Beantwoorden
MatthiasButtien
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

Klopt het dat het mobiele internet en WiFi bij ONE onbeperkt is? Ik heb in mijn bevestigingsmail staan: 'mobiel internet 40gb' maar in de app staat Unlimited?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: onbeperkt mobiel internet bij ONE

0 Likes
21 reacties
Ex-Netweter
 

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

@MatthiasButtien 

Zoals bij alle providers is bij elk onbeperkt abonnement een Fair Use Policy (FUP) van in dit geval 40GB in de piekuren van 12u00 tot middernacht (tijdens corona vanaf 17u00). In de daluren is het echt onbeperkt.

Ga je over die 40GB dan wordt de snelheid verlaagd tot 512kbit/s voor de rest van de maand.

Dus verlaagde snelheid maar geen extra kosten.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

Ook dit nog.

Per mms  wordt 0.07 euro aangerekend.

 
0 Likes
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

Word er bij de mobiele data van de smartphone ook met piek en daluren gewerkt?

ik dacht alleen de data van het vaste internet thuis.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

@MarcL Alleen dit

klanten die al hun mobiele data opgebruikt hebben, verlagen we ook tijdelijk de snelheid tijdens de piek- en daluren tot als de teller weer op 0 staat.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

@MarcL 

Met ONE en ONEup is vast en mobiel één pot. Dat heb of had je niet in een andere bundel bij Telenet. 

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@janne_man  schreef:

@MarcL 

Met ONE en ONEup is vast en mobiel één pot. Dat heb of had je niet in een andere bundel bij Telenet. 


 

Dat klopt toch helemaal niet ? Dat is wat de Telenet marketing ons wil doen geloven. Idem met hun melding op Mijn Telenet.

Maar je vast netwerk heeft een aparte snelheid en aparte limiet van je mobiele snelheid en limiet. Er is dus gewoon helemaal niets gemeen, en al zeker niet één pot nat. Het enige dat overeenkomt is dat ze beide "onbeperkt" zijn (maar we weten wat daarmee bedoeld wordt).

Ik vind die hele naamgeving en marketing dan ook een miskleun van jewelste, en vergelijkbaar met hun Fibernet miskleun.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@janne_man  schreef:

@MarcL 

Met ONE en ONEup is vast en mobiel één pot. Dat heb of had je niet in een andere bundel bij Telenet. 


Hmm toch niet echt. De FUP bij vast internet ligt op 3 TB, bij mobiele data ligt de FUP op 40, 80, 120 of 160 GB (hangt af van aantal simkaarten). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ingrid1964
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

Wat ik uit de 2 op maak one of duurdere versie dat je in beide gevallen onbeperkt internet hebt maar de ene sneller gaat iets wat ze toch niet kunnen waarmaken hangt af van hoe het netwerk is  Je omgeving is 

0 Likes
Ingrid1964
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

In je omgeving moest zijn🤭

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@Tomby  schreef:Ik vind die hele naamgeving en marketing dan ook een miskleun van jewelste, en vergelijkbaar met hun Fibernet miskleun.

@robatoras

Wat is aan naamgeving verkeerd aan, het is gewoon fibernet.Tot aan de Node is het glasvezel;van daaruit is het coax.Net zoals de koper aanbieders,alleen zij zitten met 100Mbps aan hun limiet.Ze moesten wel iets doen om mee te kunnen.We moeten vandaag niet onder doen voor FTTH.Ik haal net zoveel downspeed.

10/2Gbps over coax docsis3.1 wordt ook mogenlijk.En geen spade nodig,geen wegen stoeppen open graven.Of gaan ze alles tegen de gevels bevestigen,nog meer ontsierbare zooi😅

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@Ingrid1964  schreef:

Wat ik uit de 2 op maak one of duurdere versie dat je in beide gevallen onbeperkt internet hebt maar de ene sneller gaat iets wat ze toch niet kunnen waarmaken hangt af van hoe het netwerk is  Je omgeving is 


Inderdaad: 

  • One
    • Vast: 150/15 mbs
    • Mobiel: 30/5 mbs
  • OneUp
    • Vast: 1000/40 mbs
    • Mobiel: (snelste mogelijk, tussen de 100 - 200/40 mbs)

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@Ingrid1964  schreef:

In je omgeving moest zijn🤭


Je kan uw eigen berichten tot twee uur na het posten nog bewerken / verbeteren. Klik daartoe op het neerwaarts gerichte pijltje in de rechterbovenhoek van uw post en kies dan "antwoord bewerken".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?

@Tomby 

Met voor beiden onbeperkt kan je inderdaad op de verschillen vitten.

Stel dat Telenet een goedkopere formule een ONEmin op de markt brengt met bijvoorbeeld een gemeenschappelijke pot van 2 TB. Telenet kan dan nog altijd een fup voor mobiel vastleggen. Alle verbruik, vast en mobiel samen, is beperkt tot 2TB.  Ik vind dus de keuze van Telenet om dit één pot te noemen niet verkeerd. 

 

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Is het mobiel internet bij ONE onbeperkt?


@janne_man  schreef:

@Tomby 

Met voor beiden onbeperkt kan je inderdaad op de verschillen vitten.

Stel dat Telenet een goedkopere formule een ONEmin op de markt brengt met bijvoorbeeld een gemeenschappelijke pot van 2 TB. Telenet kan dan nog altijd een fup voor mobiel vastleggen. Alle verbruik, vast en mobiel samen, is beperkt tot 2TB.  Ik vind dus de keuze van Telenet om dit één pot te noemen niet verkeerd. 

 


De praktijk blijft dat iedereen die soms in de buurt van de limiet komt, toch ook echt op zijn verbruik blijft letten. Niemand komt graag op smallband terecht. Het is ook niet voor niets dat je notificaties kunt instellen voor wanneer je in de buurt komt. Nu is 3TB echt wel belachelijk veel, maar 40GB is dat veel minder als je bvb kinderen hebt die soms eens op je mobiel netwerk tetheren en niet doorhebben hoeveel data YouTube opsoupeert. Dus hoe je je netwerk gebruikt zal nog altijd heel verschillend (moeten) zijn tussen vast en mobiel.