24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Beste,
Ik ben sinds ruim 3 weken in Oostenrijk. Ik heb een Telenet One abbonement. De eerste week toen ik hier toekwam had ik geen enkel probleem met surfen op het internet via mobiele netwerken (4G en dergelijke). De connectie was steeds goed, zoals die in België was.
Echter sinds 12 dagen trekt het om het bruut te zeggen op niks meer. Verbinden met WIFI is geen enkel probleem, maar zodra ik mijn appartement verlaat en iets moet opzoeken op mobiele netwerken geeft mijn toestel (Iphone 11) ofwel aan dat er verbinding is met 4G maar deze werkt niet, ofwel valt mijn netwerk weg en krijg ik een "geen service" te zien bovenaan mijn toestel. Ook bellen lukt niet.
Het is een soort patroon waarbij mijn 4G continu wegvalt en dan een paar seconden terugkomt. Ik ben in Oostenrijk op een Erasmus, dus het is zeer vervelend aangezien ik vaak moet opzoeken waar ik moet zijn om bvb lessen te volgen. Ik moet nu alles op voorhand uitstippelen en dan screenshotten... Erg vervelend.
Ik heb het toestel reeds meerdere keren aan-en uitgezet, roaming aan/uit,... Aan de instellingen zal het toch niet liggen lijkt me. Ook reeds SIM in ander toestel gestoken: het ligt niet aan mijn apparaat. Ik heb tevens van medestudenten die ook vanuit België naar Oostenrijk gekomen zijn en bij Telenet aangesloten zijn exact dezelfde problemen gehoord. Ook bij hun valt het netwerk steeds weg, of geeft het toestel aan verbonden te zijn met 4G maar werkt dit niet. Dit is als student in een nieuwe stad zijnde allesbehalve ideaal.
Ik hoop hier snel een oplossing voor te vinden en hoop dat jullie op een uitgebreide manier kunnen helpen.
Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Michiel De Cooman
Dag Jean,
bedankt voor het snelle antwoord! De aangeboden providers zijn 3AT, 3 AT, A1 en Magenta-T-. Wanneer ik handmatig A1 selecteer, valt mijn netwerk weg en heb ik geen service meer op mijn toestel. Wanneer ik mijn toestel automatisch laat kiezen, lijkt het steeds te kiezen voor 3AT.
vriendelijke groet,
Michiel
Met onderstaande link kan je de dekking per provider bekijken.
je kan inzoomen of uw straat en stad ingeven.
@MichielDC in Nederland bij Vodafone ziggo hebben ze hetzelfde probleem, is van dezelfde tak als Telenet.
zie
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/belprobleem-in-Oostenrijk/td-p/42664
Ik heb zelfde probleem in Oostenrijk, ook geen 4g. Is er al een oplossing?
@Master-Magic schreef:in Nederland bij Vodafone ziggo hebben ze hetzelfde probleem, is van dezelfde tak als Telenet. zie
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/belprobleem-in-Oostenrijk/td-p/42664
Meen je dat nu echt? Jouw link verwijst naar een probleem van juni 2015. Ik hoop voor de Ziggo gebruikers dat dit probleem na 7 jaar intussen wel opgelost is 😫
@flip1953de vraag is of het daar al opgelost is, zo ja kan Telenet eens luisteren bij de collega’s in Nederland.
zou toch toevallig zijn dat dit enkel bij Telenet gebeurt en nog geen enkele andere sinds vandaag gemeld heeft.
Hier in Ischgl zelfde probleem, geen data via 4G, 3G 😞
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem.
3 weken geleden amper of geen 4g, wel ontvangst,roaming, bellen en SMS maar geen internet.
Momenteel in Saalbach Hinterglemm... hetzelfde probleem.
Telenet gecontacteerd maar geen zinnig antwoord. Ze hebben mijn verbinding even verbroken. Toestel opnieuw opstarten helpt niet.
Mijn vrouw heeft Proximus en dat werkt perfect.
Pas overgeschakeld naar Telenet One Plus en blijkbaar ben ik er op achteruit gegaan... zonde!
Is hier ooit een oplossing of verklaring voor gevonden? Mijn dochter zit momenteel in Wenen en heeft hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd zonder succes.
kv