Beantwoorden
Rikske1952
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Slecht bereik mobiele data

Enkele dagen geleden nog maar eens nog maar eens een Telenet abonnement voor mobiele telefonie genomen, komende van Proximus. Alles heb ik van Telenet (Televisie, Internet, Vaste Telefonie).

Nu valt het abonnement voor wat betreft Mobiel bellen met Telenet enorm tegen. Dat was vroeger ook al zo ' en da's dus nu nog niets veranderd), ben dan overgestapt naar Proximus, enkel voor mobiel bellen, en dit werkte perfect. 

Ik heb voor het ogenblik "een half streepje' op mijn I-Phone, woon in een alleenstaand niet direct omgeven door andere grote gebouwen.

Vermits ik nu nog maar enkele dagen klant ben voor wat betreft mobiel bellen weet ik niet of ik nu reeds van provider kan veranderen...ook al zijn er onkosten aan verbonden...

Bedankt voor een eventuele reactie!

 

0 Likes
41 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

@patrick37 

Thnx voor de heads up bij deze.

Ja mijn phone zou ook VoIP of vowifi hebben, zou geactiveerd zijn volgens Telenet. Maar enkel ondersteuning in asie Enzo, terwijl het een EU model is. Mijn volgende zou alles moeten bezitten maar weer afwachten wat het zal worden voor België weer lol.

Doet me eigenlijk aan denken dat ik deze functie nog moet aanzetten voor die vanons. Thnx voor de onbewuste reminder (•‿•)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

@patrick37 

Zie net bij die vanons dat haar vo)LTE, zal wel zelfste zijn zeker.

Ook heeft ze bij systeem apps, een appje dat aan/uit kan en als je dat aanzet, belvje via wifi zogezegd maar zie geen ander teken verschijnen bij vo)LTE iconen. Of moet ze dat aanzetten bellen via wifi?

Wat is de revue al gepasseerd, voip, Volte, vowifi...

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht bereik mobiele data

@DeLLiAnO 

Je haalt een aantal dingen door elkaar. 

VoLTE = bellen via 4G , kan binnen werken maar ga er maar niet vanuit. Dus dat is als je belt buiten onderweg dan zal je mobiele data dit ondersteunen. Je dient hiervoor wel een goed ontvangst te hebben van mobiele data anders zal het 'gewone' ontvangst het weer overnemen. Heb je geen van de twee wat goed ontvangen wordt dan zal je natuurlijk moeilijker kunnen bellen. 

VoWifi = bellen via wifi. Aan te zetten op haar Samsung via het telefoonhorentje dan te kiezen op de drie puntjes instellingen. Dan bellen via wifi aanzetten , of je kan van boven naar beneden het scherm uitrollen en dan het snelicoon gebruiken om bellen via wifi aan te zetten. 

Voip = voice over IP dat is weer iets anders. Dat is bellen over het internet , meestal toegepast op de vaste lijn en daar heb je dan geen telefooncentrale meer voor nodig zoals vroeger. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

@patrick37 

Idd allemaal elk apart hun eigenschap.

Weer bedankt voor de bijles meester Patrick hehe.

Op haar gsm staat nu rechts bovenaan de pictogrammen, vo)lte.

Bij haar instellingen van service provider Enzo staat ook nog is 4g aan voor bellen, en dan setting bellen via wifi staat uit. Deze schakel ik nu in.

Zoals jij zegt en info sites is dit idem om beter ontvangst te hebben en kwaliteits voller te bellen.

Echter lees ik op 1 site, dat voor je de vowifi aanzet je je 4g moet aanzetten. Zij zet alleen 4g aan als ze buitenshuis gaat.

Kan je dit even verduidelijken aub?

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht bereik mobiele data

Echter lees ik op 1 site, dat voor je de vowifi aanzet je je 4g moet aanzetten. Zij zet alleen 4g aan als ze buitenshuis gaat.

@DeLLiAnO 

Kun je daar ergens een referentie van geven?

VoWiFi en VoLTE staan helemaal los van elkaar en je kan die apart aan of uitzetten. Hebben dus niks met mekaar te maken. Behalve dan als ze allebei aanstaan, dan gaan ze onder mekaar uitmaken wie van beide voorrang heeft.

Een kleine aanvulling, correctie voor VoIP: dat is niet alleen voor de vaste telefoon, in tegendeel, dat is bellen via het internet, zoals met Skype, Messenger, Whatsapp, enzoverder ...

Het grote verschil tussen VoWiFi / VoLTE en VoIP is dat beide eerste belwaarde verbruiken en de laatste data verbruikt. Nog een verschil is dat je met beide eerste gewoon naar een telefoonnummer belt en dat uw gesprekspartner niet noodzakelijk ook over die functie moet beschikken, dat mag dus een gewone gsm of een vaste telefoon zijn. Bij VoIP moet je een app gebruiken, uw gesprekspartner moet diezelfde app hebben en je moet zijn contactinfo hebben, je belt dus niet naar een nummer ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht bereik mobiele data

@StefaanH 

Idd bedankt voor de aanvulling over de Voip 😁

EDIT : zoals hierboven al uitgelegd klopt het helemaal @DeLLiAnO . Echter zal de toepassing VoWifi eerder voorrang krijgen dan VoLTE aangezien je wifi signaal meestal beter en sterker is als de mobiele data. Maar daar kan ik mis in zijn ik kijk echter naar mijn ontvangst die ik heb thuis. Mijn VoLte is pas aanspreekbaar op de moment dat ik mobiele data heb en buiten ben dus binnen heb ik dat niet. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

@StefaanH 

Bedankt hiervoor, heb ik veel duidelijker beeld nu van al die verschillen.

Hier zeiden ze dat 4g moet aanstaan om te kunnen bellen via wifi Link 

@patrick37 

In het verleden als die vanons haar 4g en wifi had aanstaan, dan kon ze bv niet op bank app, of payconic rommel (welke gelukkig nu is geïntegreerd in de bank app zelf)

Terwijl normaal bedoeling is dat als je beiden aanzet, 4g niet zal aanspringen als je wifi bereik hebt, en zal aanspringen eens je buiten komt. Maar bij haar knokte die 2 tegen 1 dus hebben nooit verder geprobeerd op nieuwe toestellen hoe dat nu zit, en word 4g pas aangezet als we het buiten is nodig hebben.

Zie nu bij netwerk en internet, dat 4g gebruiken voor bellen aanstaat voor beter gesproken kwaliteit en services.

En nog een optie dat aanstaat: bellen via wifi met 2 keuzes: geen mobiel netwerk beschikbaar overschakelen naar wifi, of geen wifi bereik bellen naar mobiel netwerk (staat op voorang mobiel netwerk dus optie 1)

Staat allemaal wel goed zo zeker?

Beiden nog eens bedankt voor al deze info en input

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht bereik mobiele data

@DeLLiAnO 

Als je kiest voor de eerste optie zit je zeker goed. Dat wil dus zeggen wanneer je geen bereik hebt met de mast dan zal je dus bellen over wifi. In dat geval zal de wifi de overhand hebben en heb je altijd 'bereik' dus je kan bellen daar komt het op neer. 

Maar let wel op want bij de S10 van Samsung zit daar een klein verschil in , als die ook maar iets van bereik heeft over de mast zelf dan springt die niet naar bellen over wifi. Heb dit al gezien in een topic en zelf ook ervaring mee gehad want had ooit eens de S10+ . Heb die enkel weg gedaan omdat dat ding meer niet werkte dan wel jammer maar helaas , maar das een ander topic en verhaal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht bereik mobiele data

Technisch is de vaste telefoon van Telenet VoIp. De telefoon is verbonden met de router en wordt via het internet tot een zeker punt verstuurd.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

Vind wel jammer dat als bij Telenet er panne is, en je modem geen verbinding heeft, het ook gedaan is met je vaste. Ja tuurlijk heeft iedereen gsm, zelfs tegenwoordig de 4jarige om ze kalm te houden en in zetel te zetten lol. Maar je moest maar eens thuis zitten en er gebeurd iets en je vind gsm niet snel of ie is stuk.  

Vroeger systeem vond ik beter, was aparte lijn en kwam niks bij kijken, had je panne had je nog vaste telefoon. Maar dan waren de telefoonkosten hoger lol.

Laatste wat ik daar nog van weet was dat Belgacom zei, bij ons 2fr/min, en Telenet heel simpel: bij ons dan maar 1fr/min lol.

Dag van vandaag zit je telefoongebruik aangerekend mee als je internet verbruik.

Daarvoor was het 2000min bellen gratis

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Slecht bereik mobiele data

Na een tijdje bij de concurrentie hebben gezeten, terug de overstap gemaakt naar Telenet. Maar toch niet beter geworden, in tegendeel. Nog altijd zeer slecht bereik in m'n gemeente en als ik dan bereik heb, werkt de data niet. Dat laatste probleem, ben ik nu ook beginnen tegenkomen in de steden (Antwerpen centrum, Meir): 100% bereik, maar geen internet (we zaten nog lang niet aan de 300 GB limiet). Ook op de trein valt het signaal vaak gewoon volledig weg. 

Omdat het zo quasi onbruikbaar slecht is (geworden/gebleven), vandaag helaas terug de overstap gemaakt naar Proximus: overal perfect bereik en schitterende snelheden (meestal 5G). Over paar maanden (als de proximus promo voorbij is) nog is proberen of Telenet wat beter is geworden. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Slecht bereik mobiele data

@m-jan20 

Hier bij ons ook heel slecht bereik op telenet. Mag je zelfs 1meter van raam staan en haal je nog maar 1 streepje. Als je begint te wandelen is het nog erger. Alleen buiten staan helpt.

Mijn vriendin heeft met al haar samsung galaxy s ultra series kei slechte verbinding, sinds ik een ander merk gebruik heb ik schommelend tussen de 50a90% bereik.

Of ander provider, of gsm nemen met meer antennes ingebouwd, of zo een (sory ken technische naam niet) gsm versterker nemen van telenet. Dat zijn helaas voor ni de opties. Zie dit probleem echt niet veranderen binnen paar maanden tijd.

De ploegbazen van vorig werk hadden proximus op hun bedrijfs gsm, en konden in ondergrondse parking 0 -1 niet gebeld worden (was in vilvoorde) ik was bij base (voor overname) en kon zo diep ontvangen. Maar als ik binnen in huis zat in ander stad aan ruit van tuin had ik amper bereik. Hoe duur je gsm ook was maakte niks uit.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes