Beantwoorden
JoeMike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Hoe kom ik aan een DataSimKaart voor in de auto bij een Wigo abonnement en hoeveel kost me dat eventueel extra bovenop mijn abonnement ?

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: DataSimKaart voor Wigo

0 Likes
14 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Afhankelijk van welk Wigo pakket je hebt is het misschien interessanter over te stappen naar One-up, waar een data-sim inclusief is. Ik had zelf wigo 9+ gigaboost + king surf 512 sim en betaal nu hetzelfde als voorheen, en heb veel meer data beschikbaar.

Ik geloof zelfs dat het king surf abonnement niet meer beschikbaar is (dit was een abonnement, geen optie bovenop "prijs volgens verbruik").

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@JoeMike 

Je kan geen data simkaart meer nemen bij je Wigo er is geen King of Kong surf meer. Bij de One of One Up zit een data simkaart inbegrepen die je kan gebruiken. Die data zal dan ook van je totale data pot mee rekenen afhankelijk hoeveel simkaarten je hebt. 

 

Neemt je dus bijvoorbeeld een One of One up met 1 mobiel nummer + een data simkaart heb je dus 40 GB te verdelen over de twee simkaartjes. Neem je een tweede mobiel nummer heb je 80 Gb data en zo kan je door gaan tot max 5 nummers met in totaal 200 GB aan data. 

 

1 extra data simkaartje kan je erbij nemen ongeacht hoeveel mobiele nummers erbij zijn aangesloten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JoeMike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Bedankt.

Maar een overstap naar ONE zit er momenteel niet want zou me duurder uitkomen dan de WIGO.

Dus dat is geen oplossing momenteel.

Kan er binnen de WIGO geen DataSimKaart gevreegd worden, en zoja is er een extra kost  ?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@JoeMike 

Zoals al uitgelegd die zijn er niet. Vroeger was er de King en Kong surf maar die zijn er niet meer. 

 

Heel simpel antwoord op jou vraag: nee het kan niet meer aangevraagd worden en in de Wigo is er geen data surf kaart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoeMike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Bedankt Patrick.

Dan zoeken we het wereldwijde internet maar eens af. 

Heb gemerkt dat je die zowat overal kan krijgen, kwestie van de goede en niet te dure eruit te filteren.

Nogmaals bedankt

 

Greetz

Joe

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@JoeMike 

 

Als ik me niet vergis kunt ge een gewone sim net zo goed gebruiken als data-sim. Wellicht wel eerst eens in een foon steken om het vragen van de pincode uit te zetten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@patrick37 

Het klopt dat King en Kong Surf niet meer bestaan. De naam van deze twee opties werd veranderd in de optie Surft 1 GB en optie Surf 4 GB. Kijk hier en klik op Opties.

Het juiste antwoord zou zijn: deze opties bestaan onder een andere naam.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@janne_man 

Het is toch niet helemaal hetzelfde. Als ik me niet vergis waren King en Kong surf aparte losstaande simkaartjes. Die nieuwe optie surf 1GB en surf 4GB zijn, zoals de naam zegt, opties bij een "prijs naar verbruik".

 

EDIT: het zou kunnen dat ik verwar met King en Kong zonder "surf" ... Het is ook allemaal zo lang geleden dat ik een King gehad heb .... 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Wat StefaanH zegt is correct. De optie Surf 1GB en 4GB bestonden al voor het verdwijnen van King/Kong Surf en zijn dus niet "hernoemd"... zijn ook 2 verschillende zaken: mobiele telefonie opties vs mobiele data-only tariefplannen. 

En op de topic starter te antwoorden: Nee, bestaat niet in WIGO.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@StefaanH 

Voor zover mijn oud geheugen me niet in de steek laat, was er vroeger enerzijds de producten King surf en Kong surf en anderzijds de opties King surf en Kong surf. Ik meen me zelfs te herinneren dat het product en de gelijknamige optie hetzelfde tarief hadden.

Later zijn er twee zaken gebeurt (niet noodzakelijk in de geciteerde volgorde): 

1. het tarief van het product is opgeslagen en dat van de optie is gebleven

2. de optie heeft een ander naam gekregen

3. Het volume van de opties werd verhoogd en dat van de producten niet

4. de producten worden niet meer aangeboden.

 

Wat is het verschil tussen een sim-kaartje gebruikt bij de optie en het sim-kaartje van het product?

Als men de optie neemt, blijft het sim-kaartje behouden en kan men dus blijven bellen, sms'en  en data verbruiken met het kaartje. De optie geeft je de mogelijkheid om X mega te verbruiken zonder andere meerkost dan het tarief van de optie.

Met het product heeft men een sim kaart waarmee niet kan gebeld worden of een sms verstuurd worden. Enkel verbruik van data is mogelijk.

Heeft de  optie dan geen nadelen? Er zijn twee nadelen met de optie als die uitsluitend voor data gebruikt wordt: 1. je moet minstens één keer gebeld hebben of een sms verstuurd hebben binnen een bepaalde periode (60 dagen of 90 dagen, daar laat mijn geheugen me in de steek); 2. Je zal eerst de sim-kaart in een gsm moeten steken om de vraag naar de pincode uit te zetten.

Is het het bijvoorbeeld de bedoeling om dat sim-kaartje in een toestel te zetten in een buitenverblijf waar je gedurende een halfjaar niet naartoe gaat, dan is dat niet de geschikte oplossing. Gebruik je echter dat sim-kaartje in iets wat nabij is dan kan je het kaartje actief houden door om de X tijd het eens te gebruiken om naar de voice mail (5555) te bellen en dat is ook gratis. Desnoods moet je het sim-kaartje daarvoor effe in je gsm steken.

 

De vraag gaat tenslotte over een data sim voor in de auto.  

 

 

 

 

0 Likes
davyvds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Sorry dat ik dit topic even kom kapen maar had een soortgelijke vraag

Ik ben vandaag overgestapt van proximus naar telenet en gisteren hebben we ons abonnement van wigo omgezet naar one up.

Eens ik op het netwerk van telenet zit ga ik mijn nr registreren als 2de mobiele nr in het one up abonnement.

Heb eveneens een datakaartje voor onze dochter haar tablet. Moet daarmee iets specifiek gebeuren of gewoon instoppen en pincode ingeven? Weet telenet dat dit datakaartje de internetpot moet delen met de 2 mobiele nummers?

Alvast bedankt!

 

grtjes,

Davy

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@davyvds 

Als dat datakaartje niet geregistreerd staat bij Telenet zal dat zeker niet zo zijn ..

 

EDIT:Tenzij ik u verkeerd begrijp en dat datakaartje nieuw is van bij Telenet. Dan is alles automatisch in orde.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
davyvds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

Het is idd een nieuw kaartje. Het vorige data kaartje heb ik laten schrappen omdat dat als 2de nr geregistreerd was. Maar vermoed dat ik het nieuwe kaartje voor de tablet niet in de one up bundel moet stoppen of ik zit met 3 nummers 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe data-simkaart bij Telenet krijgen als WIGO-klant?

@davyvds 

 

Ik durf er geen eed op doen maar ik ga ervan uit dat het datakaartje er van ambstwege bij inzit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes