Beantwoorden
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Hallo iedereen,

 

vorige week donderdag heb ik telefonisch contact gehad met de telenet klantendienst om mijn abonnement over te zetten van wigo60 naar oneup. Ik heb die aanpassing aangevraagd omdat mijn mobiele data toen bijna op was. Nu zijn we 5 dagen verder, mijn mobiele data is ondertussen op en de overschakeling is nog steeds niet gebeurd. Wanneer ik naar mijn telenet ga en kijk naar mijn diensten staat alles gewijzigd naar oneup behalve mobiel, dat staat nog steeds op wigo60. Toen ik vrijdag belde naar de klantendienst waarom mijn mobiele data nog steeds niet in orde was hebben ze een spoed dossier aangemaakt om het in orde te brengen. Tot op heden helaas nog steeds niet in orde. Ik belde vandaag terug naar de telenet klantendienst en nu plots verteld de persoon mij dat mijn abonnement pas omgeschakeld word op de dag je factuur eindigt (dit is bij mij pas de 16de).

 

Hoe zit dat nu eigenlijk? Als ik bel om mijn abonnement aan te passen is het omdat ik dat direct wil en niet wanneer het hun uitkomt. Dit is een echte schande, is het hun teveel gevraagd om eens administratief wat meer te werken (ik bedoel dan omdat ze 1 keer een maand wat extra cijfertjes zouden moeten invullen om de verrekening te maken van de verschillende abonnementen).

 

T'is altijd iets met telenet, ik ben al 12 jaar klant bij hen (is mijn eerste provider sinds ik alleen woon en nog nooit veranderd) maar iets doen voor hun klanten doen ze ook nooit alleen maar de prijzen omhoog trekken. Ik hoor van mijn buren, die ook telenet hebben, dat ze tijdens de corona periode gratis de play more gekregen hebben. Ik heb al altijd het play more pakket en ik heb geen vermindering gekregen op mijn factuur tijdens de corona. Op den duur zijde beter da ge verander van provider en terug komt om betere voorwaarden te krijgen.

 

Lang leven de huidige maatschappij, het enige waar het hier van tegenwoordig omdraait in de maatschappij is geld maar een beetje menselijk zijn en begaan zijn met de mede mens da kan niemand meer ze. Wat een toekomst hebben we hier nog 🙄🙄🙄

 

Dank bij voorbaat.

 

Met vriendelijke groeten,

 Nick

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Overschakelen wigo 60 naar oneup

0 Likes
25 reacties
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Hallo iedereen,

 

Tot op heden is mijn probleem nog steeds niet opgelost & als ik de klantendienst bel is het enige wat ze nog zeggen: Mijnheer, u moet gewoon even geduld hebben 😔😢

 

@janne_man Bedankt voor de info ivm de grabber, dit ga ik zeker eens uitproberen 😊

 

@BillyX Bedankt voor de tip ivm het schrijven van een klacht naar telenet. Ik heb vandaag de klacht verzonden. Nu wachten op antwoord.

 

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp en steun.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

 

MVG

Nick

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Ik zou nu toch een versnelling hoger proberen te schakelen als ik jou was.

Wat assertiever uit de hoek komen kan helpen.  Dit is echt een lijdensweg, en je hebt het recht om nu toch wel eens kwaad te worden.

Probeer bijv eens te eisen om maandag met iemand van de achterliggende dienst doorverbonden te worden. "Dat het nu toch wel lang genoeg geduurd heeft, en dat je het wachten beu bent".


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Hallo allemaal,

 

Gisteren was het de dag van de nullstelling bij telenet en toen plots was alles in orde. Voor mij komt dat erop neer dat ze niks gedaan hebben maar hebben gewacht tot de nulstelling.

 

Nu is ook de instelling gewijzigd dat mijn aanrekeningen per mail worden verzonden en niet meer per post. Ook kan ik dat niet meer aanpassen. Ik wil dat per post, niet per mail.

 

Nog eens laatste vraag, de oudere digicorders waarin nog een hdd zit om op te nemen daarbij kan je via 1 digicorder alle opnames op alle andere digicorders bekijken (vb een digicorder die in de living staat en ene die op jouw slaapkamer staat). Nu is mijn vraag of je via die nieuwe digiboxen (die in de cloud opnemen) ook naar de opnames kan kijken van een digicorder met hdd maw de opnames die op de hdd staan.

 

Alvast wil ik iedereen nog eens bedanken voor alle tips en hulp die hij aangeboden heeft.

 

MVG

Nick

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet


@Meerschaut  schreef:

Gisteren was het de dag van de nullstelling bij telenet en toen plots was alles in orde. Voor mij komt dat erop neer dat ze niks gedaan hebben maar hebben gewacht tot de nulstelling.


Dan heb jij geluk! Bij één van mijn problemen hebben ze ook gewacht op de nieuwe facturatiedatum. Die dag was eergisteren en zonder succes. Ik zit al dus vanaf eind april te sukkelen met een half werkend product.

 

Jammer genoeg moet jezelf steeds Telenet wakker schudden dat het probleem nog steeds bestaat en jammer genoeg houden ze je nooit op de hoogte. Ik begin het stilaan wel wat beu te worden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Meerschaut  

Uiteindelijk is het dan toch opgelost geraakt dat is al goed nieuws. Nu is er ook een beetje slecht nieuws want het antwoord is nee. 

 

Het is geen digibox maar een tv box en de tv boxen werken enkel samen met andere tv boxen. Dus heb je een digicorder/digibox ( Yelo platform ) en een tv box ( telenet tv platform ) zullen deze onderling niet samen communiceren door de twee verschillende platformen. Dus je kan er voor kiezen of wel de digibox en of digicorder te behouden of je neemt de tv box ( als deze voorradig zijn.)Heb je de tv box kan je er altijd een extra tv box bijzetten in de slaapkamer eventueel. Je kan wel via de telenet tv app eventueel opnames van de tv box streamen naar je tv in de slaapkamer als deze een chromecast heeft of je kan de app downloaden op een Apple TV , als je deze hebt. Op die manier kan je dan ook je opnames bekijken en hebt je geen tweede tv box nodig.

 

Daarnaast is het inderdaad zo dat je vanaf een omschakeling geen papieren versie meer krijgt van je factuur maar enkel per email. Het is iets waar Telenet voor gekozen heeft dus daar kan je weinig meer aan doen. Houd gewoon goed de telenet app in de gaten als 'mijn Telenet' in verband met de facturen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Oei @BillyX  dan heb jij minder geluk want daar heb ik totaal een andere ervaring mee. 

 

Had een probleem dat ik geen email adressen meer kon aanmaken via 'mijn telenet ' en heb dan gebeld. Er is een dossier gemaakt en binnen de twee dagen belde ze mij al op van de achterliggende dienst om het in orde te maken. Heb dan een tien tal minuten samen aan de lijn geweest en dan was het ook opgelost. Dit probleem is er ook gekomen nadat ik omschakelde naar One up.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@BillyX 

 

Zo te horen heb ik idd geluk gehad dan. Nadat jij de info gegeven had om een klacht in te dienen en ik dit gedaan had kreeg ik 2 dagen later een telefoontje van telenet dat ze op dat moment niks meer konden doen (omdat het al bij IT zat) maar dat ze het gingen opvolgen en mij gingen terug bellen als het in orde was. Vanochtend had ik een gemiste oproep van een annoniem nummer dus ik denk wel dat ze geprobeerd hebben mij terug te contacteren.

 

Als het niet opgelost geraakt kan je niet eens vragen dat ze jouw volledige telenet diensten afsluiten en opnieuw activeren dat mss dan alles in orde is omdat je zogezegd een nieuwe klant bent. Als ze zeggen dat je dan 50€ activatiekosten moet betalen dan kan je zeggen dat ze u die cadeau moeten doen voor alle miserie die ze u gegeven hebben.

 

@patrick37 

 

Dit is wel jammer dat dat niet lukt, zo word je wel ergens verplicht alles om te schakelen naar de nieuwe tv-boxen. Welke app heb je dan op de apple-TV want geen van beide kan ik gebruiken die op de apple-TV staan (of moet ik eerst zo een nieuwe box hebben om die app te laten activeren?)

 

Dat van de aanrekeningen vind ik ook wel jammer. Ik vraag aanrekeningen altijd per post omdat ik dan zekerder ben dat het geen frauderekeningen zijn zoals je van tegenwoordig veel fraudemails hebt. De telenetapp in het oog houden kan ik ok wel doen, is er een mogelijkheid een pus-melding te krijgen wanneer de factuur beschikbaar geworden is op de app?

 

Dank bij voorbaat

 

MVG

Nick

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Dus @Meerschaut voor de duidelijkheid:

 

Als je een TV Box wil, dien je al je gehuurde digicorders en digiboxen in te leveren.

De TV box draait op een ander platform en deze twee platformen kunnen niet gelijktijdig actief zijn.

 

Moest je je digicorder ooit aangekocht hebben, zou je die wel nog kunnen houden om de oude opnames nog te bekijken op deze box zelf.  Interactiviteit op de digicorder/box verdwijnt zodra je overschakelt naar een TV box. Dus ik vermoed ook de mogelijkheid om opnames op je digicorder te bekijken op extra digiboxen.

 

Ivm met de digitale factuur: je bent hiermee akkoord gegaan bij de overstap naar One Up. Ik lees al die kleine lettertjes ook niet, maar het staat er wel ergens in 😉

Ik vind dit persoonlijk een goede evolutie, vooral voor het milieu.

 

Ivm met Apple TV: als je de TV box hebt kan je de Telenet TV app gebruiken.

Er is vooralsnog geen app voor Apple TV voor mensen met een digicorder.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

@Steven-E 

Dan mogen ze die kleine lettertjes toch eens wat groter maken 😜

 

bedankt voor de info, dan zal ik alle digicorders maar eens terug inleveren en de nieuwe tv-box vragen.

 

jij ook bedankt voor alle hulp

 

MVG

Nick

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet


@Meerschaut  schreef:

bedankt voor de info, dan zal ik alle digicorders maar eens terug inleveren en de nieuwe tv-box vragen.


Ga eerst best eens horen of je er eentje op de kop kunt tikken.  Er zijn gigantische leveringsproblemen geweest vanwege Corona. Ik vermoed dat ze nu wel met mondjesmaat terug beschikbaar komen.
PS: je hebt een maand te tijd om je oude toestellen weer in te leveren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kathia
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Overschakelen WIGO 60 GB naar ONEup lukt niet

Inderdaad geluk gehad. Ik heb niets dan miserie sinds ik de overstap van wigo naar oneup maakte. En ze houden mij momenteel op dezelfde manier aan het lijntje (gekend probleem, ligt bij IT, we bellen je asap terug)

0 Likes