Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Vaste telefoon aan het uitsterven

Na een vriendelijk gesprek (heeft uren gekost om iemand aan de lijn te krijgen).

Vraag was IS waarom kan ik in "mijn telenet"niet meer dagelijks verbruik van vaste

telefoon ,niet meer bekijken ,alleen bij eind faktuur.

De mobiel en smartfoon,alles data,gesprek,sms.

Antwoord ja telen zou graag tegen 2025 vaste telefoon willen afschaffen.

Leuk bedankt.

0 Likes
27 reacties
Ex-Netweter
 

Vaste telefoon aan het uitsterven

Ik maak veel liever gebruik van een vaste telefoon lijn nu via Telenet (vroeger via Proximus) want een GSM vind ik persoonlijk te duur , sinds de openbare telefooncellen verdwenen zijn , wordt  een GSM je letterlijk door je strot gedrukt en men denkt dat iedereen een GSM heeft , komt weeral van niet al te snuggere mensen is mijn mening. Want er zijn wel degelijk mensen die er bewust ervoor kiezen om géén GSM te hebben zoals ik bv. Ok het is makkelijk maar er wordt ook te pas en ten onpas gebruikt van gemaakt. Als ik boodschappen ga doen in de lokale supermarkt dan loop ik veel mensen tegen het lijf die tegen hun wandelende telefoon liggen te leuteren over zaken die mij worst wezen en die ik niet eens hoef te weten. " Het gemak dient de mens " soms te veel gemak. Breng de openbare telefoon cellen maar weer terug dat waren nog een goeie tijden. En makkelijk je moest bv een telefoon nr opzoeken veel jonge mensen die kennen en kunnen dit niet eens meer. Lange leve de telefoon cel.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Vaste telefoon aan het uitsterven

@Ex-Netweter 

Je hoeft niet de hele dag tegen je telefoon te leuteren of op te tokkelen.

Je kan deze ook alleen gebruiken voor nuttige zaken.

Zo gebruik ik 'm althans.

Je kan de vooruitgang negeren, maar je kan het niet tegenhouden.

Je kan er ook enkel uithalen wat voor jou belangrijk/handig is.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vaste telefoon aan het uitsterven

Vroeger vond ik de telefoon duur  wat nu prijs ik weet het niet

De gesprekken zullen wel goedkoper moeten zijn of is vast bedrag zoals skype

De lijn is gratis vroeger was het 18 euro denk ik is lang geleden

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoon aan het uitsterven

De telefoonlijn is helemaal niet gratis. Somigen hebben een bundel waarbij ze niet expliciet betalen voor die lijn en dat Talenet dat aanbied als een gratis optie. Sommigen geloven nog in sinterklaas en geloven echt dat het gratis is, zij realiseren zich niet dat er wel voor betaald wordt en dat het gratis aanbieden een commerciële truc is.

Het tarief van de gratis lijn is 25,84 euro per maand en nu tijdelijk gedurend twaalf maanden aan halve prijs. (zie hier).

@Ex-Netweterwat ik je wel zou aanraden is om toch een gsm aan te schaffen, het moet helemaal geen smartphone te zijn. Eventueel een toestel met grotere toetsen. Bij Telenet neem je dan een gratis abonnement prijs volgens verbruik. Je betaalt eenmalig 5 (vijf) euro. Enkel als je zelf belt betaal je de communicatie, net zoals in een ouderwetse telefooncel. Als iemand een bericht nagelaten heeft, bel je 5555 (enkel in België) en dat is ook gratis. persoonlijk vin d ik dit veel interessanten dan met een telefoonkaart waarbij je op voorhand betaalt.

Je kan ook een abonnement bij Base nemen (zuster ondernemeng van Telenet, en beiden dochters van Telenet holding) aan 15 euro (4 euro koting onder voorwaarden) waarvoor je onbeperkt kan bellen en sms'en naar nuer in België en de EU zone. (zie hier)

 

 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Vaste telefoon aan het uitsterven

@janne_man 

Ik heb One en als ik de prijs van alle diensten tel is de vaste lijn voor mij zeker wel gratis!

Jij hoeft niet voor iemand anders te beslissen of die wel of niet gratis is!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoon aan het uitsterven

@Santa 

Heb eens gekeken en berekend maar stel je neemt Easy internet + Mobile 8 GB + Tv Iconic en je voegt er de vaste lijn toe aan die prijs ( € 24.59 dus geen korting berekend) dan betaal je op een paar euro na net zo veel als de One Up. 

Ik heb de One Up en heb de vaste lijn niet geactiveerd , wordt thuis niet gebruikt , dus eigenlijk betaal ik voor meer diensten dan dat ik geactiveerd heb. Dus op zich loop ik die diensten mis maar ik betaal er wel voor elke maand. 

De Easy internet formule + 1x  Mobile 8 GB + tv Iconic :

€ 81,79 , maar je hebt de optie voor vaste lijn dus als je die neemt komt er bij € 24.59 ( ik reken de korting even niet mee. ) Maakt een totaal van = € 106.38.

One Up met 1 gsm nummer = € 110.90 met optie tot vaste ( is gratis te activeren  ) Maar je merkt toch wel dat het eigenlijk bij de ene betalend is ( dat zeggen ze ) maar dat je uiteindelijk net zo duur uit bent ? 

Het is niet gratis hoor enkel bij de ene formule betaal je ervoor , komt er bij als extra kosten , en bij de One betaal je er ook voor enkel merk je als klant dit niet omdat je een totaal prijs betaald en er staat bij 'optie en gratis te activeren'. 

Activeer je dit niet dan is dit het goedkoopste voor Telenet want je gebruikt het niet maar je betaald er maandelijks voor in je prijs.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Vaste telefoon aan het uitsterven

@patrick37 

Wat een onzin! Wat een vergelijking!

Easy internet 100Mps en 100GB vs One 150Mbps en 3000GB.

Mobile 8GB vs One 300GB te verdelen over 2 SIM-kaarten.

Ik betaal € 85,5 per maand. Mijn vaste lijn en mijn data-sim zijn wel degelijk gratis.

Appelen met appelen vergelijken en peren met peren.

 

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vaste telefoon aan het uitsterven

(Het tarief van de gratis lijn is 25,84 euro per maand )

Dit zullen niet veel mensen doen  onbeperkt bellen met gsm is 10 euro

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vaste telefoon aan het uitsterven

Wat een hoge bedragen eigenlijk betaal je de lijn dubbel terug ook als ze gratis is

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoon aan het uitsterven

Aan de klant voorstellen dat het iets gratis is, is een commerciële truk. In de tijd van de packs was Telenet eerlijk en transparant met de tarieven.  Sinds de aanrekening van februari 2023 is dat ook verleden tijd.

Op mijn aanrekening stond (tot en met januari 2023):

Wigo Home S

  • Abonnement kabel-tv  14,30
  • Auterursrechten 5,15
  • All-Internet 150 56,05
  • Telenet Freephone Europe 24,59
  • Combinatie voordeel -33,38

Totaal Wigo Home S 66,71

Vanaf februari 2023 staat er op mijn aanrekening enkel het totaal lijntje van de bundel.

De oude manier is een eerlijke voorstelling. De nieuwe manier geeft me een totaal bedrag en is wettelijk in orde, maar ik heb het er het rieken naar wat dat allemaal afzonderlijk kost.

Telenet zou ook kunnen zeggen dat met een Wigo Home S je niet betaalt voor TV en auteursrechten (waarde 19,55) en dat je nog bovendien een korting krijgt van 13,73 euro.

Dit hele voorbeeld om aan te tonen het gratis in feite betaald is.

In de interne boekhouding van Telenet is vaste telefoon een afzonderlijke eenheid met inkomsten en uitgaven. Bij de inkomsten komt een deel van het abonnementsgeld van One, minstens van zij die de optie genomen hebben, maar hoogstwaarschijnlijk van allemaal.

De financiële werkelijkheid is één zaak. Hoe elkeen dat aanvoelt is een andere zaak. Dus dat sommigen dat aanvoelen als gratis, geen probleem. Het spontaan aanvoelen als, mag echter geen belemmering zijn om de ware aard van het beestje te tonen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vaste telefoon aan het uitsterven


@Moaner  schreef:

..

Vraag was IS waarom kan ik in "mijn telenet"niet meer dagelijks verbruik van vaste

telefoon ,niet meer bekijken ,alleen bij eind faktuur.

De mobiel en smartfoon,alles data,gesprek,sms.

...


@Moaner ik ben toch nog eens even verder gaan zoeken op je initiële vraag en volgens mij (en een aantal andere collega's) is dit nooit zichtbaar geweest via Mijn Telenet. Voor vaste telefonie is het niet mogelijk om direct je verbruik via Mijn Telenet te bekijken, voor mobiel inderdaad wel. Voor vaste telefonie wordt dit op het einde van de maand getoond op je aanrekening. 

Waar vind ik een gedetailleerd overzicht van mijn gesprekken?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vaste telefoon aan het uitsterven

@Suzy 

Idd is nooit geweest. Over enkele jaren terug had ik telenet gecontacteerd ivm dat het wel ging voor gsm maar niet vaste telefoon. Konden toen niet zeggen of het er ooit zou opkomen, maar waarschijnlijk niet. 2.000 belminuten bleek voor ons bijna nooit te behalen. Is net iets meer dan 33u bellen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vaste telefoon aan het uitsterven

@DeLLiAnO  @FVDM Inderdaad de stroom mocht uitvallen bij u thuis maar niet op de wijkkast die de lijnen voorzag van stroom. OM die reden was dit lange tijd de enige oplossing voor liften en dergelijke als alarm. Maar nu het niet meer analoog is en ze ook overgeschakeld zijn over VOIP ben ik daar niet zo zeker meer van.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes