24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit. https://press.telenet.be/telenetbase-schakelt-vanaf-september-2024-het-3g-signaal-uit
https://www.hln.be/tech/vanaf-september-schakelt-telenet-3g-uit-wat-betekent-dat-voor-jou~a8cf4a15/
Opgelost! Ga naar oplossing.
We hopen dat oudere klanten deze info ook krijgen via hun factuur of via brief
Dat het in september opeens veel mensen de winkel moeten bezoeken omdat hun oude telefoon niet meer werkt
Of dat ze het niet door hebben tot ze hem echt nodig hebben
Bedankt om dit te delen, @LordCoeCoe
Het klopt inderdaad dat het 3G-signaal gaat verdwijnen. Daar zijn verschillende redenen voor, maar de grootste is het feit dat 3G verouderd is. Klanten gebruiken het ook minder en minder. Momenteel neemt 3G nog veel plaats in op het netwerk. Door het stop te zetten maken we ruimte vrij die nodig is voor 4G en 5G. Daarmee kunnen klanten namelijk veel beter, sneller en efficiënter bellen, sms'en en surfen.
Klanten die impact gaan merken heeft Telenet in maart al een eerste persoonlijke communicatie gestuurd om hen hiervan te informeren. In juni zullen deze klanten een reminder ontvangen en in augustus een laatste herinnering. Bij de effectieve stopzetting, ontvangen ze er ook nog een sms over.
Ook kan je alle informatie over de stopzetting van 3G terugvinden in deze link.
@Bjarne Ik hoop dat het niet te veel problemen zal veroorzaken met het bereik, aangezien ik mijn gsm op 3G zet omdat er simpelweg geen degelijke 4G of 5G beschikbaar is in onze buurt. Dus als dat wegvalt, ben ik gezien 😉
en voor oudere 'dumbphone' gsm's dewelke enkel 2 en 3g hebben, betekent dit dat die alleen nog 2g kunnen benutten ook dan denk ik. wat doet dit met de batterijduur en zendsterktes. zijn er 4g capabele dumbphones nog, - edit blijkbaar wel, op de telenet site de Nokia 110 Dual Sim 4G Blauw
en is het enkel bij telenet, of waarschijnlijker dan ook bij base?
Natuurlijk zullen ze geen 3G meer kunnen gebruiken en enkel 2G (of 4G).
De batterij zal een heeeel klein beetje slechter zijn omdat je telefoon constant naar een 3G signaal zoekt.
Een smartphone zoekt automatisch naar een 5G signaal (tenzij je dat uitschakelt).
De 2G zendsterktes zullen elke dag slechter worden. De frequentieruimte die vrijkomt worden gebruikt door 4G en 5G.
Als je een dumb phone wilt, koop dan een moderne met 4G. Het kost evenveel als een gloednieuwe schoen.
Met 4G en 5G haal je een veel hogere downloadsnelheid. Gegarandeerd sneller surfen dus!
Als de snelheden 'capped' blijven, dan maakt het niet zo veel uit, want dan haal je in principe met 5G dezelfde snelheden als met met 4G.
Ik heb nog nooit meer dan 100 Mbps gehaald met 4G, met 5G haal ik makkelijk 250 Mbps.
Het verschil is groot hoor.
Maar ik zou wel liever meer 4G zendmasten hebben.
Dit jaar bij de 3 providers bij orange zou het al uit staan
Maar klopt dus wel je kan 2 g gebruiken om te bellen of te sms
Ik heb deze vraag gekregen van mensen ik vond dat de 2g nog kunnen gebruiken tot 2027
Goed dat jullie dit bevestigen zal het laten weten
Ze gebruiken dit gewoon om te bellen en sms te versturen
Ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren als we 3G uitzetten
Is het zodat onze klanten wakker worden op ochtend in september nergens hebben ze 3G van de kust tot Arlon.
of gaat regio per regio en zo ja waar we beginnen we daar aan
Bizar dat jij zulke vragen vraagt stelt terwijl je telkens zelf in de naam van Telenet spreekt. 🧐
@TELEMOB schreef:Ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren als we 3G uitzetten
Is het zodat onze klanten wakker worden…
Maar om te antwoorden op je vraag hoe het gaat gebeuren…
@TELEMOB schreef:of gaat regio per regio en zo ja waar we beginnen we daar aan
De uitschakeling zal inderdaad stapsgewijs per regio gebeuren. De vrijgekomen frequentieruimte zal met de nieuwe apparatuur voor het 4G en/of 5G spectrum worden.
Een grote impact van het uitschakelen van 3G wordt er voor de klanten niet verwacht. Het jaarlijkse mobiele dataverbruik via 3G bedraagt net iets minder dan 2%.
Dank voor de reactie
kunnen we ergens zien wanneer 3G in een zone zal uitgezet worden
Worden de klanten hier van op de hoogte gebracht ?
Volgens berichten in de krant , gaan we ons 3G netwerk uit zetten vanaf deze maand
zijn de zones al geweten waar beginnen of gaat heel ons 3G netwerk in een keer uit gezet worden
Geen info er is voor dit geen kaart ook niet
Volgens info zouden ze af en toe 3g hebben uitgezet om te zien wie er overschakelt naar 2 g
Geen overschakeling deze mensen zouden gecontacteerd zijn veel toestellen van alarm zeker of automatten
De meeste telefoon toestellen hebben 2g daar mee kan je bellen en sms sturen internet zal niet meer werken op deze oude toestellen