Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
Speedybike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Hallo,

Ja, van reviews(youtube) had ik ook al begrepen dat er niks in de weg mag zitten, dus ook je rug niet.. Evenwel heb ik via proximus bij ons in de haven veel 5g en met hoge snelheid. Op mijn telenet nog niks gehad.. Wel een bericht dat de prijzen weer omhoog gaan. Dat werkt uitstekend bij hen.. 

0 Likes
DD2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 18
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Vorige week voor het eerst 5g ontvangen in Edegem op de parking van Ave, verscheen automatisch zonder iets te moeten doen, of het nu sneller is weet ik niet.

Eens van de parking was de ontvangst terug weg.

0 Likes
Speedybike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik een week of 2 geleden bij ons op de parking van aertssen voor het eerst. Voor de rest nog niks.. 

0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Het lijkt me wel uit te breiden over de maanden. Sinds enkele weken op weg van mijn werk naar huis elke keer een klein gedeelte 5G verbinding, terwijl dit voorheen niet het geval was. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Net ook voor de eerste keer 5G gehad op Wondelgem nabij gent

0E461DFB-A840-45B3-8B94-D3F9EA140543.jpeg

met dezelfde iPhone en test locatie thuis op 4G

06E111EE-9C83-4136-99B2-A3641835B99D.jpeg

zoals je ziet, 5G staat nog niet echt op punt, 4G geeft nog steeds sneller snelheid.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Je hoeft de komende maanden of jaren niet echt een snelheidsboost in 5G te verwachten. Veel mensen brengen 5G steeds in verband met waanzinnige snelheden. Echter die fors hogere snelheden zijn enkel haalbaar met de mmWave Band op 26 GHz (n258). Maar die frequentieband wordt in België (en praktisch in heel EU) voorlopig nog niet opengesteld omdat geen enkele operator hier interesse in heeft. Ook de toestellen met mmWave ondersteuning zijn nauwelijks verkrijgbaar in Europa.

De effectieve behaalde snelheden met 5G zullen in lijn liggen met de betere 4G snelheden die je de dag van vandaag haalt. Eén test zegt uiteraard niet genoeg omdat er bijzonder veel omgevingsfactoren zijn die het signaal kunnen beïnvloeden. Voor een betrouwbaar resultaat zal je dus wel eens geregeld moeten testen.

Maar 5G is veel meer dan enkel de snelheid waar de mensen deze steeds in verband brengen. Het brengt ten eerste een verhoogde veiligheid. Maar niet te vergeten dankzij 5G is er meteen een verhoogde capaciteit mogelijk per zendstation.

Telenet heeft gekozen voor een hybride uitrol. 4G zal dus niet zo snel verdwijnen. Integendeel, dat netwerk wordt zelfs nog aangepast zodat het perfect aansluit bij de nieuwe 5G technologie.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Eén van de redenen dat de 5G in die zeer hoge frequenties er hier niet snel zal komen is puur het fysisch gegeven dat, hoe hoger de frequentie, hoe korter/kleiner de reikwijdte van een zendstation.

Dat betekent dat om die allerhoogste frequenties met een fatsoenlijke dekking te kunnen gebruiken er praktisch op elke straathoek een zendmast zou moeten staan. Je begrijpt meteen dat zulks niet doenbaar is.

Dus gebruikt men de huidige 4G masten zoveel mogelijk (met nieuwe antennes uiteraard) en zal men de 5G in de lagere frequenties gebruiken.

Dit is natuurlijk enkel het aspect "reikwijdte" van de zenders. De andere aspecten waarin 5G beter is dan 4G (uitgezonderd dus die superhoge throughput) zullen dus wel  beschikbaar zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

De uitrol van van 5G op 4G  band, gaat goed vooruit.

ik merk dat, ook over de taalgrens hebben we dat nu  in groot industrie park  en in 5 gemeenten .

bron NPRF.

.

0 Likes