt het niet aan Telenet maar aan je toestel maar lukt het daar ook niet in dan ligt er bij Telenet iets verkeerd. Die stap zou ik zeker al wel eens proberen. 

Stel het zou aan Telenet zelf liggen kan je daar misschien een simkaartje ter plaatse aanschaffen. Op die manier heb je toch wat bereik en kan je wat data gebruiken , check wel tarieven en dergelijke in het buitenland. 

Moest je de mogelijkheid hebben en je kan naar Telenet bellen daar ter plaatse zou ik zeker doen. Dan kan je de situatie uitleggen en misschien kunnen ze op afstand wat zien. De klantendienst denk ik zelf niet maar een dossier naar de achterliggende diensten kan al misschien er voor zorgen dat ze zien of je gsm verbinding kan maken met een buitenlands netwerk. het is maar een suggestie om je eventueel op weg te helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2437
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Geen verbinding met mobiel in het buitenland


@GeertL  schreef:

Zelf Netwerkoperatoren zoeken lukt niet. 


Dat lijkt me dan toch eerder een probleem met uw toestel (of misschien de simkaart?).

 

Bij roaming problemen is het in ieder geval best om Telenet te contacteren op het moment dat het probleem zich voordoet (al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).

Ze kunnen dan enkele zaken nakijken. Je moet er wel rekening mee houden dat Telenet geen rechtstreekse invloed heeft op de buitenlandse netwerken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kevin10
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen verbinding met mobiel in het buitenland

Roaming-problemen bij Telenet. Je bent zeker niet alleen. Zoek eens op "Italië" op dit forum: https://www.netweters.be/t5/forums/searchpage/tab/message?q=itali%C3%AB&sort_by=score&collapse_discu...

Mijn vrouw heeft een paar jaar geleden op skiverlof ook roaming-problemen gehad met een Telenet-abonnement. Veel kans dat het met een simkaart van een andere operator wel perfect werkt.

Mijn vrouw zit ondertussen net als mij voor haar gsm bij Proximus en roaming-problemen zijn nu onbestaande.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5774
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Geen verbinding met mobiel in het buitenland

Als je ergens wifi hebt en bij voorkeur een pc of laptop kan gebruiken, ga naar mijn Telenet, Mijn producten, Mobiel, Kies het juiste mobile nummer, Blokkeer specifiek verbruik, Beheer (vanuit het buitenland).

janne_man_0-1750514621706.png

Waarom met laptop of pc: met smartphone of tablet zal er allicht automatisch overgeschakeld worden naar de telenet app en daar heb je deze instellingen niet. Als er een bijkomende bevestiging gevraagd wordt kies dan voor e-mail. 

Mogelijk kan deze instelling enkel gewijzigd worden door de hoofdgebruiker (de klant op wiens naam de aansluiting staat). Als je iemand hebt op het thuisfront waar je voldoende vertrouwen in hebt en die toegang heeft tot je woning kan je die vragen om deze instellingen te wijzigen. Met een beetje geluk hoef je uw wachtwoord niet te geven omdat het automatisch ingevuld wordt door de browser. Ik schat een kwartier na de aanpassing is het in orde.