24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Na een vriendelijk gesprek (heeft uren gekost om iemand aan de lijn te krijgen).
Vraag was IS waarom kan ik in "mijn telenet"niet meer dagelijks verbruik van vaste
telefoon ,niet meer bekijken ,alleen bij eind faktuur.
De mobiel en smartfoon,alles data,gesprek,sms.
Antwoord ja telen zou graag tegen 2025 vaste telefoon willen afschaffen.
Leuk bedankt.
Ik vrees dat dit een antwoord was om maar iets te zeggen en daarbij af te ronden.
Telenet bied nog altijd vaste telefoon aan. Als Telenet dat in 2025 afschaft dan moeten minstens alle klanten van ergens in 2020 een gratis alternatief krijgen van Telenet. Ook oudere klanten die kunnen aantonen dat ze een nieuw vast toestel gekocht hebben op minder dan vijf jaar van de afschaffing.
Ze zullen al dan niet bewust kostenbesparend vergeten zijn om dat bij te voegen bij de nieuwe app in de veronderstelling dat het toch maar alleen oudjes zijn die niet weten hoe ze een app moeten gebruiken.
@Suzyis dat gebrek gekend?
Ik ben zo'n oudje die nog graag de vaste telefoon gebruikt. Heeft een aantal voordelen. Je weet uit welke of naar welke regio je belt. Is altijd beschikbaar, geen gedoe met vergeten opladen enzo. Gesprekskwaliteit is in veel gevallen hoger. Want via de smartphone is dat soms abominabel. Ik schaf het in elk geval nog niet af hoor.
Als de modem in storing ligt of verbinding uitvalt bij telenet, heb je toch geen connectie meer via vaste telefoon?
Vroeger via belgacom had je dit bv niet voor. Of heb ik het verkeerd voor?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@janne_man schreef:Als Telenet dat in 2025 afschaft dan moeten minstens alle klanten van ergens in 2020 een gratis alternatief krijgen van Telenet.
1) Is Telenet verplicht een dienst aan te bieden?
2) Bij One is onbeperkt mobiel bellen 'gratis' inbegrepen (eerste simkaart gratis/inbegrepen)
Heel correct , bij Belgacom voeding 48V DC over de lijn !!!
Verkopen ze in de telenet shop nog vaste toestellen ik denk het niet
als ze willen stoppen dat mogen ze altijd doen
er valt niet veel op te hallen van winst of de prijzen zouden heel duur moeten zijn
maar dan gebruik je gsm om te bellen natuurlijk
Ik zie niet in waarom ik zou overstappen op One. Dat is me te duur. Nu heb ik maandelijks een rekening van 80 euro (verbruik inbegrepen) voor digitale tv, vaste telefoon (met optie gratis tijdens de piekuren, 2 moblile telefoons prijs volgens verbruik (dus zeer weinig verbruik) waarvan 1 met 1 GB data (optie surf 1 GB).
One met tv Iconic en 2 mobiele nummers zou me 110 euro kosten. Met 1 mobiel nummer toch nog 90 euro. Ik zou dan een extra Digicorder hebben, waar ik niets mee kan aanvangen.
Telenet kan afschaffen wat ze willen, maar kijk eens in de algemene voorwaarden. Daar staan eenzijdige verbintenissen in die Telenet aangaat.
Hier wordt ook altijd de vaste telefoon gebruikt als wij thuis zijn.
Véél betere verbinding en geluidskwaliteit!
@janne_man schreef:Als Telenet dat in 2025 afschaft dan moeten minstens alle klanten van ergens in 2020 een gratis alternatief krijgen van Telenet. Ook oudere klanten die kunnen aantonen dat ze een nieuw vast toestel gekocht hebben op minder dan vijf jaar van de afschaffing.
Met afschaffen bedoelt men meestal: niet meer commercialiseren. Dat wil zeggen: vanaf een bepaald tijdstip (vb 2025) kan je het product niet meer bestellen.
Bestaande klanten worden dan nog altijd verder bediend (vb tot 2030) ...
@FVDM schreef:Heel correct , bij Belgacom voeding 48V DC over de lijn !!!
Die "Belgacom" tijd is ook al lang voorbij hoor:
@janne_man schreef:
...
@Suzy is dat gebrek gekend?
@janne_man dat is het eerste wat ik daarvan hoor. Ik ga zeker niet beweren dat ik van alle plannen binnen Telenet op de hoogte ben, dat zou ook heel gek zijn. 😉 Maar dit lijkt me persoonlijk wel een grote beslissing om maar met één persoon te delen.. Dus ik kan dit inderdaad niet bevestigen. Wat wel geweten is, is dat Telenet op dit moment nog altijd volledig inzet op producten waarin je zowel vaste telefonie als mobiel kan toevoegen (bv. ONE of ONEup).
Met gebrek bedoelde ik enkel het niet kunnen zien van het vaste telefoonverbuik in de telenet app of in mijn telenet.
off topic.
Ik weet ook wel dat de wereld altijd veranderd (het is pas bij het ouder worden dat men zich dat goed kan realiseren). Een kleine eeuwigheid geleden toen mijn vader vertelde van vroeger, kon ik dat ook moeilijk vatten. Honderd jaar geleden de eerste radio, quasi geen auto's, op het platteland geen elektriciteit, ...
Dus ja, de vaste telefoon zal wel ooit verdwijnen. Met een beetje geluk is dat na mij.
Heel correct van u maar ik bedoelde dan ook in de tijd van " Belgacom" 😉
Hier ook zo.
Heel slecht bereik met Telenet op kantoor. (Gesprek wordt dikwijls verbroken.)
Daarom wordt er met de vaste lijn gebeld. Veel betere kwaliteit.