24650
netweters
|
151390
antwoorden
|
20594
vragen
|
Dit is nu al de tweede maand op rij dat ik een 80% (90%) waarschuwing krijg ivm mijn limiet hoewel ik zelf de indruk heb dat ik niet zo veel verbruikt heb. W11 zegt 58 GiB, smart phone gebruik ik niet voor films of zo, maar op de smart tv kijk ik wel eens naar VRTMax. Die twee laatsten kan ik niet meten, maar grootste boosdoener zou dan VRTMax kunnen zijn.
Vandaar dat ik me afvroeg: weet er iemand of de regels ivm de coronapandemie veranderd zijn? Op deze pagina staat duidelijk:
Sinds de coronapandemie werken en studeren mensen meer van thuis uit. Het internetverbruik steeg en meer mensen botsten op de limiet van hun internetvolume. Daarom besloten we bij Telenet om tijdelijk al het verbruik van klanten met een vast volume maar voor de helft mee te rekenen. Verbruik in de daluren tellen we nu dus maar voor een kwart mee, verbruik in de piekuren voor de helft. Zo surf je dubbel zoveel dan normaal!
Er staat ook heel duidelijk tijdelijk. Is het misschien terug aangepast en is TN vergeten deze vermelding te verwijderen? (Ik zou de helpdesk kunnen bellen, maar iets vertelt me dat ze het daar ook niet zullen weten, tenzij ik toevallig iemand bekwaam aan de lijn krijg.)
@sb ik zie dit staan:
Je verbruik tijdens de piekuren telt volledig mee. Verbruik je 10GB, dan gaat er ook 10GB van je teller.
heb je toevallig een abbonement met vast volume (geen onbeperkt)??? dan val je hier onder.
@sb Die tekst eronder zie ik ook nog staan, maar vraag me af of dit nog lopende is want heb niks zien vermelden dat dit nog lopende is,
de corona periode is normaal al gedaan denk ik.
of moet zijn dat Telenet dit als voor altijd doorzet.
even @Moderator mention of zij meer weten.
Voor zo ver ik weet is dat gewoon blijven doorlopen, maar met een meter die geen realtime data geeft is dat niet makkelijk na te gaan. Nog niet zo heel lang geleden heb ik via de PS5 een (voor mij) grote download gedaan van rond de 50 GiB. Die heb ik 's morgens tijdens de daluren gedaan en ik meen dat die toen maar vol 1/4e geteld werd.
@Master-Magic schreef:
@sb Die tekst eronder zie ik ook nog staan, maar vraag me af of dit nog lopende is want heb niks zien vermelden dat dit nog lopende is,
even @Moderator mention of zij meer weten.
@Master-Magic @sb we hebben hier niet meteen de juiste details over, hebben dit daarom intern eens nagevraagd voor jullie. We komen erop terug!
@Master-Magic schreef:Die tekst eronder zie ik ook nog staan, maar vraag me af of dit nog lopende is want heb niks zien vermelden dat dit nog lopende is,
Er staat nergens dat deze maatregel afloopt na de corona periode.
Er staat dat "sinds de coronapandemie meer mensen van thuis werken, en het internet verbruik steeg" dat laatste is nog altijd het geval 😊).
Er staat ook dat dit een tijdelijke maatregel is. Definitie van tijdelijk is dat het altijd kan terug geschroefd worden, en dus in voege blijft tot nader order.
Gezien Telenet met deze "tijdelijke" volumeverhoging nergens in de problemen gekomen is, denk ik niet dat er enige aanleiding is om deze maatregel terug te schroeven. Dat zou echt een storm van ongeneogen teweeg brengen 🤔.
Het zou beter zijn mocht er vanaf nu gezegd worden: kijk, we behouden dit en we passen de Telemeter aan, zodat je correct kan opvolgen. Dan is die prijsverhoging toch niet helemaal voor niets geweest. (((-: