Beantwoorden
MichielDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Beste,

 

Ik ben sinds ruim 3 weken in Oostenrijk. Ik heb een Telenet One abbonement. De eerste week toen ik hier toekwam had ik geen enkel probleem met surfen op het internet via mobiele netwerken (4G en dergelijke). De connectie was steeds goed, zoals die in België was.

 

Echter sinds 12 dagen trekt het om het bruut te zeggen op niks meer. Verbinden met WIFI is geen enkel probleem, maar zodra ik mijn appartement verlaat en iets moet opzoeken op mobiele netwerken geeft mijn toestel (Iphone 11) ofwel aan dat er verbinding is met 4G maar deze werkt niet, ofwel valt mijn netwerk weg en krijg ik een "geen service" te zien bovenaan mijn toestel. Ook bellen lukt niet. 

 

Het is een soort patroon waarbij mijn 4G continu wegvalt en dan een paar seconden terugkomt. Ik ben in Oostenrijk op een Erasmus, dus het is zeer vervelend aangezien ik vaak moet opzoeken waar ik moet zijn om bvb lessen te volgen. Ik moet nu alles op voorhand uitstippelen en dan screenshotten... Erg vervelend.

 

Ik heb het toestel reeds meerdere keren aan-en uitgezet, roaming aan/uit,... Aan de instellingen zal het toch niet liggen lijkt me. Ook reeds SIM in ander toestel gestoken: het ligt niet aan mijn apparaat. Ik heb tevens van medestudenten die ook vanuit België naar Oostenrijk gekomen zijn en bij Telenet aangesloten zijn exact dezelfde problemen gehoord. Ook bij hun valt het netwerk steeds weg, of geeft het toestel aan verbonden te zijn met 4G maar werkt dit niet. Dit is als student in een nieuwe stad zijnde allesbehalve ideaal.

 

Ik hoop hier snel een oplossing voor te vinden en hoop dat jullie op een uitgebreide manier kunnen helpen.

 

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Michiel De Cooman

Tags (2)
11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Probeer eens met zelf een provider te kiezen ipv de GSM te laten kiezen.

Probeer volgende providers eens : A1 , Orange, T-Mobile.

Dit lijken me de meest betrouwbare providers.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichielDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Dag Jean,

 

bedankt voor het snelle antwoord! De aangeboden providers zijn 3AT, 3 AT, A1 en Magenta-T-. Wanneer ik handmatig A1 selecteer, valt mijn netwerk weg en heb ik geen service meer op mijn toestel. Wanneer ik mijn toestel automatisch laat kiezen, lijkt het steeds te kiezen voor 3AT. 

vriendelijke groet,

Michiel

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Met onderstaande link kan je de dekking per provider bekijken.

https://www.nperf.com/nl/map/AT/-/5380.T-Mobile/signal/?ll=47.48899856242741&lg=13.871337957680227&z...

je kan inzoomen of uw straat en stad ingeven.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

@MichielDC in Nederland bij Vodafone ziggo hebben ze hetzelfde probleem, is van dezelfde tak als Telenet.

zie 

https://community.vodafone.nl/t5/Archief/belprobleem-in-Oostenrijk/td-p/42664


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Leen8
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Ik heb zelfde probleem in Oostenrijk, ook geen 4g. Is er al een oplossing? 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk


@Master-Magic  schreef:

in Nederland bij Vodafone ziggo hebben ze hetzelfde probleem, is van dezelfde tak als Telenet. zie 

https://community.vodafone.nl/t5/Archief/belprobleem-in-Oostenrijk/td-p/42664


Meen je dat nu echt? Jouw link verwijst naar een probleem van juni 2015. Ik hoop voor de Ziggo gebruikers dat dit probleem na 7 jaar intussen wel opgelost is  😫

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

@flip1953de vraag is of het daar al opgelost is, zo ja kan Telenet eens luisteren bij de collega’s in Nederland.

zou toch toevallig zijn dat dit enkel bij Telenet gebeurt en nog geen enkele andere sinds vandaag gemeld heeft.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BaritonPeet
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Hier in Ischgl zelfde probleem, geen data via 4G, 3G 😞

0 Likes
Jan1984
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem.

3 weken geleden amper of geen 4g, wel ontvangst,roaming, bellen en SMS maar geen internet.

Momenteel in Saalbach Hinterglemm... hetzelfde probleem.

Telenet gecontacteerd maar geen zinnig antwoord. Ze hebben mijn verbinding even verbroken. Toestel opnieuw opstarten helpt niet.

Mijn vrouw heeft Proximus en dat werkt perfect.

Pas overgeschakeld naar Telenet One Plus en blijkbaar ben ik er op achteruit gegaan... zonde! 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Ik ben juist terug van Oostenrijk, na een lang weekje skiën. Hetzelfde probleem. Mijn vrouw en zoon (beide One Up) hadden geen mobiele data. Ikzelf (Proximus) had geen enkel probleem.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenV1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Netwerkproblemen 3AT in Oostenrijk

Is hier ooit een oplossing of verklaring voor gevonden? Mijn dochter zit momenteel in Wenen en heeft hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd zonder succes.

kv

0 Likes