Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Als mijn 'suggesties' jullie de oren uit komen moet je het maar zeggen he Smiley Knipoog maar vind het altijd interessant te weten wat anderen over mijn ideeën vinden. Suggestie van vandaag; ik denk dat het perfect mogelijk moet zijn Telenet Wi-Free aan te bieden op bepaalde treinverbindingen. Dit omdat Telenet een eigen mobiel netwerk heeft en zo hotspots kan plaatsen die 4G omzetten in Wi-Free. 

"Gebruik toch gewoon 4G & Free G" krijg ik vaak te horen, wel dat gaat niet; treinen zijn namelijk een kooi van faraday en de 4G geraakt er amper/niet door. Mobiele ontvangers op de buitenkant van de trein zou dit dus kunnen oplossen. Misschien een dure investering, maar zou jullie héél veel pendelaars kunnen opleveren. 

 

PS: je kan niet-Telenet klanten er voor laten betalen als abonnement of met de NMBS een formule uitwerken.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171023_03148246

NMBS ziet af van wifi op treinen

Tags (1)
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

En daarom moet Telenet het heft in handen nemen Smiley Knipoog


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Als ze al zorgen voor goede WiFi in de stations dan verzacht dit al het lijden voor al degenen die wachten op hun te late trein. Smiley Verdrietig- Wacht maar, een beetje sneeuw of aanvriezende regen en het zal weer van dat zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

@m-jan20, een leuke suggestie, maar hiervoor is Telenet als enige partij helaas niet genoeg. 

 

@igvfer, er is recent trouwens een einde gekomen aan het tijdperk van de Telenet-hotspots in de treinstations. De samenwerking tussen Telenet en de NMBS is namelijk op 31/12/2018 gestopt. De NMBS heeft beslist om zelf gratis wifi-verbinding aan te bieden vanaf nu. 

 

Dat betekent dat reizigers dus niet langer "Telenet hotspot" zullen terugvinden in lijst met beschikbare draadloze netwerken. In de plaats moeten ze connectie maken met het netwerk van de NMBS of via mobiele data moeten surfen. 

 

Meer info op deze pagina van de NMBS.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein


@Suzy  schreef:

@m-jan20, een leuke suggestie, maar hiervoor is Telenet als enige partij helaas niet genoeg. 


Snap ik zeker! 


@igvfer, er is recent trouwens een einde gekomen aan het tijdperk van de Telenet-hotspots in de treinstations. De samenwerking tussen Telenet en de NMBS is namelijk op 31/12/2018 gestopt. De NMBS heeft beslist om zelf gratis wifi-verbinding aan te bieden vanaf nu. 


Zeer spijtig, want de Telenet-hotspots waren pakken beter dan de NMBS wifi Smiley Verdrietig


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

@m-jan20Hoe was het ook weer? Wat je zelf doet, doe je ........ Het laatste woord ontsnapt mij. Smiley Verdrietig Zeker in NMBS context.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Hahhaha ja @igvfer ik snap je, heb ook veel frustraties over NMBS maar algemeen doen ze het zeker niet slecht! 

 

& doe je beter Smiley Knipoog


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

@Suzy

 

En  blijkbaar is het bij de NMBS hetzelfde verhaaltje als elders (Carrefour bijvoorbeeld): "gratis" WiFi, maar bij de NMBS moet je wel een account aanmaken... zodat ze je data nog beter kunnen verzamelen. Plus:

 

Wil je graag een betere surfervaring met meer data en een hogere downloadsnelheid? Vink tijdens het inloggen aan dat de NMBS je mag contacteren voor commerciële doeleinden en studies. Zo geniet jij van betere en snellere wifi!

 

Kan het nog gekker worden? Mij zal je in elk geval niet op dat netwerk zien. Dan nog liever 4G!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

@sb, ik had hun website gisteren ook even bekeken en zien staan. Altijd jammer wanneer er zulke zaken worden toegevoegd. Persoonlijk ben ik ook iemand die dan wel gewoon via mobiele data zal surfen, mij niet gezien! Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Ja, dat is toch eigenlijk een beetje crimineel, de throughput toeknijpen en zeggen dat ze het weer openzetten als je reclame aanvaard hebt... Heet dat niet de klant gijzelen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Nogmaals het bewijs dat "Gratis" niet bestaat. Je betaalt altijd op een of andere manier. Al is dit nog geen bewijs dat als je ervoor betaalt, jouw gegevens veilig zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

@m-jan20

 

Ik begrijp het volledig en zou dat een leuk initiatief vinden. Wat ook zou kunnen is dat er extra masten naast treinsporen geplaatst worden. Ik merk wel dat op drukke plaatsen (Leuven-Brussel-Gent-St.-Pieters) er meestal wel 4G doorkomt bij mij (toevallig of niet worden deze sporen ook gebruikt door hogesnelheidstreinen).

 

De WiFi in internationale treinen is super handig. Deze van de ICE-treinen zijn wel beter dan die van de Thalys. Trouwens, na 01.01.2019 had ik in Brussel-Zuid nog steeds een Telenet Hotspot 🙂


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein


@Niels  schreef:

Ik begrijp het volledig en zou dat een leuk initiatief vinden. Wat ook zou kunnen is dat er extra masten naast treinsporen geplaatst worden. Ik merk wel dat op drukke plaatsen (Leuven-Brussel-Gent-St.-Pieters) er meestal wel 4G doorkomt bij mij.


Ik gebruik dagelijks de lijn Kapellen - Antwerpen en dit is een ramp qua dekking (Desiro treinen staan hiervoor bekend). Extra masten zouden inderdaad een oplossing zijn, maar toch houden veel treinen (lees: Desiro) het bereik tegen (vandaar hotspot buiten de trein). 



De WiFi in internationale treinen is super handig. Deze van de ICE-treinen zijn wel beter dan die van de Thalys. Trouwens, na 01.01.2019 had ik in Brussel-Zuid nog steeds een Telenet Hotspot 🙂

Ik zag de hotspot ook nog in Antwerpen-Centraal onlangs maar kon er niet meer mee verbinden. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Suggestie: Telenet Wi-Free op de trein

Kleine toevoeging; ik zat vandaag voor de verandering in een oude rode “boemeltrein” en bereik was hier véél beter op zelfde traject. Ligt dus puur aan die nieuwe treinen die gsm verbindingen amper/niet doorlaten...spijtig. Zijn hier eigenlijk oplossingen voor? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes