|
25.641
netweters
|
158.671
antwoorden
|
|
21.399
vragen
|
Dan neem je best even contact op met de klantendienst zodat ze dit kunnen nakijken.
Dat kan oa via chat of op 015 66 66 66
Aan de eSIM ligt het normaal gezien niet, want op mijn eigen toestel (Pixel 6, A16) is RCS gewoon verbonden.
Heb je het toestel al eens uit- en aangezet? (Dus niet herstarten, echt uit en dan aan.)
Heb exact hetzelfde voor gehad, terug naar fysieke sim en het werkt nog steeds niet....
Hier net hetzelfde probleem. Na installatie van eSIM geen RCS meer in de Google berichten app. Telenet gecontacteerd op alle mogelijke manieren via chat, telefoon enz. Telkens vriendelijk en behulpzaam maar ze kunnen blijkbaar het probleem niet opgelost krijgen. Ik word dan naar een Telenetshop gestuurd, maar wat zou daarvan de meerwaarde kunnen zijn?
Ik heb werkelijk alles uit de kast gehaald om het opgelost te krijgen:
RCS aan en uit in de app. De oude fysieke simkaart eruit gehaald. Mijn telefoonnummer opnieuw ingesteld in mijn Google account. Google berichten app: cache en data gewist. App gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfs diep in de app gedoken met de debugmethode. Google service carrier geïnstalleerd enz. Misschien kan men mij aanraden een nieuwe smartphone te kopen, maar dat gaan we niet doen. Mijn s24 is zo goed als nieuw voor mij. Op internet zijn er mensen die gewoon wachten tot uiteindelijk de verbinding vanzelf gebeurt na enkele weken, maanden, jaren. Misschien moet ik dat ook wel gewoon doen? Spijtig van RCS voorlopig, "was" zeer handig...
Ik heb vandaag mijn eSIM overgezet naar een nieuw toestel en kan bevestigen dat ook bij mij RCS plots 'Niet ondersteund' is. 'RCS chats zijn uitgezet door je provider'. Op mijn oude toestel werkte dit gewoon.
Ik heb echt geen zin om naar de helpdesk te bellen, want die gaan het in Keulen horen donderen. Ik vul morgen wel een online formulier in met de vraag een dossier aan te maken. Desnoods klacht en ombudsdienst.
Gelukkig werkt het bij Yoin (fysieke SIM) wél en dat is voor mij het belangrijkste.
Edit: Op een forum van T-Mobile werd het volgende voorgesteld:
Open Play Store, zoek naar Google Berichten, Verwijderen, Updaten (hier zou Installeren moeten staan).
Voor mij werkt dit alvast niet.
Ja, inderdaad, zo simpel is het niet. Ik heb ook een dossier laten opmaken, maar helaas geen soelaas. Bij Telenet kunnen ze het blijkbaar niet opgelost krijgen. Heb al gehoord dat sommige medewerkers in een Telenetshop de aanschaf van een nieuw toestel durven voorstellen. Ik heb maar 1 sim en dat is nu mijn eSIM. Heb alles gewoon door Telenet van de fysieke naar de eSIM laten overzetten. Gezien hier geen reactie van een Telenettechneut komt "is" er momenteel geen oplossing, met of zonder dossier. Trouwens na aanmaak van mijn dossier kwamen de mensen van Telenet gewoon terug met de traditionele oplossingen aandraven. De oplossingen die dus niet werken!
Ik heb gisteren nog een lange uitleg op Reddit gevolgd met allerlei stappen, maar dat heeft uiteindelijk niet geholpen. Je zou wel eens kunnen kijken in de Play Store of Carrier Services geïnstalleerd is en actief is.
Een uitleg die ik vond was dat ondanks de melding dat het de provider zou zijn dat het probleem bij Google ligt. Het zou iets te maken hebben dat die nog op een of andere manier verbonden zou zijn met de oude eSIM. In verschillende gevallen werd het probleem opgelost door de eSIM te vervangen met een andere eSIM. Ik heb wel geen idee hoe dat praktisch werkt. De eSIM vervangen door een fysieke SIM en dan terug een eSIM?
Edit: Ik heb via MyTelenet een nieuwe eSIM besteld voor hetzelfde nummer. Dit was gratis.
MyTelenet (website) > Mijn producten > Mobiel > Beheer je simkaarten > eSIM opnieuw toewijzen
Dan de oude eSIM uitgeschakeld op de smartphone en de nieuwe geactiveerd. Momenteel ben ik aan het wachten op de activering, dus ik weet nog niet of het iets heeft uitgehaald. Ik heb de oude eSIM intussen ook verwijderd.
Edit2: De eSIM vervangen heeft het probleem helaas niet opgelost.
Het toestel volledig uitzetten en een cold start al geprobeerd?
@janne_man schreef:Het toestel volledig uitzetten en een cold start al geprobeerd?
Uiteraard. (-;
Ik denk dat @Musician alles al heeft geprobeerd wat ik heb gedaan. Afwachten en zien of het vanzelf wordt opgelost lijkt de laatste optie. (Een nieuw toestel gaat dit echt niet lossen.) Ik meen me vaag te herinneren dat ik dit aan de hand had toen ik de eerste keer overschakelde van fysieke SIM naar eSIM. Ik vermoed dat het toen vanzelf is opgelost door een update van Carrier Services.
Ik kan me de luxe permitteren van te wachten, omdat ik RCS voor dit nummer niet gebruik, maar voor wie dat wél gebruikt is het wel balen...