24779
netweters
|
152634
antwoorden
|
20726
vragen
|
Beste allen, vorige week kreeg ik een nieuwe simkaart met behoud van nummer. Was dus een wissel, niet dat ik van een andere provider kom od. Ik gebruik een iPhone 12 pro max in combinatie met mijn Apple Watch 7 cellullar.
Tot het nieuwe kaartje werkte mobiel op de watch perfect, na de omruiling zag ik esim actief bij mijn nummer. Ik verwijderde de esim op de Apple Watch (die werkte niet meer door het nieuwe kaartje) en ik liet Telenet de esim verwijderen van mijn account (normale procedure). Hierna probeerde ik het mobiel netwerk voor de watch via de iPhone terug in te stellen maar dit lukt niet meer.
Bij configureer mobiel netwerk staat nu de melding ‘Je Telenet-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Telenet.’
Iemand raad hieromtrent want door omstandigheden heb ik die Apple Watch echt nodig met mobiel werkend netwerk ? De Telenet medewerker kon me niet helpen…
Bedankt alvast! Victor
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Telenet One number
Daar zijn blijkbaar verschillende problemen mee en dat zou ergens opgelost kunnen worden door de achterliggende dienst. Hier in dit topic kun je er alles eens over lezen allemaal mensen met hetzelfde probleem. Ergens dienen ze achterliggend een reset te doen maar dat is wat ik gelezen heb want ik gebruik het niet en heb het probleem dus ook niet.
@patrick37 schreef:Daar zijn blijkbaar verschillende problemen mee en dat zou ergens opgelost kunnen worden door de achterliggende dienst.
Die "achterliggende dienst" ... dat moet toch een gigantische kolos zijn (met een heel brede rug) 🤔.
Alles is tegenwoordig de schuld van de achterliggende dienst. Bemerk het woord "liggend" in de naam 😁.
@flip1953 schreef
Die "achterliggende dienst" ... dat moet toch een gigantische kolos zijn (met een heel brede rug) 🤔.
Alles is tegenwoordig de schuld van de achterliggende dienst. Bemerk het woord "liggend" in de naam 😁.
Je vergist je, de schuld ligt bij de zondebok (mogelijk ook nog een zwart schaap want er is een gebrek aan een chinese vrijwilligers).
@ Patrick37, bedankt voor de link. Ik lees het door en zal dan terug contact nemen met de klantendienst.
Hopelijk lukt het want die 4g op een uurwerk was echt heel welkom voor me. Is voor mij een echt hulpmiddel ipv een gadget.
Maar vandaag kerst 🎅, morgen ga ik met je raad aan de slag. Voor vandaag iedereen een prettig kerstfeest gewenst!
Helaas geen oplossing wel lotgenoot 😒
Bij mij wel overgeschakeld van andere provider naar Telenet en ik krijg eveneens mobiel abonnement op mijn Apple Watch niet geactiveerd.
Al via telefonische klantendienst contact gehad, via Whatsapp en naar en Telenet shop geweest.
Heb ik geprobeerd: Watch gereset, iPhone herinstalleren, OS updates uitgevoerd, Instellingen zoals bellen over WiFi aangepast, …
Maar kan nog steeds niet bellen of texten met Watch over mobiele data …
Speciaal voor Watch met cellular en Telenet gekozen, zonder resultaat.
Frustrerend!
Ongelooflijk…. Kreeg daarnet een medewerker van Telenet aan de lijn en die wist me te vertellen dat dit niet meer mogelijk zou zijn in het Wigo-abonnement.
luister nu: ik zou moeten overstappen op een One-abonnement en hierbij een extra datasimkaart bijnemen voor de Applewatch.
kennis ten top. Heb hem met handen en voeten uitgelegd dat daar zelfs geen kaartje in kan. Hierop kwam hij na lang zoeken met iets anders, op internet staat op de site van Telenet dat je een One-abonnement moet hebben. Nu sprak de persoon wel gebrekkig Nederlands, hierdoor geef ik hem nog wat krediet.
Weer met handen en voeten uitgelegd dat hij moest tot beneden de pagina scrollen om daar in een grote gele kader te lezen dat het met Wigo WEL kan.
Het was duidelijk dat de medewerker totaal niet wist waarover hij sprak, onvoldoende kennis over het product. Toen ik hem daarop wees (nog steeds heel vriendelijk) zou hij me doorverbinden met zijn overste. Twee minuutjes aan de lijn gehangen en… men verbrak de verbinding.
ARROGANTIE TEN TOP noem ik dat en nee, nu ben ik niet vriendelijk meer 😂.
Straks eens kijken wat de andere providers aanbieden. Het mobiele netwerk van Telenet is op zichzelf al niet fameus, daar was Proximus reeds eind de jaren 90 beter dan wat Telenet nu aanbiedt. Toen kon ik van Gent naar Ninove rijden zonder dat een gesprek werd onderbroken. Enkel Wallonie had minder goede dekking. Nu mag je al blij zijn dat een gesprek opbouwen in de wagen lukt, zelfs op grote banen.
De persoon had de kennis niet je bent beter dat je inhaakt en later terug belt
Is voor jullie de beste oplossing
Er zijn mensen met wel de kennis maar daar moet je geluk mee hebben zeker met de vakantie periode
Zou toch nog blijven proberen
Wat ik tegenwoordig wel jammer vind, niemand durft nog te antwoorden dat ze iets niet weten. Terwijl dat hoegenaamd geen schande is, integendeel, het is eerder een uiting van verstandig zijn. In plaats van te discussiëren en de meest onzinnige dingen te zeggen, had de man beter gezegd dat hij het antwoord niet onmiddellijk kon geven maar me binnen de 24h zou terugbellen na zich geïnformeerd te hebben, of een collega door te geven.
Dat is veel klantvriendelijker en vooral, het zorgt niet voor een wrang gevoel achteraf. Resultaat nu was: 1 ik ben niet geholpen, 2 ik was en ben boos, 3 ik ga ervan uit dat het me veel moeite gaat kosten om tot een oplossing te komen, 4 ik ga nergens reclame maken voor Telenet en 5 dit is misschien net het zetje wat ik nodig had om naar die provider over te stappen die het proximus netwerk gebruikt, veel goedkoper is en dubbele data geeft zolang je contract loopt. Zou moeten googelen hoe die provider noemt…
Een callcenter wordt uit besteed die moeten van hun klant een hoog cijfer krijgen maar het wordt moeilijker met zeer moeilijke zaken
Voor deze zaken moet je geluk hebben of een e-mail sturen zijn meestal andere mensen
Natuurlijk moet je zeer duidelijk uitleggen wat het probleem is dit kunnen ze altijd doorsturen naar een andere dienst die e meer van kent of aan een collega laten zien
Als je prox moet hebben mobile vikings gaat in 2024 de data verhogen
er zijn er nog die gaan volgen even wachten als je toch wil vertrekken
Ik stuurde een bericht via de site met duidelijke uitleg. Maar er zijn nogal wat subgroepen waaruit je kan kiezen zodat je niet zeker bent of je de goede aanduidt.
In ieder geval is je link zeer handig. Ik wacht nu nog even af of ze iets doen met de case die ze aanmaakten. Indien eind volgende week niets gehoord, stuur ik via je link een bericht. Bedankt hiervoor Victor.