Beantwoorden
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

WIGO 9GB buiten België

Onze WIGO 9GB volstaat maandelijks voor mobiel gebruik in België, maar wij komen telkens in de problemen als we op vakantie zijn omdat ons mobiel dataverbruik in het buitenland uit diezelfde pot van 9GB komt als er geen Wifi is. Daarom overweeg ik een switch naar 'One'. Maar in de app van Telenet zie ik staan dat in mijn Wigo 9GB het volgende inbegrepen is:

Bmice64_0-1671485404556.png

Klopt dit wel? Voor mij verwarrend. Wat is het verschil tussen 'data te delen' en 'mobiele data in België/EU'?

Bedankt voor een reactie.

0 Likes
9 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WIGO 9GB buiten België

Dit lijkt me een fout in de app. Zie je ook het volgende in Mijn Telenet bij Overzicht van je abonnementen en opties?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO 9GB buiten België

@Bmice64 

Met Wigo 9 Gb kan (kon) je meerder gsm nummers hebben. Je hebt een totale pot aan data van 9 Gb te delen tussen uw mobiele nummers uit je Wigo abonnemment.

In One wordt de totale pot bepaald door de variante van One (met hoeveel toestellen). Per toestel in je abonnement wordt de te verdelen pot vergroot met 300 Gb.

In zekere zin komen beiden overeen.

0 Likes
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

WIGO 9GB buiten België

Bedankt voor je reactie.

Als ik via de website naar 'Mijn Telenet' ga, staat het er niet. Maar als ik afmeld en opnieuw aanmeld, staat het er wel (hetzelfde als in de app). Beetje vreemd.

0 Likes
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

WIGO 9GB buiten België

Bedankt voor je reactie.

Dat van die te verdelen pot op basis van de telefoonnummers begrijp ik. Maar het is mij niet zo duidelijk wat dan die 'Mobiele data in België 40GB/Europa 100GB' betekent.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO 9GB buiten België

Bij One wordt er een onderscheid gemaakt tussen het binnenlands data verbruik, binnen de Europese zone zonder België en daarbuiten.

Je hebt een pot voor België, je hebt een tweede pot voor de Europese zone zonder België. Beide potten zijn onafhankelijk van elkaar en zijn begrepen in het abonnement. Alle data verbruik boven of buiten de potten betaal je,

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WIGO 9GB buiten België


@janne_man  schreef:

Je hebt een pot voor België, je hebt een tweede pot voor de Europese zone zonder België. Beide potten zijn onafhankelijk van elkaar en zijn begrepen in het abonnement. Alle data verbruik boven of buiten de potten betaal je,


Dat is allemaal juist, maar toch is het vreemd dat @Bmice64 dit bij Wigo9 ziet: 'Mobiele data in België 40GB/Europa 100GB'.

Het is moeilijk om nog informatie over Wigo 9 te vinden. In het verleden was de WIgo 9 pool in België 9Gb en ik wil best geloven dat die groter is geworden, maar dat de pool in EU (veel) groter is dan in België zelf vind ik toch ook wel merkwaardig. 

De screenshot bevat informatie die zichzelf lijkt tegen te spreken:

 

Data te delen: 9Gb
Mobiele data in België: 40 Gb
Mobiele data in EU: 100 Gb

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO 9GB buiten België

Inderdaad @Arnie, dat klopt langs geen kanten

Met Wigo 9 heb je een pot van 9 Gb en niet van 40 in België en zeker niet van 100 in de EU zone.

@Bmice64  Als je die gegevens bekijkt op pc in mijn Telenet, wat staat daar?

 

@Suzy of @Moderator kan deze gebrekkige info doorgestuurd worden naar de bevoegde dienst?

 

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

WIGO 9GB buiten België

@Bmice64@janne_man 

 

Deze info kan inderdaad verwarrend overkomen. Zeker omdat je met WIGO 9GB enkel de 9GB kan gebruiken.

Ik heb het intern doorgegeven zodat ze dit kunnen nakijken. Aangezien we momenteel wel maar 1 voorbeeld hebben, kan ik niet garanderen dat het snel aangepast gaat worden.

Van zodra er meer informatie over zou zijn, laten we dit uiteraard weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bmice64
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

WIGO 9GB buiten België

Beste iedereen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ondertussen in de Telenetwinkel in Leuven geweest en daar zeiden ze dat die info over de data in het buitenland met WIGO 9GB gewoon fout is. 

ik heb mijn abonnement dan omgezet naar One om meer data in de EU te kunnen gebruiken. 

Groeten en bedankt