Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Hallo,

Ik overweeg een aanschaf van de Google Pixel 7, maar aangezien deze niet officieel in België te koop is (wel in NL sinds oktober 2022) vraag ik me af of 5G ondersteuning hierop zal werken vanuit Telenet/Google eens 5G breed beschikbaar zal zijn in Belgie. Of kan ik beter kijken naar een telefoon dat wel officieel gelanceerd is in Belgie voor deze mogelijkheden? Ook biedt deze ondersteuning voor e-sim, wat in de toekomst wel handig zou zijn als Telenet hiermee van start gaat

Reden Google Pixel aankoop:

- Goed en regelmatig updatebeleid

- Stock Android (Nokia en Motorola bieden dit ook)

- Aankoop aan EU adviesprijzen sinds 2022, dus geen grijze import meer)

- Goede prijs/kwaliteit


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Tim

 

0 Likes
101 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

De 5G zal in heel de Europese Unie wel hetzelfde zijn. De landen mogen hun markten niet afschermen. Dus een Nederlands toestel zal werken in België als de 5G uitgerold is.

Of je beter wacht of niet is een zuivere subjectieve keuze die enkel jij kan nemen (vermits je de vraag stelt, is het uw wens om een ja op deze vraag te krijgen).

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@janne_man wachten is niet echt een optie, omdat ik nu tijdelijk rond loopt met een Motorola G5 Plus uit 2017 en die is zo traag als iets 🙂
Het enige dat ik wil vermijden is dat ik nu de Google pixel 7 koop en achteraf dan blijkt dat 5G via Telenet niet zal werken, aangezien de Google Pixels (nog) niet via google verkocht worden, zou wel aan gewerkt worden, hebben ze bevestigd tijdens de NL release, als ze het in NL voor elkaar krijgen en andere EU landen, dan zal België ook wel moeten lukken.

@Suzy is er eigenlijk al iets bekend over de termijn die Telenet heeft met de uitrol van 5G qua landelijke dekking? Geen idee hoelang dit duurde bij 4G.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

@TMCLS93 

Vrees dat dit nog een tijdje duurt, nu worden de steden aangepakt en zo gaan ze stilaan naar de buitenkant toe, zit momenteel in een gemeente waar er ook geen 5G is maar 500 meter verder is er wel 5G beschikbaar, is te zien op welke mast je komt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

5G, dit is wat Google zegt:

https://pixel.withgoogle.com/5G/

Ik heb zelf een Pixel 6, maar ik heb geen idee of die 5G ondersteunt in België. Ik zit in Limburg en weet niet waar ik het eventueel zou kunnen testen. In de instellingen staat het echter wél, dus ik vermoed dat het werkt. Wat niet in de instellingen staat zijn Vowifi en VoLTE. Die zijn gewoon niet terug te vinden. Tijdens het opstarten van mijn Pixel krijg ik ook telkens een melding van Telenet dat ze het toestel niet hebben kunnen instellen oid.

Blijkbaar wordt Telenet gesponsord door grote merken als Apple en Samsung, want die ondersteunen het. Net zoals Huawei (waarmee je officieel zelfs geen toegang tot Google Play Store hebt). Na jaren staan daar nog altijd enkel die 3 merken... Het grappige (?) is dat ze geen MCE (Mobile Coverage Extender) toestellen meer verkopen, want "er is een goed alternatief; je kan bellen over wifi". Mijn moeder woont langs een vliegveld en de dekking is daar redelijk slecht (er mogen geen hoge antennes geplaatst worden). Om die reden heb ik er een MCE geplaatst. Als die stuk is, dan zou zij nog kunnen bellen met haar iPhone, maar ik zal er met mijn Pixel geen of slecht bereik hebben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik heb vorige maand de Pixel 6a gekocht (in Nederland met black friday korting).

Ondanks het feit dat de telefoon 5G heeft, en VoLTE en VoWifi kan, werkt dit allemaal niet in België.

De reden is simpel: Google heeft dit (softwarematig) geblokkeerd in alle landen waar ze geen Pixels verkopen. Ligt dus niet aan Telenet.

Volgens een recent contact met de helpdesk van Google zal dit "in de toekomst" via een software update worden geactiveerd.

Op dit moment is de enige oplossing om de telefoon te rooten (maar dan speel je wel je automatische updates kwijt en werkt je bank software mogelijk niet meer)

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Dat dit niet bij Telenet ligt, had ik inderdaad ook vernomen, wel goed dat Google dit zou activeren in de toekomst via een software update, tijd brengt raad.

Ik las ontlangs dat Google de Pixel telefoons mogelijks ook in België gaat verkopen, aangezien ze dit nu al in Nederland doen ook...
Bron HLN: https://www.hln.be/nieuws/ook-dit-jaar-lanceert-google-geen-pixel-smartphones-in-ons-land-maar-belge...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Dat lijkt me in strijd met de EU regelgeving. 

0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Voor wie nog op zijn/haar honger zit voor VoLTE op een Pixel, deze workaround lost het op, zelfs zonder root:

https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/10vuva2/pixel_users_in_unsupported_countries_this_guid...

Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt op mijn Pixel 6a, ik heb net gebeld en het bleef 4G zonder terug te vallen naar H+

Jan3Q
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Na het installeren van Android 13 QRP2 Beta 3 staat VoLTE automatisch aan op mijn Pixel 7. Wel nog geen VoWiFi en 5G.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Dat is raar, want op mijn Pixel 6 kan ik wel degelijk 5G instellen. (Of het ook echt werkt is een andere zaak.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik had ook al begrepen dat de volgende feature drop (die van maart 2023) 5G/VoLTE/VoWifi zou openzetten voor niet-ondersteunde landen.

Hopelijk gaat Telenet dan ook VoWifi enablen voor mensen die geen iPhone, Samsung of Huawei hebben (hint hint)

PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Op mijn 6a staat ook 5G ingesteld maar zelfs centrum Antwerpen heb ik enkel 4G signaal. 

Jan3Q
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Bij staat in de instellingen ook 5G maar in Gent alleen maar 4G.

Er is al ondersteuning toegevoegd voor Portugal, Litouwen, Finland en Estland in de beta dus hopelijk volgt België in één van de komende updates.

PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Ik heb op Reddit en XDA al van mensen uit andere landen (bijvoorbeeld Griekenland) gelezen dat het ook daar werkt met de laatste beta.

Fingers crossed...

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Google Pixel 7 - 5G + Vowifi en VoLTE

Is hier al meer nieuws over? Wanneer zal 5G/VoWifi en VoLTE werken in België op de Pixel 7 Pro?

0 Likes