Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

In iOS 15.2 die volgende week voor het brede publiek beschikbaar is, zit er al een nieuwe versie van de aanbiederinstellingen in, namelijk versie 49.0. 

Echter kan je op dit moment van schrijven nog steeds niet op het 5G netwerk van Telenet met die versie. 

Zou Telenet dan toch nog niet zijn netwerk hebben opengezet voor de gewone consument? Geen idee maar alles blijft wel wat vaag. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

de grote plek tussen west Vlaanderen en Oost-Vlaanderen vind ik raar aangegeven want dat is normaal Deinze enzo.

0 Likes
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Het lijkt erop dat er nog steeds niemand het netwerk van de toekomst heeft kunnen gebruiken. Misschien morgen want 9 is tenslotte een omgekeerde 6?

Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Nee ik heb nog steeds de instelling niet mogen ontvangen.

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Suzy enige reden waarom er nog niemand om het 5G netwerk kan?

eventueel een nieuwe datum in zicht? 🤷🏼‍♂️

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Jamingo Als je ziet op welke plaatsen je maar 5G hebt is het nog te verwaarlozen, van zodra de toestellen de nieuwe provider gegevens ontvangen heeft is 5G actief, weet dat het nog even kan duren daar er nog licenties moeten aangevraagd worden voor meer antenne masten waar 5G op zit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Master-Magic Ik woon in de ’verwaarloosde’ gebied, dusja 5G zou voor mij zeker een meerwaarde zijn 😉
Ze hebben op 1 december via de pers gepubliceerd dus men gaat dan vanuit dat alles inorde zou zijn vanaf 6 december niet? 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@JamingoIk woon ook in zo een gebied, we hebben nog steeds 4G, dat werkt ook nog perfect, zolang de Telenet provider software niet aangepast wordt heeft niemand meer dan 4G, je kan nog steeds van je product gebruik maken.

het is nog beetje wachten spijtig genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Dit lijkt me toch bizar wat je zegt ? Telenet kondig met een persbericht aan dat vanaf 6 December 5G beschikbaar is. Op de website en in alle apps krijg je van hun een melding dat het geactiveerd is, maar niemand kan erop omdat er geen nieuwe instelling is..lijkt me dan toch iets serieus mis te gaan. 

Zou fijn zijn moest Telenet of een medewerker even duidelijkheid scheppen in plaats van klanten in het ongewisse te laten zodat mensen niet hoeven te speculeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Sven92 

Jammer genoeg zal Telenet zelf hier niet reageren enkel af en toe eens de moderatoren. 

Het is zo dat je wel een melding moet krijgen op een Iphone , accepteer de provider instellingen en op een Android krijg je gewoon een update binnen via software update. 

 

Dan daarna kan je idd gewoon 5G selecteren als je dat wil gebruiken. Enkel zal je pas 5G zien als je ook daadwerkelijk 5G hebt in je omgeving anders zie je gewoon 4G staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Dat lijkt me nu exact het probleem. Zo ver we hier vernemen bestaan deze nieuwe instellingen nog niet, of toch nog niet openbaar. 

En ik woon toevallig wel in een plaats waar Telenet het beschikbaar stelt.

 

Telenet moet toch iets misrekent hebben als ze gedacht hebben dat het maandag in orde zou geweest zijn. 

Ik neem aan dat de moderatoren niet meer weten dan ons en geen interne gegevens kunnen zien ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Sven92 

Nee enkel wat de moderatoren kunnen doen is intern eens navragen maar dan is het ook de vraag of er een antwoord gaat komen. Intern gezien kunnen ze zeker geen info geven dat is ook niet logisch vandaar dat er ook geen medewerkers hier zitten die intern dus informatie kunnen geven. 

 

Waar je wel rekening mee moet houden is dat niet elke simkaart ( lees elke klant ) ineens die update binnen krijgt. Dan zou je het systeem toch flink gaan overbelasten en dan zal er een grote storing zijn vrees ik. Daarnaast zal je toestel over 5G moeten beschikken anders merk je er sowieso al niks van als je in zo een gebeid komt. 

 

Nu is er ook de storing geweest deze week waardoor alle applicaties niet werkte + de klantendienst uit lag. Kan dus ook zijn dat het daar een groot deel impact op heeft gehad voor die activeringen naar de simkaarten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Blijkbaar heeft de 5G kaart ook een update gekregen…

 

Deze kaart was bij de lancering

C221AB31-6150-4919-8C6E-C457A1CB7D20.jpeg

en nu zien wij deze kaart beschikbaar met als tekst: Ingeschatte Belgische 5G-dekking tot eind december

D8A5A198-DE3B-4FE0-8EB2-3B93B920CF33.jpeg

 

hun kaart kleurt nu duidelijk minder donker oranje (5G) en meer geel (4G)

 

Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ze zouden beter met een zoekfunctie werken of steden opnoemen

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Wat ik wel jammer vind is dat ze de upload bij ONEup niet gelijk zetten. Het zou alles veel duidelijker maken en het klopt dan ook meer bij hun gebruikte term van 'ONE..één verbinding'.

 

Nu is de theoretische snelheid bij het downloaden bij zowel mobiel als vast internet 1 Gbps. Dat is duidelijke taal en sluit volledig aan in het 'ONE' verhaal. Maar in de upload zit er nu wel een verschil. Voor het vast internet bedraagt deze 40 Mbps en voor het mobiel internet 65 Mbps.

 

In het verhaal van ONE is het een gemiste kans om deze gelijk te zetten.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.