Beantwoorden
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

SMS actie PIA

Hallo,

Vorige maand in september was er de SMS actie PIA voor het zieke kindje PIA

Toen in de media verscheen dat de operatoren zoals Proximus en Telenet etc de SMS'en niet zouden aanrekenen. 5 sms'sjes aan 2 € per sms.... Zie ik net met nieuwe aanrekening van Telenet dat er 10 € extra kosten worden aangerekend !! Na een paar berichtjes op FB doen ze nu of hun neus bloed en weten ze van niks ... 🤔

 

Telenet laat weten dat de actie niet via de juiste procedure werd gestart en er daarom aanvankelijk wel een kost was per sms. “Maar nu duidelijk is dat het om een goed doel gaat zullen we, zoals steeds, die kost laten vallen”, zegt Isabelle Geeraerts. “Dat geldt ook voor alle sms’en die eerder al verstuurd werden. Al het geld gaat dus integraal naar Pia.”

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/operatoren-rekenen-geen-kosten-aan-voor-sms-actie-pia-geld-... 

Volgende ->

https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/sms-actie-voor-doodzieke-pia-groot-succes/1016...

 

Nog mensen ??


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
Tags (1)
0 Likes
9 reacties
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

SMS actie PIA

Het is in orde gekomen door te bellen naar de klantendienst, facturatie, was onterecht aangerekend want het was een gratis sms actie 😀

Werd intussen gecrediteerd.

 

Mag slotje op...

 

toch bedankt


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SMS actie PIA

Ik heb ook een berichtje gestuurd, op 17 september. Helaas kan ik de aanrekening niet bekijken. Op de PC krijg ik een foutmelding en ook via de Telenet app kan ik de aanrekening (nog) niet bekijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

SMS actie PIA


Toen in de media verscheen dat de operatoren zoals Proximus en Telenet etc de SMS'en niet zouden aanrekenen.

 

onterecht aangerekend want het was een gratis sms actie 


Werd intussen gecrediteerd.


Er is sprake van een misverstand (ook bij de klantendienst). Jij als gebruiker betaalt altijd € 2 per bericht. Dus als je 5 berichten hebt verstuurd, is dat € 10.

 

De artikels die je aanhaalt, gaan over wat er vervolgens gebeurt met de € 2 per bericht. Bij betalende sms-diensten blijft er een deel hangen bij de operator, bij acties voor goede doelen niet. Het is dit specifieke aspect waar het in de media over ging. In eerste instantie werd het niet aangemerkt als goed doel, later wel.

 

Dat verandert niets aan het feit dat jij sowieso € 2 per bericht blijft betalen. Natuurlijk worden de sms'en jou aangerekend. Hoe wil je anders geld inzamelen, met gratis berichten?

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

SMS actie PIA

@RedsFan dus jij stuurt 5 smssen voor het goede doel en Telenet betaalt die 10 euro integraal in jouw plaats?

Dan zou ik die 10 euro alsnog aan een goed doel schenken 😉

 

Lees bericht van @Ex-Netweter 

Het is nog altijd de bedoeling dat jij de kosten draagt natuurlijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

SMS actie PIA

Het feit is dat de telecom operatoren de kosten voor zich gingen nemen en niet naar de klanten gingen door rekenen. Dus opgelost

Wie als nog iets wil storten doe maar , ik ben geen ocmw instelling .... we betalen al genoeg in dit apeland 🙂


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

SMS actie PIA


@RedsFan  schreef:

Het feit is dat de telecom operatoren de kosten voor zich gingen nemen en niet naar de klanten gingen door rekenen. Dus opgelost

Wie als nog iets wil storten doe maar , ik ben geen ocmw instelling .... we betalen al genoeg in dit apeland 🙂


Ik denk dat jij het verkeerd begrijpt 🙂

 

Je wou Pia steunen. Dit kon je doen door een sms van 2 euro te sturen. Hiervan bleef normaal een deeltje bij de operatoren plakken. Het deeltje dat normaal ingehouden zou worden (de kosten) is niet ingehouden nu.

Uit het artikel van hln van jouw link: Er was aanvankelijk sprake van een kost van ongeveer 0,5 euro die aan telecombedrijven Telenet, Proximus en Orange bleef plakken.

 

en

 

Maar nu duidelijk is dat het om een goed doel gaat zullen we, zoals steeds, die kost laten vallen

 

Je bent geen OCMW-instelling maar je hebt er duidelijk wel voor gekozen om Pia te steunen en dat siert je. Het is dus normaal dat er 10 euro op je factuur staat: je hebt 5 sms'jes verzonden om Pia te steunen en Telenet heeft jouw 10 euro integraal (dus zonder kosten) overgemaakt aan de ouders.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

SMS actie PIA


@Wheng  schreef:

Je bent geen OCMW-instelling maar je hebt er duidelijk wel voor gekozen om Pia te steunen en dat siert je. Het is dus normaal dat er 10 euro op je factuur staat: je hebt 5 sms'jes verzonden om Pia te steunen en Telenet heeft jouw 10 euro integraal (dus zonder kosten) overgemaakt aan de ouders.

 


Op de facturatie dienst zeiden ze dat de sms'jes onterecht aangerekend werden en dat hebben ze gecrediteerd .... dus erover doorbomen heeft geen zin. 

Case closed !


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SMS actie PIA

Intussen heb ik wel toegang tot mijn aanrekening en daar staat:

 

SMS: speciale nummers

2 sms'en

2,00 euro

 

Dit klopt dus. Zoals al werd aangegeven zou de SMS voor de gebruiker 2 euro kosten, maar omdat het om een goed doel ging zouden de providers niets aanrekenen, zodat die 2 euro integraal naar het goed doel zou gaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

SMS actie PIA


@RedsFan  schreef:


Op de facturatie dienst zeiden ze dat de sms'jes onterecht aangerekend werden en dat hebben ze gecrediteerd .... dus erover doorbomen heeft geen zin. 

Case closed !


Ik zie ondertussen dat er al verschillende Netweters de correcte info hebben gedeeld. Toch reageer ik graag nog even vanuit Telenet standpunt hierop om eventuele verwarring de wereld uit te helpen. De sms'jes werden wel degelijk correct aangerekend op je aanrekening. De Telenet medewerker met wie je contact hebt gehad, heeft deze onterecht gecrediteerd. De persoon zal hierover geïnformeerd worden zodat dit niet opnieuw voorvalt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.