Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Hoe Chromecast verbinding laten maken via hotspot?

Hoi

Ik heb op mijn tweede verblijf geen internet/wifi. 

Ik heb wel een smartphone met internet. Ik kan wel mijn internet delen via een hotspot via smartphone. Ik heb ook een Google Chrome Cast. Juist gekocht.

Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om mijn Chrome Cast te gebruiken op mijn tv in het tweede verblijf via de hotspot om zo naar tv te kijken? Via tablet zou het gaan (heb ik al uitgetest buitenshuis), maar voor mijn moeder is dit scherm te klein. Dus zou ik het op de tv moeten kunnen aanschakelen. Al weet ik niet of dit een stabiele verbinding zou zijn.

Mijn buren hebben jaren geleden een telenet kaart gaan halen die ze in de tv gestoken hebben en zo naar tv kunnen zien, maar ik heb geïnformeerd bij Telenet en deze kaart zou binnenkort verdwijnen. Mijn buren hebben ook geen internetaansluiting.

Ik heb wel te horen gekregen dat ik een internetaansluiting zou kunnen laten aanleggen en dan het contract telkens laten opschorten in de wintermaanden. Want ik ga enkel in de zomermaanden, vandaar dat ik ook geen permanente internetaansluiting zou willen aanleggen.

Bedankt alvast voor de tips

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Hotspot smartphone en chrome cast

37 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik weet niet of dit een oplossing is voor de topicstarter, maar met een TV (misschien, eventueel tweedehands, nog aan te kopen) met een geschikte aansluiting voor een chromecast  en daarnaast een smartfoon met daarop de Telenet TV app (en uiteraard een werkende sim erin) kan je toch alles kijken via uw foon en dat casten naar de TV ...

Of zie ik het te simpel?

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Als er geen coax aansluiting is op je scherm dan is dat geen TV maar een monitor.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Als je nieuw tv bakje hebt steek de coax kabel in het bakje

En dan sluit je de scart kabel aan bakje en de tv  meer moet niet

De rest legt zich uit

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Laat ook eens weten wat het is een beeldscherm of monitor

Merk type zo veel mogelijk info

composiet aansluiting  vga dan gaan we wel eens moeten zien of het waard is om nog extra kosten te maken

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Hoi,

Effectief, ik denk dat het niet meer waard is om het huidige toestel te blijven behouden.

Toestel is een Philips, 30j oud en nog zo'n grote beeldbuis vanachter (dus geen platte tv). Enkel een scart-aansluiting.

Ik ga wel een nieuw toestel kopen en hopen dat ze het daar leveren, want ik heb geen vervoer.

Dan kan ik inderdaad bij het nieuw toestel de chromecast insteken en zo proberen tv te kijken. Ik hoop enkel dat mijn hotspot van mijn GSM dat houdt voor een hele avond.

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@rainbowniagara 

Een deftige powerbank aansluiten op uw foon of de oplader in het stopcontact steken  en je kan uuuuren casten 😉

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@rainbowniagara als je een nieuwe tv gaat kopen zal er waarschijnlijk een DVB-C tuner in zitten waarmee je het compacte signaal kan instellen om toch nog tv te kijken en het analoge aanbod aan zenders nog te bekijken, dan zijn alle andere opties misschien niet nodig als je tevreden bent met dat aanbod van een 20 tal zenders.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter

Deze winkel levert boven en sluit aan

Zorg er voor dat de tv Android TV of Google TV heeft dan heb je de chromecast  tv niet nodig

https://www.vandenborre.be/televisie/lcd-led-oled-tv

Als je vraagt zetten ze de app's er ook op de tv

Zorg dat je paswoorden bij de hand hebt