Beste forumleden,
Allen hartelijk dank voor jullie reactie!
Wat ik onthoud uit de antwoorden.
@janne_man
Best naar een Telenetwinkel stappen.
Alle abonnementen onder de eigen account. (Hetzij in de "ONE" of "Prijs volgens verbruik")
Alle details verschillende abonnementen te zien in de afrekening.
Bvb thuissituatie, mijn mobiel zit in de "ONE", reserve GSM/SIM (vroeger van mijn dochter) naar "Prijs volgens verbruik"
en in de toekomst de GSM van mijn vrouw (heeft ook nog een Pay&Go kaart) naar de "ONE" of "Prijs volgens verbruik"
Juist bij het schrijven van deze topic zag ik ook de absurde melding in de Telenet App "terug beschikbaar op 31/12 🙂
@Ex-Netweter
Volledig eens met uw opmerking als back-up, heb dit ook in overweging genomen, maar mijn doelstelling (prioriteiten) zijn anders.
Straks volgt mijn duiding.
@patrick37
Beide abonnementen en instellingen limieten of bedragen perfect te configureren in de Telenet App
Om de 3 maanden bellen naar voicemail voor behoud GSM nummer
@M_16
Volledig correct ivm behoud belkrediet en recuperatie belkrediet bij overstap naar een andere operator
Hierna wijkt de topic een beetje af van mijn oorspronkelijke vraag, doch is prima, uiteindelijk is dit de reden van een eventuele overdracht.
De antwoorden zijn deels juist of niet, vandaar deze aanvulling om jullie correct op de hoogte te brengen en mijn doelstelling toe te lichten.
De oplossing van deze topic zal gaan naar @janne_man, deze van @Ex-Netweter was eveneens OK, echter staat er foutieve informatie tbv Proximus.
- Pay&Go kaart herladen voor 5 euro verlengt je geldigheidsperiode voor 1 maand
- Pay&Go kaart herladen vanaf 10 euro verlengt de geldigheidsduur voor 1 jaar met behoud belkrediet = opbouwend.
- Bij deze SIM kaarten hoef je niks te ondernemen gedurende de geldigheidsduur, enkel jaarlijks op tijd min. 10 euro herladen, anders alles kwijt
Doelstelling:
Buiten mijn abo "ONE" (mijn GSM nr + datasim) beschik ik nog over 2 SIM Pay&Go kaarten, deze dateren van rond de eeuwwisseling jaar 1999.
Door het zeldzame gebruik is er de afgelopen jaren een flink kredietsaldo opgebouwd.
Reserve GSM = 162 euro
GSM echtgenote = 225 euro
De wettelijke regeling sinds 03/01/2023 recuperatie belkrediet bij overdracht GSM nr naar andere operator (niet bij opzegging) brengt mij tot dit besluit!
De administratieve kost afgetrokken van het belkrediet bij Proximus van 2 x 5 euro bij overdracht GSM nr naar een andere operator.
De éénmalige activatiekost van 2 x 5 euro op het Telenet netwerk.
De anders blijvende jaarlijkse herlaadkost van 2 x 10 euro belkrediet
En het verlies van een back-up ivm 2 verschillende operationele netwerken is hierbij ondergeschikt
De voordelen om de saldo's te recupereren wegen niet op tegen de geringe nadelen!
Komt daarbij nog dat mijn echtgenote bijna aan het max. bedrag van 250 euro aan belkrediet zit, wanneer ik dan een herlaadbeurt moet uitvoeren van
bvb 10 euro en het saldo staat op 249 euro er slechts 1 euro bijkomt van de 10 euro die herladen is.
Sinds het ONE pakket belt ze met de vaste lijn of op verplaatsing met mijn GSM, surfen doet ze met de tablet op wifi of via de datasim en GSM op haar werk is verboden.
Haar GSM ligt altijd thuis wel ergens rond te slingeren 🙂
Vandaar mijn vraag hoe en in welk opzicht een overschakeling "Prijs volgens verbruik" zich verhoud tot de Telenet App met bestaande ONE account.
Welke addertjes er onder de mat liggen zijn steeds nuttig en welkom 🙂
Om te starten zou ik eerst de reserve GSM willen overschakelen naar "prijs volgens verbruik"
Later de GSM van mijn echtgenote naar "prijs volgens verbruik", bij 3 jaar gaat ze met pensioen, wanneer ze besluit haar GSM meer te gebruiken buitenshuis
kan ik haar nog toevoegen aan de ONE.
Bijkomende toelichtingen ivm mijn keuze, zowel negatief of positief eveneens welkom!
Groeten, Edwin