Beantwoorden
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Hallo iedereen,

 

vorige week donderdag heb ik telefonisch contact gehad met de telenet klantendienst om mijn abonnement over te zetten van wigo60 naar oneup. Ik heb die aanpassing aangevraagd omdat mijn mobiele data toen bijna op was. Nu zijn we 5 dagen verder, mijn mobiele data is ondertussen op en de overschakeling is nog steeds niet gebeurd. Wanneer ik naar mijn telenet ga en kijk naar mijn diensten staat alles gewijzigd naar oneup behalve mobiel, dat staat nog steeds op wigo60. Toen ik vrijdag belde naar de klantendienst waarom mijn mobiele data nog steeds niet in orde was hebben ze een spoed dossier aangemaakt om het in orde te brengen. Tot op heden helaas nog steeds niet in orde. Ik belde vandaag terug naar de telenet klantendienst en nu plots verteld de persoon mij dat mijn abonnement pas omgeschakeld word op de dag je factuur eindigt (dit is bij mij pas de 16de).

 

Hoe zit dat nu eigenlijk? Als ik bel om mijn abonnement aan te passen is het omdat ik dat direct wil en niet wanneer het hun uitkomt. Dit is een echte schande, is het hun teveel gevraagd om eens administratief wat meer te werken (ik bedoel dan omdat ze 1 keer een maand wat extra cijfertjes zouden moeten invullen om de verrekening te maken van de verschillende abonnementen).

 

T'is altijd iets met telenet, ik ben al 12 jaar klant bij hen (is mijn eerste provider sinds ik alleen woon en nog nooit veranderd) maar iets doen voor hun klanten doen ze ook nooit alleen maar de prijzen omhoog trekken. Ik hoor van mijn buren, die ook telenet hebben, dat ze tijdens de corona periode gratis de play more gekregen hebben. Ik heb al altijd het play more pakket en ik heb geen vermindering gekregen op mijn factuur tijdens de corona. Op den duur zijde beter da ge verander van provider en terug komt om betere voorwaarden te krijgen.

 

Lang leven de huidige maatschappij, het enige waar het hier van tegenwoordig omdraait in de maatschappij is geld maar een beetje menselijk zijn en begaan zijn met de mede mens da kan niemand meer ze. Wat een toekomst hebben we hier nog 🙄🙄🙄

 

Dank bij voorbaat.

 

Met vriendelijke groeten,

 Nick

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Overschakelen wigo 60 naar oneup

0 Likes
25 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Zo'n omschakeling moet onmiddellijk gebeuren, zo is het althans bij mij gebeurt.

De facturatie wordt dan pro-rata verrekend: je krijgt het stukje Wigo terug dat je al betaald had tot de volgende facturatiedatum, en je betaalt dan One (Up) vanaf de dag van omschakeling.

 

Als je vroeger een downgrade deed van bijv Wigo 60 maar Wigo35, ging dat wel pas in vanaf de volgende facturatiedatum. Maar nooit voor upgrades, en dus ook niet voor een migratie naar One Up.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Geachte,

 

vriendelijk bedankt voor de informatie. Heb je toevallig een idee welke dienst ik best nog eens opnieuw contacteer. De dienst die ik belde vr het aanpassen van het abonnement en de technische dienst kunnen mij in ieder geval niet helpen 😔

 

dank bij voorbaat

 

MVG

Nick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut  

Bij de omschakeling zal er waarschijnlijk iets zijn blijven hangen met de omzetting of de upgrade. Zoals net al vermeld door @Steven-E  gebeurd die omschakeling vrijwel direct maar er kan bij uitzondering 48 uur tussen zitten. Afgelopen weekend is er een grote update geweest waardoor er misschien bepaalde orders , verwerkingen , niet door gelopen zijn. Maar dat ligt er maar net aan of je orders op dat moment al in verwerking waren. Daar ga je of de klantendienst voor moeten bellen of je moet wachten op je dossier tot die behandeld is. 

 

Je kan dienst facturatie bellen hoe het zit met je aanrekening die gaan je dat precies kunnen zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@patrick37 zoals u vermelde heb ik even gebeld naar de facturatie dienst. 

Die persoon heeft mij nogmaals verteld dat er een fout in het systeem zit waardoor de omschakeling niet door gegaan is en zij ging de achterliggende dienst opnieuw contacteren, wat bijna elke persoon al gedaan heeft die ik gebeld had van de klantendienst. Na een half uur in wacht gestaan te hebben werd de lijn plots onderbroken zonder meer info. Ik belde terug naar de facturatie dienst en daar kreeg ik een nieuwe persoon aan de lijn. Na het verhaal zei ze hetzelfde dat er een fout in het systeem zit, ook zij ging terug bellen naar de achterliggende dienst en ging mij op de hoogte houden via mail. Tot op heden nog geen mail gekregen en helaas nog steeds geen verandering. 1 persoon had vrijdag een spoed dossier opgesteld maar zelfs met de nieuwe telefoontjes die ik al elke dag gedaan heb komt er geen verandering in. 

 

De omschakeling was donderdag aangevraagd (nog voor de grote verandering waarover u vertelde) die persoon die vrijdag het spoed dossier opgesteld had vertelde mij dat men in het weekend ook werkt aan de spoed dossiers dus had ik wel gedacht dat het ondertussen opgelost zou zijn maar helaas.

 

Dank bij voorbaat

 

Mvg

Nick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut  

Je gaat het niet graag horen maar normaal is het dus binnen de vijf werkdagen dat ze je terug contacteren. In dit geval is er een escalatie opgemaakt voor de achterliggende dienst en dat moet in de 24 uur opgelost worden. In het weekend zullen er niet veel werken gebeuren aan de dossiers tenzij het veranderd zou zijn maar daar durf ik niet direct op te antwoorden. 

 

Hopelijk zullen ze morgen een uitsluitsel geven , dan is je 24 uur toch bijna gedaan of helemaal gedaan. Moest je morgen niks horen dan bel je voor 18 uur de klantendienst en vraag je naar je dossier en zeg je maar dat er een escalatie gemaakt is. 

 

Persoonlijk heb ik al aan de hand gehad dat er geantwoord was in mijn dossier en dat ze me niet gebeld hebben maar het probleem was wel opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@patrick37 

Bedankt voor alle info, ik zal morgen afwachten en indien nodig bellen, kies ik dan terug facturatie wanneer ik in begin moet kiezen als ik bel nr de klantendienst of neem ik best iets ander?

 

nogmaals dank

 

MVG

Nick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut  

Bel rechtstreeks de technische dienst en zeg dat je een case open hebt staan en dat deze geëscaleerd is. Dan kunnen hun de benodigde info opvragen indien mogelijk ook bellen naar hun als er nog geen informatie bekend is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@patrick37 

Oke ik wacht morgen af en volg dan jouw raad op indien er morgen geen informatie komt.

 

ik hou je op de hoogte hoe het verder loopt.

 

nogmaals bedankt voor de hulp 😊

 

MVG

Nick

Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@patrick37 

Vandaag even gebeld met de klantendienst. Had gewoon terug facturatie genomen en hebben terug gekeken naar de omschakeling. Die persoon stuurde mij uiteindelijk door naar de technische dienst waar ik naar mijn dossier vroeg en die zei dat er al verschillende escalaties op mijn dossier staan en dat ze het hebben doorgestuurd naar IT. Nu kan het terug tot 5 dagen duren eer ik antwoord kan krijgen, nog even wachten dus 😔😔

 

Ik hou je op de hoogte van het verdere verloop.

 

Dank bij voorbaat

 

MVG

Nick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut  

Bedankt voor deze update. Ik vermoed dat er tijdens jou omschakeling en de grote update bij hun toch iets verkeerd gelopen is waardoor alles handmatig terug rechtgezet dient te worden. Maar ze zijn er dus mee bezig dat is al een hele stap. 

 

Houd ons maar op de hoogte van het verloop.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

In 't vervolg zou ik niet "facturatie" nemen maar "aanpassing producten en diensten". 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@patrick37 

Net naar de telenet winkel geweest achter de nieuwe modem (Die leuke toren met ventilator in 😜) want ik haalde de nieuwe snelheid niet, ik bleef rond de 270Mbps zitten. Nu met de nieuwe haal ik 911Mbps. Had dit ondertussen ook aangevraagd bij de technische dienst hoe het kwam dat ik die nieuwe snelheid niet haalde en die zei dat ik de nieuwste modem moest hebben om dat te kunnen. Dit probleem is in ieder geval al opgelost maw. de overschakeling van het home internet is alleszins al gebeurd. Van de TV weet ik niet of die omschakeling al gebeurd is (zie niet veel verschil op de televisie daarvan) 😅 dus nu nog even afwachten tot het mobiele in orde is.

 

Nog even over de TV. Ik heb nog zo een grijze digicorder met HDD in en de grijze afstandsbediening. Op mijn HDD staan er veel opnames die ik niet kwijt wil. Is er een manier om deze op en externe HDD te zetten zodat ik die oude digicorder kan inwisselen naar een nieuwe en toch mijn opnames kan behouden of is er mss een mogelijkheid om deze te uploaden naar de cloud die de nieuwe digiboxen gebruiken?

 

@Steven-E 

Ik belde terug naar facturatie dienst omdat ik gisteren daar mee had gebeld en zij zagen direct dat er een dossier was en dat er een fout in het systeem zat en bij de andere diensten (die ik daarvoor gebeld had) moest ik iedere keer de grote uitleg doen, iedere keer bliojven door vragen tot ze uiteindelijk ook zagen dat er een dossier was en een fout in het systeem. Maw. momenteel heb ik de beste ervaring met de facturatie dienst (het kan wel ook al elke keer toeval geweest zijn dat er op de facturatie dienst iemand zat met meer ervaring, dat weet ik natuurlijk niet)

 

Alvast wil ik jullie beide bedanken voor de hulp en ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

 

Dank bij voorbaat

 

Mvg

Nick

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut 

Je schaft u een video grabber aan (hier vind je meer info).

Langs de ene kant sluit je die aan op de ecart van de Digicorder en langs de andere kant op een USB poort van pc of laptop. Bij de goedkoopste modellen, heb je soms geen software maar in de handleiding wordt doorgaans verwezen naar freeware die je kan downloaden. Mogelijk heeft je pc of laptop reeds een geschikt programma (Cyberlink, Power Director, ...).

Expermenteer eerst wat met de instellingen. Mogelijk moet je de hdmi verbinding tussen Digicorder en tv eerst verbreken. Probeer te werken met het verkleind beeld dat je op je pc ziet. Het analoge signaal van de scart wordt terug omgezet in een digitaal signaal. Het eind resultaat heeft een mindere kwaliteit dan het originele, maar dat kan best meevallen.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet


@Meerschaut  schreef:

Bedankt voor alle info, ik zal morgen afwachten en indien nodig bellen, kies ik dan terug facturatie wanneer ik in begin moet kiezen als ik bel nr de klantendienst of neem ik best iets ander?


Ik ken je verhaal jammer genoeg. Ik ben meteen overgeschakeld naar het ONE up product van zodra deze beschikbaar was. Maar dat ging niet van een leien dakje en vandaag de dag is alles nog steeds niet in orde.

 

Eerst was mijn bestelling niet doorgekomen. Daarna werd mijn vast internet overgezet naar het ONE up product maar met de mobiele telefoons was het niet mogelijk. Gevolg een paar dagen zonder mobiel internet. Telemeter werkt (nog steeds) niet zoals het zou moeten horen,... En zo kan ik hier nog diverse problemen opnoemen maar dat is misschien voor een boek 😉

 

Ik was het echt beu (!) om alle opgemerkte mankementen te rapporteren. Telkens werd er een dossier opgesteld en maar wachten op een oplossing die maar niet kwam.

 

Ik kan je de tip geven om een klacht in te dienen. Je wordt dan binnen een paar dagen opgebeld en dan komt er toch vooruitgang in je zaak. Ik moet zeggen dat ik al drie maal ben opgebeld door deze dienst en steeds correct werd behandeld. De persoon aan de andere kant begreep de frustraties en de problemen die hierdoor zijn ontstaan. Al mijn extra onkosten die ik heb aangetoond hebben ze zonder gedoe meteen vergoed en daarnaast heb ik nog een vergoeding voor alle ontstane ongemakken gekregen.

 

De medewerkers bij de helpdesk zullen zeker en vast keihard hun best doen. Maar toen ik begon te merken dat ik telkens een ander verhaal kreeg te horen bij een andere medewerker was de maat vol! Na het indienen van die klacht ging alles wat vlotter en kreeg ik eindelijk wat communicatie van Telenet zelf. Want het jammere is dat ze wel wat op de hoogte zijn van deze problematiek maar niet pro actief hun klanten informeren.

 

Technisch zit volgens mij ergens het probleem met hun administratie software. Voor sommige klanten kunnen ze momenteel zelfs geen factuur opstellen.

 

Maar zoals gezegd...na het indienen van de klacht is er eindelijk geluisterd naar mijn probleem. Ik weet nu dat er toch effectief gewerkt wordt om deze problemen aan te pakken en daarnaast ben ik correct en eerlijk gecompenseerd. Je voelt je hierdoor toch wel wat beter. 😉

 

Ik ga niet zeggen dat jouw problemen hetzelfde zijn en dat je misschien dezelfde behandeling gaat krijgen. Maar je opgekropte frustraties kan je eens laten weten aan Telenet. Zij zullen je zaak beoordelen en wie weet maken ze je (weer) gelukkig.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.