Beantwoorden
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

We zitten momenteel met 4 gezinsleden in het noorden van Italië. Al sinds een paar dagen kunnen we niet met elkaar bellen. Wanneer we dat proberen, gaat de telefoon 3 keer over en dat breekt de verbinding af. De ontvanger krijgt niets te horen of zien op zijn telefoon. Soms krijgt die wel de melding een paar minuten later dat die een gemiste oproep heeft gehad. Een enkele keer lukt de verbinding wel maar komt er op de telefoon van de ontvanger dat er een privé nummer belt, ookal staat de beller tussen zijn contract personen. Bellen of gebeld worden naar of vanuit België gaat ook niet. Het is een heel vervelende situatie. Al een paar keer naar de telenet helpdesk gebeld en die beweren dat het probleem uiteindelijk bij de lokale provider ligt. We komen al jaren naar de zelfde plaats in Italië en dit is nog nooit eerder voorgevallen. Sms'en en mobiele date werkt wel normaal.

0 Likes
36 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Waar kan je bekijken welke provider je in welk land kan gebruiken? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Voor alle duidelijkheid, het probleem is nog niet opgelost en Telenet is in eerste instantie ook niet van plan om het op een korte termijn op te lossen. Het probleem zit hem in het afsluiten van roaming voorwaarden met buitenlandse partners. Spijtige zaak voor Telenet klanten.

0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Ja dat kan je maar Tim (de grootste provider) en Vodafone zijn niet toegestaan voor Telenet klanten. Daar is blijkbaar geen contact mee afgesloten. 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland


@m-jan20  schreef:

Waar kan je bekijken welke provider je in welk land kan gebruiken? 


Volgens mij lukt dit enkel via een "trial and errror" methode.

Dus ofwel de automatische modus kiezen, ofwel manueel en dan één voor één de providers uit de beschikbare lijst uitproberen.

Ik heb op de Telenet website al gezocht of er ergens een overzicht te vinden is, maar dit niet gevonden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@Arnie  en @m-jan20  

Misschien heb je hier iets aan. Niet alle landen staan er op dat wil ik er wel even bij vermelden.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gsm-operatoren

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Deze lijst helpt niet echt (toch bedankt om te delen). Er zijn veel operatoren, en zoals te zien zijn er in Italië vier.

Als Telenet klant ben je daar echter niet mee geholpen wanneer Telenet met deze providers geen roaming overeenkomst heeft. Dit lijkt het probleem te zijn.

 

Proximus heeft bijvoorbeeld wel roaming overeenkomsten met de grote providers in Italië, Telenet schijnbaar niet. Telenet is wettelijk wel verplicht roaming overeenkomsten te hebben met providers in de andere EU landen, maar ze hebben die waarschijnlijk met een kleinere provider.

Zo kan het gebeuren dat op een bepaalde lokatie in Italië de Proximus klanten wel kunnen bellen en internetten, omdat ze gebruik kunnen maken van een beschikbaar netwerk. Dit netwerk is niet toegankelijk voor de Telenet klanten. Het netwerk waar de Telenet klanten toegang toe hebben is niet beschikbaar (of met slechte signaal kwaliteit) op de bewuste lokatie. Een probleem wat zich niet beperkt tot Italië.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Toch vind ik het wel vreemd want bij mij op het werk zijn er nog die Telenet hebben en ook in Italie op reis gaan maar er geen problemen mee hebben. Ik weet ook dat dit ligt aan de plaats en bestemming waar je bent en heen gaat. Maar het zou zoals je aangeeft niet mogen dat als je in Rome bent je bereikt hebt en als je naar een ander deel gaat dat je daar geen bereik hebt. 

 

Trouwens ik verwacht , zoals iedereen eigenlijk , dat je gewoon overal in de EU bereik hebt van je provider. Het is toch een vereiste dat je mag verwachten van je provider. Het zou te erg zijn om een tweede abonnement te nemen bij een andere provider zo dat je zeker weet dat je ergens bereik gaat hebben. Of dat je lokaal in dat land een kaartje moet nemen om bereikbaar te kunnen zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Volledig mee akkoord. Toch is het in de praktijk soms anders. Ik heb dezelfde ervaring in Duitsland gehad, waar de dekking van E-plus niet altijd even goed is, met name wanneer je die vergelijkt met Telekom.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Die ervaring heb ik ook al gehad daar kan ik ook over meespreken. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk (en ik reis zeer veel). Net terug van Portugal, en dankzij One geen gesukkel met slechte wifi hotspots/maps downloaden/... 

 

Ik ben eind deze maand zelf in Italië, benieuwd of ik dit probleem ook zal ondervinden. Keep you posted.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

3weekjes Italië achter de rug. Leve Telenet! Mijn dochter is abonnee bij Orange en had overal perfect ontvangst. Hetzij Tim, hetzij Vodafone it, hetzijn Iliad. Ze heeft een prepaid van koala. Mijn vrouw en ik zijn telenet mobile. Daar enkel Windtree. Met voorsprong het meest dramatische netwerk uit Europa en omstreken denk ik. Onmogelijk verbinding te maken met Vodafone of Tim. Ook vrienden die we tegenkwamen (en telenet mobile zijn) : hetzelfde probleem.

Contact opgenomen met de helpdesk. Nu weet ik niet wat het ergste is: windtree of die klantendienst. Ze denken waarschijnlijk dat ik een oermens ben.

Start even uw gsm opnieuw op.......probeer dit tot 15 keer. Euh neen, dat werkt niet.

Geef even uw toestel type en software door. Iphone met meest recentie iOs. Neen, je zal het niet daar op steken.

'We zijn niet verantwoordelijk voor de dekking in Italië. We raden aan een simkaart te kopen'. Euh hallo, is roaming niet dat je van het lokale netwerk gebruik maakt? Moet ik dan betalen om naar België te bellen ipv gratis?

Daarna was het een simkaartprobleem. Ik moest een nieuwe simkaart vragen.... Waarschijnlijk net toevallig 4 defecte simkaarten.......

Triestig dat je als telenetklant maar blijft betalen (geen probleem mee, maar lever me dan kwaliteit). Maar die helpdesk, denken die dat de klanten achterlijk zijn misschien? Orange werkte perfect en telenet kon simpelweg niet mee.........

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@dedeke  

Ik heb je bericht hierbij gezet , dus verplaatst , omdat het hier over hetzelfde gaat. Op die manier hebben we geen verschillende topics erover die allemaal over hetzelfde gaan. Want blijkbaar ben je niet de enige met dit zelfde probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

het mag staan waar het wil

ben vooral benieuwd naar een (deftige) uitleg van Telenet waarom ik zo veel betaal (nogmaals, geen probleem maar ik verwacht dan kwaliteit)

Mijn dochter heeft een koala die ik 1x per jaar herlaad en ze had de beste dienstverlening van allemaal......

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Je gaat hier geen uitleg krijgen van Telenet hoor, dit is een forum waar gebruikers elkaar helpen.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Mijn dochter is 1à dagen naar italie geweest, Cesenatico, en San Marino, Venetie. Zij heeft geen enkel probleem gehad met ontvangst, gelukkig zit ze in one, want ze heeft er 11 giga doorgedraaid.