Beantwoorden
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Hallo,

 

ik kan jullie bevestigen dat Telenet dit weekend bezig is met de date te verhogen van 40GB per simkaart naar 300GB per simkaart bij one(up).

waarschijnlijk vanavond na hun ‘onderhoudswerken’ zal dit publiek zichtbaar zijn 

 

Veel mobiel surfplezier!

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel:Mobiel internet bij one verhoogd naar 300GB per simkaar

0 Likes
106 reacties
Ex-Netweter
 

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Er staat ook nog een dikke vette fout in de contract informatiefiches op https://www2.telenet.be/nl/tarieven/one/
Tip: de tarieftoeslag bij overschrijding van de roaming-datalimiet van 40 GB/maand in de Europese Unie mag maximaal 2 euro per GB bedragen!

En onder die (i)-pictogram staat het ook nog steeds fout! 300 GB/maand in België en de EU-zone

Waarom biedt Telenet slechts een roaming-datalimiet van 40 GB/maand in de Europese Unie aan?
Bij Proximus Mobilus Unlimited Premium is de roaming-datalimiet 62 GB/maand terwijl die bundel 49,99 euro/maand kost.

Op de officiële website van de Europese Unie lees ik het volgende over de roamingregels:


Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u bij roaming een groot datavolume aanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het moet ten minste het dubbele zijn van het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs (2 euro/GB + btw in 2022).

Uw provider moet u vertellen hoeveel dat is. Als u bij het roamen over die grens heen gaat, moet u bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 2 euro per GB (exclusief btw) in 2022.


bron: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm

Dus als ik bovenstaande formule toepas op de bundelprijs van Telenet ONEup (90 euro/maand inclusief BTW, dus 74,38 euro/maand exclusief BTW) moet de roaming-datalimiet minstens 74,38 GB/maand bedragen!
2 x 74,38 euro/2 euro = 74,38 GB

Is de roaming-datalimiet van 40 GB/maand wel voldoende groot om aan de Europese roamingregels te voldoen? Ik vrees dat Telenet hier ook een fout maakt en de roamingregels met de voeten treedt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Ex-Netweter je berekent de volledige prijs van het one abbo met de gsm inbegrepen, denk dat die tekst enkel spreekt over het gsm gebruik, wat je dus betaald voor je 2de gsm Sim is de gebruikte data dat je krijgt, denk dat ze het anders betekenen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Ex-Netweter 

Het eerste deel ga ik niet meer uitleggen dat heb ik al genoeg gedaan denk ik. 

Betreft je 40 Gb per maand in de EU heb ik gevraagd , kan je ook lezen dat ik het gevraagd heb. 

Moest je meer willen hebben kan je altijd naar Proximus gaan natuurlijk als je bereid bent om die € 50 te betalen. Persoonlijk vind ik dat veel geld voor een abonnement. Als je goed rekent betaal je voor je 2e simkaart in je One ( UP ) maar € 20 extra en dat voor 300 GB per maand en in de EU 40 GB per maand. Dus moet je dan € 30 meer betalen voor die 20 Gb per maand meer te hebben in de EU? 

Maar de roaming in de EU staan geen limieten op daar heeft het BIPT niks mee van doen. Telenet is nu in orde met de regel onbeperkt en die regel is dat het BIPT heeft gezegd minimaal 300 GB per maand in je pakket. Voor de EU zones staan geen regels op dus kan een provider zo veel geven als ze willen. Nu ben ik ook eens aan het lezen geweest maar 40 Gb per maand is nog veel want in NL krijgen ze maar 30 GB en ene geeft zelfs 24 Gb om te gebruiken in de EU. 

 

Betreft je link van de EU heb ik eens gelezen maar je slaat een aantal zaken over die belangrijk zijn. Het heeft te maken met het feit dat je gebruik maakt van mobiele data als je meer dan 4 maanden in het buitenland verblijft. Dan kan zelf je provider vragen om aan te geven waar je bent en wat je doet en je hebt dan 14 dagen de tijd om dit aan te geven. Als je ook na die tijd meer in het buitenland bent en je blijft meer verbruiken dan thuis dan rekenen ze een toeslag aan. 

Schermafbeelding 2022-08-23 om 17.31.54.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Suzy 

 

hoe zit het nu voor de EU? 
op jullie website staat België en EU krijg je 300GB maar in de app staat 40GB enkel in de EU?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Jamingo 

Dat zijn de correcte gegevens

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Welke gegevens?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Jamingo 

Oeps moest nog verduidelijken.

Mobiele data binnen België: 300GB/nr.

Mobiele data binnen EU: 40GB/nr

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Is die data nu al verhoogd naar 300GB per simkaart? Ik zie daar nergens iets van terug? Ik zie wel dat ik per simkaart 40GB heb in de EU. 

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Ja in België 300gb per simkaart

in de EU is dat 40GB per simkaart

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Dirk1967 

Schermafbeelding 2022-10-06 om 20.43.02.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@Jamingo  schreef:

Ja in België 300gb per simkaart

in de EU is dat 40GB per simkaart


Niet per simkaart, maar per mobiele nummer ...

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Is toch hetzelfde?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@Jamingo  schreef:

Is toch hetzelfde?


Dat zou je op het eerste zicht denken, maar bij Telenet heeft een data-only sim geen mobiel nummer. Bij Orange bvb is dat wel het geval.

Het zou op hetzelfde neergekomen zijn moest @flip1953 geschreven hebben dat het bij Telenet geldig was voor alle sims, uitgezonderd de data-only sims.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Jamingo 

Nee is niet hetzelfde. 

Ik heb drie simkaarten , 2 gsm nummers en een data simkaart. Heb dus 600 GB alles te samen om dit mogen te gebruiken. 

Als ik per simkaart mocht tellen dan zou ik 900 GB hebben en dat is niet het geval. Maar heb dus twee nummers dus 600 GB mobiele data en mijn data simkaart geniet mee van die 600 GB in totaal en dus niet apart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Het is een discussiepunt: want de data simkaart heeft effectief ook een gsm nummer maar het bellen en sms is geblokkeerd vanuit Telenet zelf

0 Likes