24758
netweters
|
152467
antwoorden
|
20712
vragen
|
@Ex-Netweter
Heb je op de oude telefoon eerst het nummer gewijzigd . In WhatsApp/instellingen/account geeft men extra info.
Dat is wel nodig voor een nieuw toestel en nieuw nummer.
Neen, maar de iphone is volledig gereset en ik had nog geen whatsapp daarvoor. Is dus een volledig nieuwe registratie. Heb al iphone volledig gewist, whatsapp verwijderd/opnieuw geinstalleerd zoals whatsapp zegt, maar zonder resultaat. Voor de rest werkt alles op de iphone (sms/bellen/mobiele data/wifi)
Ik heb dit onlangs aan de hand gehad, niet met WhatsApp, maar met iets anders. Op het ene nummer kwam er geen SMS aan, maar toen ik het met een ander nummer probeerde lukte het wél. Het verschil? Het tweede nummer aanvaardt zgn. "premium sms'en".
Je kan dit instellen via Mijn Telenet > Verbruik > Je mobiel verbruik > Oproepblokkering > Premium sms'en.
Net even nagekeken op mijn telenet. Het nummer staat geregistreerd en premium sms’en staan aan. Iphone dan herstart en nog altijd geen code ontvangen. Momenteel moeten we al 24u wachten voor we nog een sms kunnen aanvragen...
ook 2 factor staat aan trouwens.
de 2 factor stond eerst uit en heb ik dan door uw berichtje aangezet, maar ook dat bracht geen zoden aan de dijk. in beide gevallen geen code ontvangen.
@Ex-Netweter
Als je volgende draad eens doorneemt ga je gelijkaardige problemen beschreven zien. Een echte oplossing zie ik daar wel niet in.
Een snelle oplossing zal er ook niet zijn, vrees ik.
Het probleem zit bij de (buitenlandse) transit partners die WhatssApp/Facebook/Micorosft, ... gebruiken voor het versturen van de verificatie sms'sen.
Die gebruiken een database die niet altijd up-to-date is, en het duurt soms een hele tijd voor nieuwe nummerreeksen correct geregistreerd zijn.
Binnen België gebruiken alle operators het CRDC (http://1299.be) om hun systemen te synchroniseren (en zelfs hier kan het bij een portatie enkele dagen duren voor je vanaf alle operators bereikbaar bent).
Het enige wat je kan doen is WhatssApp/Microsoft, ... op een of andere manier te laten weten dat jouw nummer een geldig mobiel nummer is?
Tot op heden nog steeds geen code van whatsapp ontvangen. Iemand nog andere opties? Heb aan whatsapp ook screenshots doorgestuurd dat aanvraag gebeurd is etc, maar geen reactie.
is een ander telefoonnummer vragen aan Telenet een optie?
@Ex-Netweter
Je kan voor een ander nummer gaan, maar wie zegt dat het nieuwe nummer ook geen probleem gaat geven.
Je kan misschien gaan voor een abo betalen voor verbruik. Dan kost het experiment toch niet meer dan 5 euro.
Wel spijtig dat ook Telenet geen contact kan opnemen met whatsapp om te kijken waar het probleem ligt. Ieder kijkt in zijn eigen hokje en de klant kan zijn plan trekken 😢 ondertussen al 2 maand van het kastje naar de muur (zowel aan telenet als whatsapp kant).