24747
netweters
|
152258
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste Netweters
Ik heb jullie advies nodig. Na jaren Telenet klant zijn, ben ik het nu wel echt beu. Ik wil veranderen naar Orange of Hey Telecom, maar ik kan dit pas binnen ongeveer 11 maanden. Waarom? Omdat er jammer genoeg 2 toestellen gekocht zijn via de Telenet webshop. (Trouwens erg veel problemen hiermee gehad!)
Mijn voornamelijkste reden is hun belabberde mobiele netwerk die ik niet meer kan verdragen. Ik heb niks aan 'onbeperkte' data, als ik die zo vaak niet kan gebruiken - vergeleken met het mobiele netwerk van de concurrenten. Hun systeem dat al zo lang scheef staat ben ik ook beu. Ik heb 0 controle over mijn thuisnetwerk/modem, en ja ik heb de witte modem zonder wifi. Next, de problemen met de eSIM op smartwatches die nog steeds niet opgelost zijn! En natuurlijk ook de prijzen, en prijsstijgingen omwille van 'inflatie', kuch.
En de druppel: Ik heb zojuist de factuur van deze maand ontvangen. En surprise, zomaar 100 euro meer dan normaal! Ik heb NIKS zot gedaan, we hebben ONE ('onbeperkt' dus) en alle blokkeringen staan AAN zodat er geen roste Frank buiten bundel kan zijn. En typisch, natuurlijk kan ik kan de factuur niet eens openen, weeral een error.
Hebben jullie tips? Kan ik toch het contract verbreken omdat Telenet voortdurend fouten maakt en niet de 'kwalitatieve' dienstverlening levert die het belooft? Zoniet, zou het een goeie geste zijn van Telenet als het zou mogen, ook na alle klachten bij de Ombudsdienst. Fingers crossed..
Alvast bedankt voor het advies!
Mvg
Jari
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan ten allertijde je contract opzeggen in principe heb je een contract waar je niet aan vast zit. Nu geef je aan dat je toestellen gekocht hebt via telenet zelf en daar zit je ook niet vast aan een contract. Enkel heb jij een een korting gekregen van Telenet waar je als klant van kan genieten. Als je besluit van weg te gaan bij Telenet dan betaal je niet de restwaarde maar enkel je korting terug wat je hebt gekregen.
Moest je dit willen doen via de ombudsdiensten zul je ook van een koude kermis terug komen vrees ik want je hebt geen technische problemen tot zo ver aangezien je diensten werken. Software matig is wat anders maar daar kunnen ze ook niet veel aan doen. Het gaat erom dat jij de diensten krijgt die je aangeboden worden en dat is het geval , tv , internet en mobiel.
Betreft die € 100 extra die er is aangerekend gewoon eens contact zoeken met de facturatie dienst. Dit laten nakijken en als dit niet klopt zullen ze dit wel compenseren.
Zoals @patrick37 zegt: je bent absoluut niet verplicht om klant te blijven.
Je hebt gebruik gemaakt van klantenkorting, daar hangt de voorwaarde aan dat je nog 12 maanden klant moet blijven.
Voorwaarden
...
De klant kan zijn Telenet-Diensten steeds kosteloos opzeggen. Indien de klant echter binnen een periode van 12 maanden na de aankoop van het toestel waarop hij korting heeft verkregen al zijn Telenet-Diensten opzegt of de specifieke Telenet-Dienst waaraan de korting gelinkt was, wordt een vergoeding aangerekend die overeenkomt met de restwaarde van de korting op het betrokken toestel, lineair afgeschreven over een periode van 12 maanden.
...
Wil je dat niet, dan moet je dus een deel van de korting terugbetalen (wat Telenet ook de restwaarde noemt). De uitleg daarover kan je hier vinden: Wanneer restwaarde toestelkorting terugbetalen? Hoeveel "restwaarde" de korting heeft zou je moeten kunnen terugvinden op de "Je toestelkorting"-pagina van MyTelenet en in de restwaardetabel (zie link in quote).
Je kan het ook zelf berekenen: (korting / 12) * resterende looptijd in maanden.
Ik kan enkel aanvullen dat je een foute afrekening moet betwisten. In eerste instantie kan je om het even hoe contact opnemen met Telenet en uitleg vragen over die extra 100 euro. Als het niet klopt, betwist je de rekening, doe dit op een (digitaal) geschreven manier, dan heb je een bewijs van je betwisting. Het betwiste gedeelte hoef je voorlopig niet te betalen, als je gelijk hebt is dat niet voorlopig maar definitief.
Vraag dat ze de factuur e-mailen naar je mail box dan kan je na zien
Zijn er fouten stuur een e-mail dat het fout is dat komt altijd goed ze maken er geen spel van fouten maken kan gebeuren
Opzeggen kan je altijd
Ze zullen een rest factuur sturen voor de toestellen die betaal je en je bent er van af
Update:
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, en de 100 euro extra zou te maken hebben met de toestel korting. Ik heb namelijk deze maand mijn ONE for 2 veranderd naar een ONE for 1 (omwille van slechte bereik), en blijkbaar mag dit niet. Teleurstellend, maar ik heb dus - zonder dat ik het doorhad - 1 van de 2 toestellen 'afbetaald'.
Nu, heb ik net gelezen dat eSIM voor smartphones er eindelijk echt aankomt (29/01), en heb ik besloten om toch nog klant te blijven (als dit wel deftig werkt uiteraard).
Bedankt voor alle snelle reacties trouwens!
Goed om deze info te laten weten
Op de website staat dat je tot 5 toestellen kan kopen
Maar van die wijziging ook al heeft die met bereik te maken wisten we niet je blijft nog 1 toestel gsm abo
houden
en je neemt tv en internet nog af
https://toestellen.telenet.be/