De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik/diensten mobiel onbeschikbaar tijdens transfer

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 66
Goed bezig! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Warming up?

Hoi,

 

Na overschakeling eerder deze week  had ik problemen met de activatie van de sim-kaarten. Na heel wat opbellen naar de klantendienst en langsgaan in de klantendienst zijn de kaarten geactiveerd geworden. 

 

1 van de nummers was wel een transfer van Proximus naar Telenet.

 

Toen ik gisteren op mijn telenet keek naar mijn verbruik kreeg ik de melding : "Geen mobiele diensten actief". Ik had wel nog signaal op de GSMs 

 

Bij navraag bleek dat dit komt omwille van het feit dat het 1 nummer nog in transfer is van Proximus. Pas wanneer dit nummer overgegaan is, zal het mobiel beheer in mijn telenet pas werken.

 

Wou dit toch even delen mochten andere mensen "rare dingen" voorhebben met mijn telenet en mobiele instellingen.

 

/Tom

Tags (1)
Beantwoorden
8 reacties
Experienced Allesweter
Berichten: 1279
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Like a journalist. Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

@XTbe 

Wat jij aangeeft is de oorzaak van veel vragen op dit forum. Iets lijkt te werken maar een deel, hier of daar, doet het niet. Moet men actie ondernemen of gewoon wachten? Als men wacht, hoelang?

 

Groeten

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 66
Goed bezig! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Warming up?

@louishufk Ben ik volledig met eens. 

 

Vandaar dat ik ook mijn ervaringen deel op dit forum om mensen te helpen die eventueel in de toekomst gelijkaardige problemen zouden hebben.

 

Sharing is caring!

Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 66
Goed bezig! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Warming up?

Zie ondertussen op Mijn Telenet dat de procedure voor de overgang van het Proximus nummer afgerond is en nu werkt de mobiele sectie van mijn telenet opnieuw. 

 

Dus als er een lopend dossier/procedure is, valt deze functionaliteit in mijn telenet weg tot de procedure afgerond is. Kan natuurlijk dat ze dit in de toekomst aanpassen in Mijn Telenet dat dit niet meer gebeurd, maar daar heb ik geen zicht op.

 

 

Beantwoorden
Experienced Allesweter
Berichten: 1298
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle! Straf. Héél straf!

Bij nummerbehoud door overgang van operator is er een deel dat buiten de bevoegdheid valt van Telenet. Symplistisch gezegd: Telenet geeft de informatie door naar een andere organisatie die instaat voor het sturen van een nummer naar de juiste operator. In het begin hoefde dit niet. Elke operator had zijn eigen zonenummer(s). vb. elk 475 nummer was Proximus en elk 496 was Mobistar. Door de nummeroverdracht moet voor elke oproep het opgeroepen nummer in die centrale server geraadpleegd worden. Zolang die organisatie niet het nodige doet kan ben je niet bereikbaar op je nieuwe operator.

   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Veelweter
Berichten: 277
WOW! Klasse! De magic number! Topicvreter!

@XTbe  zolang de nummeroverdracht nog bezig is zal men deze dient niet zien in mijn telenet. Het interne systeem is gelinkt aan mijn telenet en zolang intern niet alles juist staat ziet men niks in mijn telenet. Ook al heeft u een signaal van de gsm , eerst moet de interne keuken op orde zijn dan is het voor  u als klant ook zichtbaar. Heb dit voor gehad ook met de play more aanvraag toen ik nieuwe klant werd. Ik zag als maar geen tv diensten maar mijn aanvraag ervan was nog altijd niet verwerkt en zolang deze niet is verwerkt zie ik ook geen tv diensten.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 66
Goed bezig! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Warming up?

@patrick37 Nochthans werkte gisteren alles in mijn telenet en ik zag ook het verbruik. Het was pas wanneer de transfer van Proximus naar Telenet gestart was dat de functionaliteit wegviel. Ondertussen is alles in orde, dus de nummeroverdacht zal voltooid zijn

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Veelweter
Berichten: 277
WOW! Klasse! De magic number! Topicvreter!

@XTbe  ja ja het werkt zolang er niks gebeurd achterliggend in het systeem. Als de trigger gaat dat er een wijziging gebeurd van iets dan zal die functionaliteit niet werken.

Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 66
Goed bezig! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Warming up?

Thanks iedereen voor de input, zo zijn we opnieuw een beetje slimmer!

Beantwoorden