25.538
netweters
|
157.772
antwoorden
|
21.301
vragen
|
Dit is nu al de tweede maand op rij dat ik een 80% (90%) waarschuwing krijg ivm mijn limiet hoewel ik zelf de indruk heb dat ik niet zo veel verbruikt heb. W11 zegt 58 GiB, smart phone gebruik ik niet voor films of zo, maar op de smart tv kijk ik wel eens naar VRTMax. Die twee laatsten kan ik niet meten, maar grootste boosdoener zou dan VRTMax kunnen zijn.
Vandaar dat ik me afvroeg: weet er iemand of de regels ivm de coronapandemie veranderd zijn? Op deze pagina staat duidelijk:
Sinds de coronapandemie werken en studeren mensen meer van thuis uit. Het internetverbruik steeg en meer mensen botsten op de limiet van hun internetvolume. Daarom besloten we bij Telenet om tijdelijk al het verbruik van klanten met een vast volume maar voor de helft mee te rekenen. Verbruik in de daluren tellen we nu dus maar voor een kwart mee, verbruik in de piekuren voor de helft. Zo surf je dubbel zoveel dan normaal!
Er staat ook heel duidelijk tijdelijk. Is het misschien terug aangepast en is TN vergeten deze vermelding te verwijderen? (Ik zou de helpdesk kunnen bellen, maar iets vertelt me dat ze het daar ook niet zullen weten, tenzij ik toevallig iemand bekwaam aan de lijn krijg.)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@WG94 schreef:Streamz doet dit wel. Je kan 6 maanden of een jaar doen, elk met hun eigen 'korting'. Hoeveel kost Streamz?
Deze optie is echter niet beschikbaar via Telenet, wel rechstreeks bij Streamz of via VTM GO.
@WG94 idd dat wist ik niet omdat ik Streamz heb via Telenet.
Streamz + Netflix 4K via telenet: €30,49 per maand.
Streamz voor een jaar en dan Netflix 4K bij Netflix zelf komt het op: €30,98 per maand.
Prijsverschil is verwaarloosbaar, ik ga vanaf volgende maand alles afzonderlijk doen, ik betaal liever per jaar...
Mijn kijkgeschiedenis bij Streamz ben ik dan kwijt, dat kan nie overgezet worden, bij Netflix is dat geen probleem.
Vóór ik verhuisde had ik Basic Internet en digitale TV (via CI+). Er werd me verzekerd dat dit zou overgenomen worden bij een verhuis, staat ook ergens op de Telenet site, maar ze hebben er een knoeiboel van gemaakt en het overgezet naar Easy Internet + TV Iconic. Ik heb hen toen duidelijk gemaakt dat ik dat extra bedrag niet zou betalen en desnoods mijn abonnement zou opzeggen. Dus op papier heb ik nu Easy + Iconic, maar ik betaal minder én ik heb géén TV Box. Ik vermoed dat als ik daarachter vraag dat het bedrag terug omhoog gaat. (Lijkt me logisch.)
Juist eens gekeken en er staat '4k UHD upscale' op mijn DVD speler. De TV kan 4k. Het is een Philips 43" en in die range hadden ze allemaal 4k, geloof ik. Maar ik maak er niet echt gebruik van met die oude DVDs. Een groter scherm kan niet, want daar heb ik geen plaats voor. Ik zit op 3,5 m van het scherm, lijkt me ideaal voor 43". Sommige mensen denken dat ze een 65" nodig hebben en dan zitten ze op 2 m van het scherm. Dat vind ik zonde. Een OLED, ik zou het graag willen, maar kost best veel geld en voor mij duidelijk "overkill".
VTM Go heb ik niet, maar VRT MAX wél en die kwaliteit is me niet echt opgevallen. Op een 43" LED is dat wellicht normaal (?). Het is in elk geval niet in die mate dat het me stoort.😉 Streaming zit er voorlopig dus niet in, niet met een abo met een beperkt volume. Zoals gezegd heb ik nog even tijd en het aangepast volume laat wel heel wat ruimte voor mij.
@sb hoe kleiner u scherm hoe 'mooier' er alles uit ziet en hoe minder je zal zien dat de beeldkwaliteit eigenlijk niet zo goed is.
Eens je groter gaat valt dat zeker op, mijn vorige Sony HD LCD was 55" en mijn Sony 4K OLED is dat ook en daar begin je toch al serieus het verschil te zien, alle beeld correcties mogen nog aan of uit staan, 90% van het zenderaanbod bij Telenet is gewoon slecht van beeldkwaliteit, en bij de streaming apps van eigen bodem zie je ook duidelijk het verschil.
In het begin dat Telenet een beperkt zendraanbod in HD had was het nog mooi maar nu is het echt bagger beeld geworden...