24811
netweters
|
152866
antwoorden
|
20746
vragen
|
Als onderstaande instellingen niet helpen kan het ook zijn dat u niet de juiste instellingen hebt.
Controleer eerst onderstaande gegevens
Is je toestel geschikt is maar het icoontje wil toch NIET verschijnen ...
Proefondervindelijk vastgesteld bij 2 verschillende types Samsung smartphones
- toestel volledig uitschakelen
- simkaart eruit nemen en na een 15 à 30-tal seconden terug insteken
- start de smartphone terug op en log aan
- verschijnt het icoontje direct is het probleem opgelost
- soms moet je eerst eens een telefoontje plegen / ontvangen vooraleer het icoontje verschijnt
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Bellen via Wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey,
Over welk toestel gaat het precies, dat is mij niet zo duidelijk? Soms dien je de klantendienst van Telenet te contacteren dan kunnen ze het voor je manueel activeren.
Hier alle toestellen die Telenet momenteel ondersteunt:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/
Beste,
het type smartphone is in dit geval minder belangrijk
't is eigenlijk meer een tip voor iedereen die er niet in slaagt om via wifi te kunnen bellen.
Daarstraks heb ik +/- 1,5 uur met de klantendienst van Telenet aan de telefoon gehangen om het bellen via Wifi voor mij manueel te activeren en mijn probleem op te lossen
Dat lukte niet terwijl toch alles correct ingesteld was (zowel bij Telenet alsook op mijn gsm)
Op geen enkele manier konden we een oplossing vinden om via Wifi te bellen
Op eigen initiatief heb ik bij onze gsm's de simkaarten er eens uitgehaald en terug geplaatst en toen bleek ons probleem EINDELIJK opgelost !!!
De technische dienst van Telenet heeft mij nadien gecontacteerd
Ze hadden geen weet van deze manier om dat probleem zo op te oplossen
Maar ik kon hen echter melden dat door deze handeling uit te voeren ons probleem opgelost is en ze hebben er notitie van genomen
ps het ging over een Samsung J4+ en een Samsung A51 waarmee we niet via Wifi kon bellen
Je kan dit zichtbaar maken door onderstaande codes te gebruiken :
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN *#*#869434#*#*
Je ziet dit menu dan onder je mobile network settings staan.
Daar kan je dan VoLTE en voWIFI aanduiden.
Ik heb hetzelfde probleem met een Xiami Mi10.
Ik heb VoLTE actief staan (icoontje is zichtbaar), maar voWIFI geraakt blijkbaar niet actief omdat mijn toestel nog niet compatibel is bij Telenet.
Bij een andere provider lukt dit direct blijkbaar.
Dus een warme oproep naar Telenet toe, maakt Vowifi beschikbaar voor meerdere toestellen 😉
Vooral omdat ik redelijk slecht bereik heb in huis en MCE niet meer beschikbaar is via Telenet...