24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.
Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.
We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi
De makkelijkste oplossing:
Neem de gratis vaste lijn!
Wij hebben ook One. Thuis bellen we steeds met de vaste lijn en het kost niets!
@Niki1991 schreef:
blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Ik kan alleen meegeven dat Telenet niet perfect is. Andere operatoren investeren meer in hun mobiele netwerken, de investeringscijfers kan je raadplegen in hun jaarverslagen. Telenet kiest ervoor om minder te investeren. Dat heeft een invloed op de kwaliteit van het mobiele netwerk. Als die dienst in bepaalde regio's niet werkt, dan is dat heel jammer voor jou. Dan is One voor jou niet de ideale formule.
@Niki1991 schreef:
We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…
Ja, de realiteit is dat het niet werkt. Als de Telenet-klantendienst VoLTE niet wil of kan activeren, dan sta je nergens...
Ik zou aanraden om voor jullie mobiele diensten een operator te kiezen bij wie VoLTE wel werkt.
En wat in geval van gebeld worden, ga je al uw contactpersonen hiervan verwittigen?
@Santa, ik denk het gebruik van de vaste lijn een niet echt een bruikbaar alternatief is (of toch niet volledig).
Zoals @hondaboy ook al aangeeft is dit enkel een alternatief voor uitgaande oproepen. Inkomende oproepen naar de GSM komen niet op de vast lijn aan, tenzij er helemaal geen net is, en er een nummer-omleiding naar de vast lijn is ingesteld.
Daarnaast; je belt iemand met de vaste lijn van huis, die persoon is niet bereikbaar, ziet jouw vaste lijn nummer, belt terug wanneer jij juist weer de deur uit bent......en zo loop je elkaar steeds mis.
Voor slechte GSM ontvangst thuis zou juist Vowifi de workaround moeten zijn. Vreemd dat Telenet dit niet voor je kan aktiveren. Zou toch nog eens navragen. Hier kunnen we geen oplossing, of bruikbare workaround aanbieden vrees ik.
Dat VoLTE niet zou werken, daar valt nog mee te leven. Maar VoWifi, dat zou anno 2023 toch stilaan de norm mogen zijn. Ik woon in een goed geïsoleerd huis en moet momenteel buiten gaan staan wil ik bellen of gebeld worden.
En dat ik dan maar een andere provider voor mobiele telefonie moet nemen vind ik wat kort door de bocht. Ben net overgestapt naar Telenet voor het interessante pakket alsook door de mooie korting die ik krijg van het werk.
@Niki1991 schreef:
En dat ik dan maar een andere provider voor mobiele telefonie moet nemen vind ik wat kort door de bocht. Ben net overgestapt naar Telenet voor het interessante pakket alsook door de mooie korting die ik krijg van het werk.
Tja, dan is je probleem deze week tenminste opgelost.
Veel succes nog met de klantendienst van Telenet. Op dit forum kunnen we geen oplossing bieden voor iets wat Telenet zelf moet oplossen.
Is al jaren een probleem bij telenet. Het is telenet ZELF die kiest welk merk maar OOK welk type van merk of ze ondersteunen of niet. Dit geldt voor elke provider in elk land, welk toestel wel en welk niet. Wacht er al 3j op.... Kun je nagaan 🫤
Normaal gezien moet het "werken" voor samsung en iPhone. Maar er mensen met iphone die dit wel hebben aanstaan maar telenet hun toestel niet ondersteund.
Alle andere merken en types laten ze gewoon niet door.
Wel heb ik gemerkt bij mensen (en mezelf) dat als je zelf de telenet toegangspunt amen info moet invullen op gsm en niet automatisch op gsm komt via smsjes die je kan aanklikken om instellingen te accepteren.. dat deze gsms het ook niet krijgen en dan maar IMS fout meldingen krijgen.
Dus moet je zelf telenetwap.be toegangspunt instellen. Die van ons haar s23 ultra werden de toegangspunten zelf ingevuld, zowel de telenetwap.be, maar die kreeg ook XCAP en IMS in toegangspunten... Heb deze ook toegevoegd op mijn gsm in hoop dat bijmij ook extra settings te hebben, maar blijkbaar werken die niet omdat mijn merk niet ondersteund word door telenet zelf
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
De One Plus staat niet in de lijst dus of die ondersteuning er is daar twijfel ik aan. De Iphone ondersteund dit wel enkel zie je dit niet direct staan als dit actief is. Als je het scherm eens uitzet en je drukt die enkel eens aan dus dat je scherm nog vergrendeld is zie je links in de hoek staat Telenet wifi. Dan weet je eigenlijk dat je belt via wifi. Als je het toestel geheel ontgrendeld dan zie je dit niet dan moet je al naar je instellingen gaan , mobiel netwerk kiezen , en dan zie je staan netwerk selectie en dan zou je daar moeten staan Telenet wifi.
Deze handelingen reeds allemaal al uitgevoerd, alsook mijn iPhone al eens in vliegtuigmodus gezet met wifi aan en getest of ik kan bellen. Werkt helaas niet
Er zijn er nog met iphone hier op forum zoals bv @m-jan20 waar het niet werkt. En van ons haar toestellen samsung galaxy s series hebben altijd het icoon telkens ze nieuwe koopt. Waar het dus daaraan weer ligt durf ik niet zeggen ...
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Waar kan je de XCAP en IMS toegangspunten settings ergens vinden? Dan kan ik het op mijn Pixel 6a ook proberen.
Via een omweg heb ik VoLTE al aan de praat gekregen, maar VoWiFi zou zeker een leuke aanvulling zijn. De telefoon ondersteunt het, nu Telenet nog...
@DeLLiAnO schreef:Er zijn er nog met iphone hier op forum zoals bv @m-jan20 waar het niet werkt. En van ons haar toestellen samsung galaxy s series hebben altijd het icoon telkens ze nieuwe koopt. Waar het dus daaraan weer ligt durf ik niet zeggen ...
Inderdaad, VoLTE werkt ook niet op m'n iPhone 12. "Bellen via wifi" (VoWifi) staat wel aan in m'n instellingen, maar ik zie het icoon (zie hieronder) niet en op m'n campus waar ik binnen totaal geen bereik heb (nieuwbouw) kan ik geen oproepen/sms ontvangen (zéér vervelend voor werk).
Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing”
In welke regio woont u @Niki1991 ?