38686
netweters
|
14456
gesprekken
|
14650
vragen
|
Als mijn 'suggesties' jullie de oren uit komen moet je het maar zeggen he maar vind het altijd interessant te weten wat anderen over mijn ideeën vinden. Suggestie van vandaag; ik denk dat het perfect mogelijk moet zijn Telenet Wi-Free aan te bieden op bepaalde treinverbindingen. Dit omdat Telenet een eigen mobiel netwerk heeft en zo hotspots kan plaatsen die 4G omzetten in Wi-Free.
"Gebruik toch gewoon 4G & Free G" krijg ik vaak te horen, wel dat gaat niet; treinen zijn namelijk een kooi van faraday en de 4G geraakt er amper/niet door. Mobiele ontvangers op de buitenkant van de trein zou dit dus kunnen oplossen. Misschien een dure investering, maar zou jullie héél veel pendelaars kunnen opleveren.
PS: je kan niet-Telenet klanten er voor laten betalen als abonnement of met de NMBS een formule uitwerken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171023_03148246
NMBS ziet af van wifi op treinen
Als ze al zorgen voor goede WiFi in de stations dan verzacht dit al het lijden voor al degenen die wachten op hun te late trein. - Wacht maar, een beetje sneeuw of aanvriezende regen en het zal weer van dat zijn.
@m-jan20, een leuke suggestie, maar hiervoor is Telenet als enige partij helaas niet genoeg.
@igvfer, er is recent trouwens een einde gekomen aan het tijdperk van de Telenet-hotspots in de treinstations. De samenwerking tussen Telenet en de NMBS is namelijk op 31/12/2018 gestopt. De NMBS heeft beslist om zelf gratis wifi-verbinding aan te bieden vanaf nu.
Dat betekent dat reizigers dus niet langer "Telenet hotspot" zullen terugvinden in lijst met beschikbare draadloze netwerken. In de plaats moeten ze connectie maken met het netwerk van de NMBS of via mobiele data moeten surfen.
@Suzy schreef:@m-jan20, een leuke suggestie, maar hiervoor is Telenet als enige partij helaas niet genoeg.
Snap ik zeker!
@igvfer, er is recent trouwens een einde gekomen aan het tijdperk van de Telenet-hotspots in de treinstations. De samenwerking tussen Telenet en de NMBS is namelijk op 31/12/2018 gestopt. De NMBS heeft beslist om zelf gratis wifi-verbinding aan te bieden vanaf nu.
Zeer spijtig, want de Telenet-hotspots waren pakken beter dan de NMBS wifi
En blijkbaar is het bij de NMBS hetzelfde verhaaltje als elders (Carrefour bijvoorbeeld): "gratis" WiFi, maar bij de NMBS moet je wel een account aanmaken... zodat ze je data nog beter kunnen verzamelen. Plus:
Wil je graag een betere surfervaring met meer data en een hogere downloadsnelheid? Vink tijdens het inloggen aan dat de NMBS je mag contacteren voor commerciële doeleinden en studies. Zo geniet jij van betere en snellere wifi!
Kan het nog gekker worden? Mij zal je in elk geval niet op dat netwerk zien. Dan nog liever 4G!
@sb, ik had hun website gisteren ook even bekeken en zien staan. Altijd jammer wanneer er zulke zaken worden toegevoegd. Persoonlijk ben ik ook iemand die dan wel gewoon via mobiele data zal surfen, mij niet gezien!
Ja, dat is toch eigenlijk een beetje crimineel, de throughput toeknijpen en zeggen dat ze het weer openzetten als je reclame aanvaard hebt... Heet dat niet de klant gijzelen?
Nogmaals het bewijs dat "Gratis" niet bestaat. Je betaalt altijd op een of andere manier. Al is dit nog geen bewijs dat als je ervoor betaalt, jouw gegevens veilig zijn.
Ik begrijp het volledig en zou dat een leuk initiatief vinden. Wat ook zou kunnen is dat er extra masten naast treinsporen geplaatst worden. Ik merk wel dat op drukke plaatsen (Leuven-Brussel-Gent-St.-Pieters) er meestal wel 4G doorkomt bij mij (toevallig of niet worden deze sporen ook gebruikt door hogesnelheidstreinen).
De WiFi in internationale treinen is super handig. Deze van de ICE-treinen zijn wel beter dan die van de Thalys. Trouwens, na 01.01.2019 had ik in Brussel-Zuid nog steeds een Telenet Hotspot 🙂
@Niels schreef:Ik begrijp het volledig en zou dat een leuk initiatief vinden. Wat ook zou kunnen is dat er extra masten naast treinsporen geplaatst worden. Ik merk wel dat op drukke plaatsen (Leuven-Brussel-Gent-St.-Pieters) er meestal wel 4G doorkomt bij mij.
Ik gebruik dagelijks de lijn Kapellen - Antwerpen en dit is een ramp qua dekking (Desiro treinen staan hiervoor bekend). Extra masten zouden inderdaad een oplossing zijn, maar toch houden veel treinen (lees: Desiro) het bereik tegen (vandaar hotspot buiten de trein).
De WiFi in internationale treinen is super handig. Deze van de ICE-treinen zijn wel beter dan die van de Thalys. Trouwens, na 01.01.2019 had ik in Brussel-Zuid nog steeds een Telenet Hotspot 🙂
Ik zag de hotspot ook nog in Antwerpen-Centraal onlangs maar kon er niet meer mee verbinden.
Kleine toevoeging; ik zat vandaag voor de verandering in een oude rode “boemeltrein” en bereik was hier véél beter op zelfde traject. Ligt dus puur aan die nieuwe treinen die gsm verbindingen amper/niet doorlaten...spijtig. Zijn hier eigenlijk oplossingen voor?