Beantwoorden
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Follow the reader, reader!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

Hi

Ik heb voor het ogenblik Telenet Wigo 9 als abonnement.
Is internet + digitale tv + 1 simkaart + vaste telefoon.
Ik heb ook de 15 euro speedboost om 1 Gbit download en 40 Mbit upload te hebben.
1 digicorder huur ik en 1 digibox en 1 digicorder heb ik aangekocht.
Maar als ik Oneup neem samen met Telenet TV iconic, 1 sim kaart en vaste telefoon, dan betaal ik 16,18 euro minder per maand.

Heb wel nog enkele vragen voor ik de stap neem naar Oneup.

Ik heb nu de CV8560E modem, kan ik deze behouden?
Deze heeft geen WIFI wat ik ook zo wil en staat bridged met mijn Netgear R7800 router.

Die TV box intressert me totaal niet.
Kan ik mijn bestaande digicorder blijven huren en ook mijn aangekochte digibox en digicoder blijven gebruiken?

Met mijn simkaart die in mijn tablet zit heb ik nu 9 GB download limiet per maand.
Hoeveel bedraagt download limiet bij Oneup, ik heb 300 GB gezien en ook 40 GB.
Wat is het nu?
Hoe zit het met de dekking van Telenet 5G.
Bij Prooximus heb je enkel 5G met geschiktoestel en abonnement in binnenstad Oostende en Oosteroever.

Vaste telfoon heeft deze zaken standaard?
- Ken-je-beller: het nummer (of de naam) van de beller verschijnt op je toestel.
- Telenet-berichtendienst: je voicemail voor vaste telefonie.
- Oproepdoorschakeling: een extra optie om bellers op je vaste lijn door te verbinden met een ander Belgisch nummer (vast of mobiel).
- Signaal 2de oproep: een signaal wanneer een tweede beller je probeert te bereiken wanneer je al aan het bellen bent.

Safesurf en Safespot+
Kan deze opties uitgeschakeld worden of uit blijven, geen intresse voor.
Klopt het dat Safesurf een soort DNS blokker is die onveilig sites blokkeerd via Telenet DNS server.
Safespot zou een OEM Bitdefender anti-virus app zijn en een app waarmee je eigen netwerk kan zien welke apparaten aanwezig zijn.
Kan iemand me zonder marketing termen zeggen wat deze 2 zaken precies doen.
Als deze opties aanstaan, zal dit een inpact hebben op je internet snelheid?


Mvg

Dimitri

 
Tags (2)
0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@Ragdd  - de modem/router kan je behouden, die is docsis3.1 en perfect voor wat je hebt dus alles kan blijven zoals het is op dat vlak.

- je zal dus iconic tv moeten nemen en je kan al uw boxen bij telenet behouden, u bent niet verplicht de tv box te nemen, alles blijft ook hetzelfde voor u op dat vlak. 

- de 300GB is in belgie, ga je buiten belgie in europa landen dan heb je daar 40GB max download.

- de dekking van 5G is volop bezig met dit overal aan te passen en mogelijk te maken, het is wel nog niet volledig dekkend, maar in de steden wordt het alsmaar beter met de 5G dekking, de masten worden stelselmatig aangepast.

- volgende vraag van vaste telefoon kan iemand anders wel op antwoorden wegens hier niet voorhanden thuis.

- safespot en safesurf zal je toch niet kunnen activeren daar je met je eigen router achter de telenet modem zit (heb het hier ook voor), als je via bridge werkt is dat alleszins zeker dat het niet werkt dan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@Ragdd 

Als je over wil gaan naar de OneUp dan gaan er wat dingen veranderen maar dat wist je al. 

Je bestaande digicorders en je digibox kun je blijven behouden die blijven ook werken. Je bent niet verplicht om naar een tv box te gaan maar houd in je gedachten dat als je toch een tv box neemt dan dien je al je decoders en digiboxen binnen te doen want onderling werken die niet samen. Dus kort gezegd nee de tv box is niet verplicht je kan je bestaande digicorders en digibox behouden. 

Je hebt dus de E-router en ja die kan je zeker behouden die voldoet aan je huidige opstelling maar ook voor de OneUp voldoet deze aan de eisen. Niks voor aan te passen , geeft het wel voor de zekerheid door dat je deze modem wil blijven behouden. Kan zijn dat ze je een andere willen op sturen , de HGW versie maar dat moet dus niet. 

Voor je gsm heb je twee verschillende limieten , je hebt voor het binnelandse gebruik ( in Belgie ) 300 Gb per simkaart , hoe meer simkaarten je hebt des meer data je hebt om te verdelen. Bijvoorbeeld je neemt 3 simkaarten in je OneUp dan heb je ook 900 GB aan mobiele data om in Belgie te gebruiken. De 40 GB die je ziet is om te gebruiken in de rest van Europa. Je hebt dus 40 GB mobiele data per simkaart om te gebruiken in de EU buiten Belgie , enkel EU daarbuiten telt dit niet. Ook hier telt weer hoe meer simkaarten je hebt des meer mobiele data deze pot bevat voor de EU. Terug komend op de drie simkaarten , je hebt dus 40 GB per simkaart , dan heb je 120 GB mobiele data om te gebruiken in de EU. 

De dekking van 5G is op dit moment uitrollend en beetje van regio afhankelijk. Ik woon in Limburg en merk hier de uitrol ervan en de dekking is dus op verschillende plaatsen goed en andere plaatsen nog niks. Maar je kan altijd eens kijken hier dan kun je ook een kaart zien voor de dekking. Let wel op de kaart is niet altijd direct up to date dus daar moet je wel rekening mee houden. deze zal in eens in de tijd geupdate worden zodat je het nog eens kan nazien als je merkt dat er geen 5G is. 

Betreft je vaste lijn moet je aangeven dat je die wil behouden , hoewel je bij de OneUP natuurlijk voor de gsm onbeperkt bellen hebt. Dus misschien is dat dan niet meer nodig de vaste lijn maar goed dat is je eigen keuze. Als ik kijk naar de opties die je nu hebt durf ik niet zeggen hoe dit geregeld is in de OneUp heb zelf geen vaste lijn niet meer. Maar dat kun je navragen voor die opties om te behouden , als dan wel of niet betalend. 

De optie Safespot+ ben je niet verplicht te activeren , dit wordt gedaan in de E-router als je dat neemt. Het beschermt je toestellen ook de slimme toestellen in je woning , slimme lamp , slimme koelkast of je smartwatch en ga zo maar door. Eigenlijk alles dus wat is aangesloten op het internet zal de Safespot+ beschermen. De + wil enkel zeggen dat je oudertoezicht erbij hebt en je scherm tijd kan toepassen voor de kleinste. Je kan ook bepaalde content weerhouden als je niet wil dat ze daar heen surfen denk aan goksites of 18+ sites. Zelf heb ik Safespot+ actief en het heeft totaal geen invloed op de snelheid dat is allemaal hetzelfde bij mij. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement


@Ragdd  schreef:

 

Vaste telfoon heeft deze zaken standaard?
- Ken-je-beller: het nummer (of de naam) van de beller verschijnt op je toestel.
- Telenet-berichtendienst: je voicemail voor vaste telefonie.
- Oproepdoorschakeling: een extra optie om bellers op je vaste lijn door te verbinden met een ander Belgisch nummer (vast of mobiel).
- Signaal 2de oproep: een signaal wanneer een tweede beller je probeert te bereiken wanneer je al aan het bellen bent.


JA! Allemaal inbegrepen! Toch nog steeds handig thuis! Véél betere geluidskwaliteit als Mobiel!

Van sommige kraks mag ik niet zeggen dat het gratis is maar je moet er toch niets voor (bij) betalen.

Edit: Telenet noemt dit een Toplijn en deze is inbegrepen in One (Up):

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/aan-de-slag-met-je-vaste-lijn/

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@patrick37 in bridge mode werkt safespot(+) niet op je internet netwerk, hier geprobeerd 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@Master-Magic 

Dat klopt maar dat wilde de topic starter ook niet activeren 😉 Die wenste er geen gebruik van te maken.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@patrick37 ok dan blijft het uit 😛 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement


@Ragdd  schreef:

Ik heb voor het ogenblik Telenet Wigo 9 als abonnement.
Is internet + digitale tv + 1 simkaart + vaste telefoon.
Ik heb ook de 15 euro speedboost om 1 Gbit download en 40 Mbit upload te hebben.
1 digicorder huur ik en 1 digibox en 1 digicorder heb ik aangekocht.
Maar als ik Oneup neem samen met Telenet TV iconic, 1 sim kaart en vaste telefoon, dan betaal ik 16,18 euro minder per maand.


Je hebt nu 1 sim kaart (9GB) die je in de Tablet gebruikt. Heb je dan nog een apart GSM abonnement?

Want als je One Up neemt, dan krijg je 2 SIM kaarten: één SIM met een GSM nummer en één data SIM.

De datapot die je krijgt (300GB binnenland, 40GB buitenland) wordt dan ook gebruikt voor de data SIM.


@patrick37  schreef:

Voor je gsm heb je twee verschillende limieten , je hebt voor het binnelandse gebruik ( in Belgie ) 300 Gb per simkaart , hoe meer simkaarten je hebt des meer data je hebt om te verdelen. Bijvoorbeeld je neemt 3 simkaarten in je OneUp dan heb je ook 900 GB aan mobiele data om in Belgie te gebruiken. De 40 GB die je ziet is om te gebruiken in de rest van Europa. Je hebt dus 40 GB mobiele data per simkaart om te gebruiken in de EU buiten Belgie , enkel EU daarbuiten telt dit niet. Ook hier telt weer hoe meer simkaarten je hebt des meer mobiele data deze pot bevat voor de EU. Terug komend op de drie simkaarten , je hebt dus 40 GB per simkaart , dan heb je 120 GB mobiele data om te gebruiken in de EU. 


Dit is niet helemaal correct, gezien je ook een (gratis) data SIM hebt ...

Je hebt dus geen 300GB (40GB) per SIM kaart, maar een datapot van 300GB (40GB) per mobiel nummer in je One (Up) abbo...

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement


@Ragdd  schreef:

 

Safesurf en Safespot+
Kan deze opties uitgeschakeld worden of uit blijven, geen intresse voor.
Klopt het dat Safesurf een soort DNS blokker is die onveilig sites blokkeerd via Telenet DNS server.
Safespot zou een OEM Bitdefender anti-virus app zijn en een app waarmee je eigen netwerk kan zien welke apparaten aanwezig zijn.
Kan iemand me zonder marketing termen zeggen wat deze 2 zaken precies doen.
Als deze opties aanstaan, zal dit een inpact hebben op je internet snelheid?


Lees het privacybeleid van Safespot: https://www2.telenet.be/residential/nl/juridische-info/privacy/safespot.html

Safespot = Securing SAM: https://securingsam.com/

0 Likes
Ragdd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Follow the reader, reader!

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

Heb vandaag de omschakeling gedaan via mijn Telenet center in de buurt en alles lijkt te werken zoals het moet.

 
 
 
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van Wigo-9 naar Oneup abonnement

@Ragdd 

Da's prima, houden zo 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes