Beantwoorden
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Na 20 jaar Proximus Pay&Go wordt het wel eens tijd voor een abonnement. En omdat ik nog steeds een gewone GSM heb leek Telenet's Prijs Volgens Verbruik me het meest interessant voorlopig.

Weet iemand misschien hoe lang de overschakeling duurt als ik deze online aanvraag? Ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk krediet over hebben van Pay&Go als ik overstap omdat ik dan mijn resterende krediet kwijt ben, maar anderzijds kan ik natuurlijk met slechts €2 niet meer bellen om het abonnement aan te vragen...

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Prijs volgens verbruik

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

@STKN 

Als je een aanvraag doet en je vraagt nummerbehoud aan dan moet je tellen ongeveer een twee uur voor het in orde is maar houd er rekening mee dat er niet honderen aanvragen zijn want dan kan het langer duren. Maar je kan de 2 uur ongeveer aanhouden dat het nodig heeft voor je nummer is overgezet. 

Nog even een kleine opmerking erbij over een 'prijs volgens verbruik' , je dient eens per drie maanden wel even de voicemail te bellen of iemand te bellen. Na drie maanden geen gebruik ervan te hebben gemaakt zal namelijk je 'abonnement' vervallen dan kun je het niet meer gebruiken. 

Moest je nu eens per maand een keer bellen of een sms sturen dan geldt deze regel natuurlijk niet. Het geldt enkel als je je nummer drie maanden niet zou gebruiken , dus niet bellen of sms'en. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

@patrick37 

 

Bedankt voor dit antwoord. Zou dit ook in het weekend gelden of wacht ik beter tot maandag?

Ben me er inderdaad van bewust dat er elke 3 maanden minstens 1x gebeld moet worden maar dit is mijn enige/vaste GSM dus dat zit wel snor.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

@STKN  

Als je een aanvraag doet en die is in het weekend voor 16 uur wordt dat nog dezelfde dag verwerkt anders kan dat naar de maandag schuiven. Nu kan je dus morgen of deze avond een aanvraag doen maar natuurlijk als je online je aanvraag doet moet je eerst je simkaart ontvangen. Deze wordt per post verstuurd en daarna kan je pas je activering doen van je simkaart. Op het moment dat je een activering doet dan zal je nummer pas overgaan naar Telenet eerder niet. 

Je kan ook maandag een Telenet center binnen gaan en dan vragen , je krijgt je simkaart direct mee en zij doen de rest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2597
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Neem maar een maandag  bij mijn ouders 2 jaar geleden 3 dagen  bij een  collega op werk 4 dagen en was naar telenet

die 2 uur is als het op de zelfde netwerk zitten  zoals hey en orange daar heb je 2 uur later een overstap met de zelfde sim blijft zitten

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

@luc55 

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ben al vaker over gegaan van provider naar provider en elke keer was dit binnen de 2 uur in orde. Dus wat je nu aanhaalt klopt dus echt niet. Je collega en je ouders gaan gewoon pech hebben gehad wat natuurlijk kan voorvallen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

@luc55 

Ik heb nochtans ook al na 2 uur de gsm kunnen gebruiken op het Telenet netwerk komende van Mobile Vikings, dus het is wel mogelijk, het gaat de laatste tijd sneller mits er geen problemen zijn bij de vertrekkende provider.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2597
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Bij collega zelfde aanbieder heeft 4 dagen geduurd zal nu vlugger zijn toen zaten ze nog op orange zal daar mee zijn

en drukte zal ook een rol spellen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Ik heb het nog nooit aan de hand gehad met 2 toestellen en prijs volgens gebruik, maar meen hier ooit gelezen te hebben dat Telenet je verwittigt vóór die 3 maanden om zijn. Je zal dus niet zomaar afgesloten worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Het gemakkelijkst is om naar een Telenet center te gaan. Je krijgt dan onmiddellijk een nieuwe sim-kaart. Als je geen verbinding meer hebt met je vorige providor, neem je de simkaart uit het toestel en steekt er de simkaart van Telenet is.

Als je niet naar een Telenet center gaat, maar je belt hiervoor, dan zal Telenet een simkaart opsturen. Nadat je de simkaart gekregen hebt, moet je bellen naar Telenet voor de activatie van de simkaart. Deze procedure zal een paar dagen in beslag nemen.

Een paar uur is in beide gevallen de periode die nodig is voor het overbrengen van het nummer naar Telenet en de activering hiervan door Telenet.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Verwerkingstijd aanvraag Prijs volgens verbruik

Reken op een paar dagen levertijd van de simkaart. Dan moet je zelf je simkaart activeren.

Voor een bestaand nummer bij een andere provider gebeurt de activatie doorgaans de volgende werkdag, maar heb al gemerkt dat het soms sneller gaat.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-abonnement-activeren/

 

EDIT: vorige antwoorden vergeten te lezen op voorhand 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes