Verbruik vast volume niet meer gehalveerd?
Dit is nu al de tweede maand op rij dat ik een 80% (90%) waarschuwing krijg ivm mijn limiet hoewel ik zelf de indruk heb dat ik niet zo veel verbruikt heb. W11 zegt 58 GiB, smart phone gebruik ik niet voor films of zo, maar op de smart tv kijk ik wel eens naar VRTMax. Die twee laatsten kan ik niet meten, maar grootste boosdoener zou dan VRTMax kunnen zijn.
Vandaar dat ik me afvroeg: weet er iemand of de regels ivm de coronapandemie veranderd zijn? Op deze pagina staat duidelijk:
Sinds de coronapandemie werken en studeren mensen meer van thuis uit. Het internetverbruik steeg en meer mensen botsten op de limiet van hun internetvolume. Daarom besloten we bij Telenet om tijdelijk al het verbruik van klanten met een vast volume maar voor de helft mee te rekenen. Verbruik in de daluren tellen we nu dus maar voor een kwart mee, verbruik in de piekuren voor de helft. Zo surf je dubbel zoveel dan normaal!
Er staat ook heel duidelijk tijdelijk. Is het misschien terug aangepast en is TN vergeten deze vermelding te verwijderen? (Ik zou de helpdesk kunnen bellen, maar iets vertelt me dat ze het daar ook niet zullen weten, tenzij ik toevallig iemand bekwaam aan de lijn krijg.)
- Labels:
-
daluren-piekuren
-
verbruik