42579
netweters
|
18930
gesprekken
|
20432
vragen
|
Hallo, ik heb een Kong abonnement voor mijn gsm en betaal maandelijks 25 euro. In mei kreeg ik een factuur van over de 500 euro (!!) door overmatig dataverbruik. Ik vermoed dat mijn verbruik zo hoog was omdat ik mijn mobiele hotspot vergat af te zetten na het volgen van een Teams meeting met het werk.
Zelfs na een officiële klacht wil Telenet niet tussenkomen, terwijl dit een eenmalige fout was en ik ondertussen het nodige deed om via de app mijn verbruik beter op te volgen.
Wie kan me helpen om de juiste dienst te vinden binnen Telenet die toch naar mijn argumenten wil luisteren? Het kan toch niet dat je als jarenlange klant zo wordt afgestraft voor een vergetelheid?
bedankt!
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Torenhoge factuur
Opgelost! Ga naar oplossing.
Tja, je blijft natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen verbruik. Je krijgt ook sms'jes als je een bepaalde grens overschreden hebt en een reminder dat je data op is.
Heb je een klacht ingediend via het klachtenformulier?
Indien je daar negatieve reactie op gekregen hebt, kan je via de Ombudsdienst eventueel nog eens je verhaal doen?
Weet echter dat deze situatie niet de fout is van Telenet en dat jij extra data verbruikt hebt (zonder dat je het al dan niet wist). Je kan dus enkel rekenen op hun goodwill. Ik ben geen klachten-medewerker ofzo, maar moest ik dingen lezen als "Ik word als jarenlange klant afgestraft" , dan zou dat bij mij zeker niet helpen, integendeel. Gewoon heel sympathiek melden wat het probleem is, met excuses en dat je hoopt op de goodwill van een eenmalige rechtzetting. Wel goed dat je vermeld om het via de app beter in de gaten te houden. Je stelt best ook wat extra herinneringen in via Mijn Telenet. Als het je onverwacht nog eens overkomt, krijg je een smsje bij extra verbruik van bv €25 of €50.
Hey,
Hiervoor neem je best even contact op met Telenet zelf. Zij gaan het nodige samen met je bekijken.
-> https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
Groetjes,
Lesley
Normaal krijg je ook een SMS als je 60 euro extra verbruik hebt.
En in Mijn Telenet kan je ook een automatische blokkage instellen als je hier over gaat.
Een klacht indienen loont zeker de moeite, maar besef dat jij hier in de fout bent gegaan en dat je moet rekenen op goodwill van Telenet.
Ben je enkel klant met je mobiel?
Denk niet dat Telenet dan voor een tussenkomst gaat zorgen.
Als ze 500 euro moeten compenseren voor een abo wat 26 euro per maand kost, kunnen ze de komende 2 jaar niets aan je verdienen...
Als je een hele bundel hebt, is dat meteen een ander verhaal.
@mvalboom ik denk dat Telenet hier niet zal tussenkomen vermits het jou fout is eigenlijk. Vergeten is menselijk maar het blijft inderdaad uw verantwoordelijkheid. Je kan dit in de toekomst vermijden door een datalimiet op te zetten op je gsm. zo zal de data uitgezet worden als je boven een bepaalde limiet zit. Je kan ook opteren om meldingen te krijgen. Deze settings kan je vinden in de instellingen van je gsm. Je kan ook limieten opzetten via mijn telenet.
Bedankt iedereen voor jullie feedback. De fout lag ontegensprekelijk bij mij, maar ik hoopte op wat begrip bij Telenet voor de situatie. 500 euro aan gsm kosten is niet niks! Ondertussen ben ik langs de ombudsdienst gepasseerd en is het bedrag teruggezet naar mijn ‘normale’ factuur. Eind goed al goed!
Fijn dat het op deze manier opgelost is.
Al ben ik wel nieuwsgierig of je enkel je gsm bij Telenet hebt, of ook nog andere diensten?
In mijn Telenet kan je het mobiel verbruik onder controle houden. Ederzijds zijn er instellingen waarbij je een bericht krijgt als je een bepaald verbruik hebt en anderzijds kan je blokkeren bij het bereiken van een bepaald bedrag. Je kan dit eveneens doen met de Telenet app (niet de Telenet tv app).
hij zal geen waarschuwing gekregen hebben
dan blijft het de oude prijs