24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hoi,
Na overschakeling eerder deze week had ik problemen met de activatie van de sim-kaarten. Na heel wat opbellen naar de klantendienst en langsgaan in de klantendienst zijn de kaarten geactiveerd geworden.
1 van de nummers was wel een transfer van Proximus naar Telenet.
Toen ik gisteren op mijn telenet keek naar mijn verbruik kreeg ik de melding : "Geen mobiele diensten actief". Ik had wel nog signaal op de GSMs
Bij navraag bleek dat dit komt omwille van het feit dat het 1 nummer nog in transfer is van Proximus. Pas wanneer dit nummer overgegaan is, zal het mobiel beheer in mijn telenet pas werken.
Wou dit toch even delen mochten andere mensen "rare dingen" voorhebben met mijn telenet en mobiele instellingen.
/Tom
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat jij aangeeft is de oorzaak van veel vragen op dit forum. Iets lijkt te werken maar een deel, hier of daar, doet het niet. Moet men actie ondernemen of gewoon wachten? Als men wacht, hoelang?
Groeten
@louishufk Ben ik volledig met eens.
Vandaar dat ik ook mijn ervaringen deel op dit forum om mensen te helpen die eventueel in de toekomst gelijkaardige problemen zouden hebben.
Sharing is caring!
Zie ondertussen op Mijn Telenet dat de procedure voor de overgang van het Proximus nummer afgerond is en nu werkt de mobiele sectie van mijn telenet opnieuw.
Dus als er een lopend dossier/procedure is, valt deze functionaliteit in mijn telenet weg tot de procedure afgerond is. Kan natuurlijk dat ze dit in de toekomst aanpassen in Mijn Telenet dat dit niet meer gebeurd, maar daar heb ik geen zicht op.
Bij nummerbehoud door overgang van operator is er een deel dat buiten de bevoegdheid valt van Telenet. Symplistisch gezegd: Telenet geeft de informatie door naar een andere organisatie die instaat voor het sturen van een nummer naar de juiste operator. In het begin hoefde dit niet. Elke operator had zijn eigen zonenummer(s). vb. elk 475 nummer was Proximus en elk 496 was Mobistar. Door de nummeroverdracht moet voor elke oproep het opgeroepen nummer in die centrale server geraadpleegd worden. Zolang die organisatie niet het nodige doet kan ben je niet bereikbaar op je nieuwe operator.
@XTbe zolang de nummeroverdracht nog bezig is zal men deze dient niet zien in mijn telenet. Het interne systeem is gelinkt aan mijn telenet en zolang intern niet alles juist staat ziet men niks in mijn telenet. Ook al heeft u een signaal van de gsm , eerst moet de interne keuken op orde zijn dan is het voor u als klant ook zichtbaar. Heb dit voor gehad ook met de play more aanvraag toen ik nieuwe klant werd. Ik zag als maar geen tv diensten maar mijn aanvraag ervan was nog altijd niet verwerkt en zolang deze niet is verwerkt zie ik ook geen tv diensten.
@patrick37 Nochthans werkte gisteren alles in mijn telenet en ik zag ook het verbruik. Het was pas wanneer de transfer van Proximus naar Telenet gestart was dat de functionaliteit wegviel. Ondertussen is alles in orde, dus de nummeroverdacht zal voltooid zijn
Thanks iedereen voor de input, zo zijn we opnieuw een beetje slimmer!