Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Sven92  

De maand is nog niet voorbij he 🙂 Dus heb even wat geduld en zien of @Suzy een update gaat kunnen plaatsen. Want ook Suzy is afhankelijk van de info die ze kan verkrijgen natuurlijk. En zolang ze geen info krijgt of een update ontvangt kan Suzy hier ook niks posten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Dit is ook niet direct op suzy gericht aangezien ik doel op dat de website niet aangepast is. Het lijkt me ook niet de bedoeling dat de maand voorbij is want dan is het niet meer nodig. De huidige kaart is ook gepost voor december dacht ik en zou een indicatie moeten geven van de huidige of komende maand niet van het verleden, dus daarin volg ik je niet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Sven92 

Een aanpassing op de website neemt meestal wat tijd in dat is niet altijd direct zichtbaar. Dat het niet direct aan @Suzy gericht is begrijp ik en dat is ook niet wat ik bedoelde. Zo een update is meestal iets wat tijd neemt en Suzy is afhankelijk van de informatie die ze kan krijgen en ontvangen als ze er iets over wil posten. 

 

Als je echt doelt op de website , wat waarschijnlijk zo is , dan moet je zeker geduld hebben zoals ik al zei. Heb in het verleden nog al eens wat door gegeven en zo een aanpassing op de website neemt gewoon tijd in beslag. Misschien dat er deze maand ook niks op komt en pas volgende maand dat er een update op komt te staan. 

 

Ik zag deze week ook pas dat de tekst van de extra optie Play More is aangepast. Er staat nu duidelijk in dat er geen terug kijk tv in zit , waar vroeger dus stond dat er ook 7 dagen terug kijk tv bij stond. Die 7 dagen terug kijk tv is gratis nu voor iedereen in One Up met een tv box en die informatie is al heel lang bekend al een paar maanden. Nu is pas die tekst aangepast naar een paar maanden. Dit is gewoon om je een indicatie te geven hoe lang zoiets kan duren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik begrijp je standpunt.

 

Wel jammer dat zo een simpele zaken zo lang moeten duren natuurlijk. Want het effectief aanpassen van iets op een website en dit publiceren is namelijk snel en simpel of dat zou het toch kunnen zijn. 

Dan lijkt het mij gewoon zoals wel bij meerdere grote bedrijven is iets van een probleem met priosetting en een log goedkeuring process om iets klaar te krijgen intern. 

Maar goed dat is onze zorg niet, hopelijk houden ze hun klanten op de hoogte.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Er gaat geen maandelijkse update van de 5G kaart komen. De uitrol van 5G gaat jaren duren. Zoiets is niet gerealiseerd op 6 maanden tijd. Het heeft dus niet veel zin om een maandelijkse update te geven. De 5G kaart van Proximus toont aan hoeveel werk hierin kruipt. Zij zijn veel vroeger gestart met de uitrol en oordeel zelf maar hoe groot de dekking is.

 

Vele zendantennes worden effectief vernieuwd en er komen er zelfs nog enkele bij. Zulke werken vergen maanden aan voorbereiding. De komende tijd ligt er vooral een focus in het gedeelte van Gent en langs de autosnelwegen. Er is ook een reden waarom de kaart wat onduidelijk is. Je kan pas een goede correcte weergave realiseren van zodra de dekking veel uitgebreider is dan nu.

 

Vergeet ook niet dat de veiling van 5G pas in juni gepland is door het gekibbel van onze overheid. Wees dus al blij dat je 5G af en toe kan spotten.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Even een kleine update. Vandaag zijn er diverse zendantennes online gezet met de FDD Massive MIMO technologie in het arrondissement van Antwerpen. Je zou daar al iets sneller het 5G logo kunnen ontdekken op je Smartphone. 

 

5G werkt daar nu op de low band van 1800 Mhz en de uitrol gaat geleidelijk verder ook in andere provincies. Maar nogmaals…dit vergt enorm veel tijd.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Wat ik nu lees in de krant ... Weer typisch Belgisch ....

 

https://www.hln.be/binnenland/belgie-bij-slechtste-leerlingen-van-europese-klas-voor-uitrol-5g~aea8e...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 
0 Likes
0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Moest vandaag een rit van een uur doen van omgeving hartje Kempen doorheen meerdere plaatsen tot hartje Leuven. Nergens op geen enkel punt 5G tegengekomen. Ook niet op andere momenten sinds lancering, zeer teleurstellend. 

Ze waren al ruime tijd later dan Proximus, maar gezien de huidige situatie hadden ze beter nog gewacht. Klanten hebben bepaalde verwachtingen bij een lancering, en voorlopig zijn de resultaten ver ondermaats. Verder zeer benieuwd wat het komende half jaar brengt.

0 Likes
Mitchaug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik ben vanaf de "uitrol" overal in provincie antwerpen geweest..met twee toestellen die 5g ondersteunen.. de z-fip 5G 256gb en de s21 5G..

Telenet heeft NOG NOOIT 1X 5g aangetikt op beide toestellen. Deze zijn dual sim en op vele plekken kan ik probleemloos 5G gebruiken via proximus..

Dus het is een pure SCAM en oplichting van telenet om mensen wijs te maken dat er 5G beschikbaar is  ALS je oneup neemt.. pure verkoopjespraat ..

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@Mitchaug  schreef:

Ik ben vanaf de "uitrol" overal in provincie antwerpen geweest..met twee toestellen die 5g ondersteunen..


Wees gerust de uitrol van 5G gaat gestaag verder. Zoals ik al eens eerder zei is er in Antwerpen nog niet zo veel. Enkele deelgemeenten hiervan zijn al wel bij de gelukkigen.

 

Maar nogmaals...de uitrol van 5G vergt enorm veel tijd en werk! Het is een werk van jaren.

 

Maar ook in Antwerpen wordt er hard gewerkt. Enkele uren geleden is de nieuwe infrastructuur van een zendantenne in Antwerpen in de omgeving van het Sportpaleis 'online' gegaan. Als het zelf goed is zou je vanop de Antwerpse Ring ter hoogte van het Sportpaleis kortstondig het 5G signaal moeten kunnen opmerken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Hoi @Suzy 

 

Je hebt een tijdje geleden eens vermeld dat Telenet maandelijks de 5G kaart zou updaten. En dan later meer detail zou toevoegen.

Echter sinds vorig jaar en dus de originele plaatsing van de map is er niets van update meer gekomen, kan jij toevallig navraag doen wanneer we een ge-update map kunnen verwachten ?

 

Bedankt.

0 Likes
DD2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 18
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Nu was ik zaterdag aan het sportpaleis maar toch nog niks gezien van 5G 🙄

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@DD2  schreef:

Nu was ik zaterdag aan het sportpaleis maar toch nog niks gezien van 5G 🙄


Telenet 5G Sportpaleis.PNG

 

 

Zoals ik al eens eerder zei, veel hangt af van het gebruikte toestel en software. Toestellen analyseren met diverse criteria welk bepaald signaal ze gaan gebruiken.

 

Zo zijn er diverse 4G en nu 5G signalen op verschillende frequenties en kanalen op een bepaalde plek. Een smartphone zal door de geprogrammeerde software (OS & modemfirmware) bepalen welke techniek, frequentie en zelfs welke band genomen gaat worden.

 

Maar zoals je kan zien in de afbeelding is het 5G signaal werkend in die omgeving. Momenteel is het meer de bedoeling om die woonomgeving te voorzien van 5G. De uitrol langs de autosnelwegen zal binnenkort van start gaan.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.