Beantwoorden
Gixxer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Sinds vele maanden is er in verschillende aanpalende gemeenten rond het Gentse heel slecht tot zelfs geen bereik met gsm toestellen die werken via Telenet. 
Bij de andere providers is er geen probleem. 
Merk en type telefoon heeft er niks mee te maken, het is voor iedereen hetzelfde. 

Gisteren, Moederdag een mooie zonnige dag en dus met zijn allen buiten zittend haalde zelfs niemand ook maar 1 streepje. 
Na een tijd hadden sommigen 1 streepje en werd enkel 3G bereikt dat dan wel weer snel weg viel tot geen bereik. 


Dit was niet eenmalig maar is nu al heel lang bezig.

Het bereik om zowel te bellen als te surfen gaat heel hard op en neer.

Precies of er iets het signaal blokkeert.

Dit is ook heel goed merkbaar op de bedrijven waar het enkel de Telenet klanten zijn die dit probleem hebben.

Alles werkt perfect en plots heeft niemand nog verbinding.

Velen stappen over naar een andere provider maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. 


Dit is in het verleden ook al een probleem geweest toen de base masten werden gebruikt maar dat is later opgelost geweest.

 

Let wel, dit gaat hier over het bereik in open lucht.

 

In huis heb ik zonder wifi geen enkel bereik.

Dat komt volgens de helpdesk door de isolatie van de huizen. 
Dat kan allemaal wel kloppen maar aan mijn huis is al 10 jaar niks meer veranderd behalve dat ik van een goed bereik naar geen bereik ben gegaan.

 

De prijzen gaan omhoog en de kwaliteit naar beneden is de meest gehoorde zin.

 

17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@Gixxer 

Dat je geen bereik hebt of een ondermaats bereik kan ook andere oorzaken hebben. Denk bijvoorbeeld aan werken die worden uitgevoerd op dit moment wegen ste veranderingen naar 5G. Maar het kan ook zijn dat er idd ergens een algemene storing is dat kun je niet direct weten. 

In dit geval zou ik eens Telenet zelf contacteren via Whatsapp of bel of stuur via Messenger moest je FB hebben. Daarin je probleem uitleggen en dan kunnen ze een dossier maken en dit doorgeven dat dit bekeken kan worden. Kan ook zijn dat er al een algemene melding van gemaakt is maar dan jou opmerking 'klacht' er ook bij komen. Enkel op die manier kan er iets aan gedaan worden. 

Dat je je tot hier wend snap ik enkel via dit kanaal kunnen we niet intern bekijken wat de problemen zijn. En tot zo ver ik weet is er ook nog geen ander topic geweest die hetzelfde vermelde in dezelfde regio. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gixxer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Bedankt voor de info. 
Zal me nog eens wenden tot Telenet zelf. 

De meesten die ik ken doen geen moeite he. 
Ze bellen naar Telenet en krijgen daar een standaard antwoord en veranderen gewoon van provider. 
Anderen wachten gewoon af tot er weer bereik is. 
Heb het daar wat moeilijk mee alhoewel we op een mindere dag ook beginnen denken van gewoon te switchen. 😀

Daarom dat ik hier eens wil horen of er misschien toch nog mensen zijn die er over vallen. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@Gixxer 

Je reactie snap ik heel goed begrijp ook waarom je hier een topic over wil maken. Er zijn ook wel andere topics te vinden waarin men aangeeft slecht bereik te hebben is het niet in het binnenland is het wel in het buitenland. 

Persoonlijk gezien als ik ergens ook maar geen bereik heb wacht ik af of ik wendt me tot de klantendienst en geef het door. Maar zoals je zelf al aanhaalt niet iedereen doet dit of wil niet wachten tot zijn of haar probleem opgelost is. En een overstap naar een andere provider kan helpen maar als niemand aan Telenet iets door geeft word het probleem niet bekeken en kan er ook nooit een oplossing komen. Dus ja een overstap kan de moeite lonen maar uiteindelijk loont dat niet voor andere klanten die misschien wel hetzelfde ervaren. En dan zal het probleem ook niet opgelost worden. 

Nu moet ik wel zeggen in de laatste jaren is Telenet wel erg goed verbeterd in zijn bereik. Heb in de begin dat ze gingen opstarten met Telenet Mobiel een abonnement gehad en het bereik was echt heel erg slecht.Had nauwelijks bereik en als er al bereik was dan was de vraag voor hoelang en dan nog maar over de mobiele data niet te spreken. Maar nu jaren later moet ik toegeven zijn ze heel erg verbeterd. 

Het is ook nooit verkeerd om hier een topic te maken je kan dan idd eens polsen of er andere zijn die deze problemen ook ervaren in de regio die je geeft en zich hier ook kunnen aansluiten aan dit topic. Maar als het echt technisch word om dit na te kijken dat kunnen wij , de Netweters , niet veel meer doen. De klantendienst leest hier niet mee enkel onze moderatoren. Die kunnen nog wel eens wat doen of proberen om het intern neer te leggen maar dit is eigenlij niet bedoeling maar goed ze zijn dan wel zo vriendelijk om het te doen. 

Maar zoals ik al zei geef je probleem eens door naar de klantendienst via de kanalen die ik je hebt opgegeven. Zelfde geldt zeggen ze ja het is een bekend iets en hier word aan gewerkt. En geef ook duidelijk aan dat je alles al eens geprobeerd hebt , andere gsm en andere stappen. Want je zegt het zelf al als je contact neemt met de klantendienst heb je idd de standaard vragen en zinnetjes. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1702
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@Gixxer Dit weekend zou het kunnen dat het aan de zonnestorm ligt dat je weinig of geen bereik hebt gehad. 

Bij een zonnestorm gaan elektrisch geladen deeltjes met hoge snelheid door de atmosfeer en botsen op elkaar. Daarbij komt energie vrij.

Dit zorgt dan voor storingen op GPS, GSM en radio signalen.

Maar omdat je zegt dat het al langer is dat je problemen hebt, zou ik eens proberen met eventueel een prepaid kaart van een andere provider. Zo ben je niet gebonden aan een nieuw abonnement en kan je vergelijken met een andere provider. Volgens BIPT is de dekking in Gent zeer goed voor Telenet.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5361
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@kristofDW er zijn nog plaatsen in het Gentse waar er nog slechte dekking is en waar je amper bereik hebt, bv in Wondelgem nabij gent zijn er plaatsen waar ik persoonlijk ook geen ontvangst of bijna geen ontvangst had met het telenet abbo, daardoor veranderd van provider naar het proximus netwerk en daarmee geen problemen, 

in een industriegebouw tussen gent en Wondelgem hetzelfde probleem, 

er zijn zeker nog plaatsen waar je moeilijke ontvangst hebt.

dus zijn reactie is wel zeker zo dat er nog plaatsen zijn rond het Gentse waar je moeilijkere ontvangst hebt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 291
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

ik ben voor mobiel niet bij telenet maar ik had eens dat mijn internetsnelheid mobiel van de normale 30-20 naar 5 megabit en minder ging en dat ik geen oproepen meer kon doen en ontvangen gedurende een paar dagen. hiervoor dan gebeld met hun klantendienst en nog even later was dat allemaal terug gerepareerd zoals vanouds. geen idee waaraan het lag maar , het melden kan alleszinds geen kwaad. als er nog klachten zijn in die regio of rond die locatie zullen ze het wel nakijken

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Telenet gebruikt nog steeds de Base masten hoor, ze hebben ze zelfs gekocht, raar verhaal, heb eigenlijk nooit slechte dekking via Telenet...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@marcel3X 

Eigenlijk is dit geen raar verhaal dat ze gekocht zijn want dat is echt zo. Ga er niet te veel over zeggen maar in de begin had Telenet een eigen dekking , dat hadden ze zo gemaakt. Maar goed de mobiele aanvragen werden enkel meer en meer en toen moest er ook wat veranderen. Nou ja het resultaat telenet kocht de Base masten. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

KPN.NL heeft BASE gewoon te koop gezet, en Telenet heeft 't gekocht...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

@marcel3X 

Ja dat klopt want KPN zat in zeer slechte cijfers op dat moment dat wil zeggen ze leden er verlies aan. Maar goed vind maar eens een koper die alles wil kopen. Telenet had op dat moment geen eigen netwerk en geen eigen masten. Dan heeft Telenet een bod gedaan en heeft uiteindelijk door de goedkeuring van het BIPT en de hele roedel gehad. Sindsdien had Telenet een eigen netwerk aan masten maar telenet had al een eigen netwerk. Enkel de plaatsing van masten ging ze niet want dat kost ...€ per mast en dat zou ze enorm veel gekost hebben. Uiteindelijk een geluk dat ze die masten konden kopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2859
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Werken 5g die zijn overal bezig daar zal het aan liegen

Gixxer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Dit is van gisteren avond in open lucht. 
Met 5 toestellen geprobeerd. 
Niemand had bereik. 
10 minuten later wel 5G en werkte alles terug. 

IMG_6923.jpeg

Gixxer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Ook deze week in de buurt van het UZ Gent had niemand bereik. 

Ondertussen heeft Telenet laten weten dat het komt door de aanpassingen aan het net die nu al een hele tijd bezig zijn. 
Storingen door werkzaamheden tot daar aan toe maar totaal geen bereik hebben is nog iets anders. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5266
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Slecht tot geen bereik met gsm in de open lucht.

Het voorstel van @kristofDW lijkt me wel wat. Als je toestel eSIM ondersteunt, dan kan je de Telenet SIM op eSIM zetten en een prepaid kaart van een andere provider testen.

Ik ben zelf overgeschakeld van Telenet Mobile naar yoin, omdat Telenet de snelheid beperkt en omdat het goedkoper was. Ik heb nog een prijs volgens verbruik van Telenet en kan nu perfect vergelijken.

Op dit moment zit ik binnen en toont yoin 3 streepjes en Telenet 1. Ik vind het bereik van Telenet sowieso iets minder en geloof niet dat de helpdesk daar veel aan zal veranderen. Ik ben wél blij dat zowel yoin als Telenet VoWIFI en VoLTE ondersteunen voor mij toestel, zodat in op die manier alsnog bereikbaar ben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.