Beantwoorden
AM___
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Verdacht telefoontje zogezegd van Telenet 015 67 14 58

Zonet een telefoontje gekregen van +32 15 67 14 58 die zich uitgaf als iemand van Telenet die zogezegd een "jaarlijkse enquete" deed bij bestaande Telenet-klanten.

Klonk heel verdacht, maar wist dan wel uit het niks mijn volledige naam, thuisadres en Telenet producten op te noemen.... Was dit effectief iemand van binnen Telenet?

Ik heb alleszins geen enkele persoonlijke informatie gedeeld met de man.

PS: Dit soort telefoontjes apprecieer ik absoluut niet, @Telenet

3 reacties
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Is al gemeld in 2022: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Ongewenste-oproepen-van-Telenet/td-p/150904

En volgens AI (Gemini):

Dit nummer behoort tot de operator Telenet.
Details over het nummer
  • Regio: De prefix 015 is de geografische zone voor de regio Mechelen (waar ook de hoofdzetel van Telenet ligt).
  • Gebruik: Nummers uit deze specifieke reeks (015 67 xx xx) worden door de klantendienst of de geautomatiseerde callcenters van Telenet gebruikt voor uitgaande commerciële of servicegerichte oproepen

Misschien moet iemand van Telenet hier eens navragen?

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@AM___  schreef:

Zonet een telefoontje gekregen van +32 15 67 14 58 die zich uitgaf als iemand van Telenet die zogezegd een "jaarlijkse enquete" deed bij bestaande Telenet-klanten.

Klonk heel verdacht, maar wist dan wel uit het niks mijn volledige naam, thuisadres en Telenet producten op te noemen.... Was dit effectief iemand van binnen Telenet?

PS: Dit soort telefoontjes apprecieer ik absoluut niet, @Telenet

@AM___ Kan je hiervoor contact opnemen met onze klantendienst? Dan kunnen ze dit verder bekijken of dit een telefoontje was van Telenet of niet. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij alziend oog. ;-)

@AM___  schreef:

Wat valt er te delen als ze het al hebben 🙃

Ik ben in het verleden ook al gecontacteerd geweest voor dit soort enquête. Niks mis mee. Als je geen interesse hebt dan zeg je dat gewoon en beëindig je het gesprek.

Telenet krijgt vaak genoeg het verwijt niet te luisteren naar de klant, maar hoe moeten ze dat doen als ze hun klanten niet mogen contacteren…

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.