Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Ik heb nu wigo met 5 simkaarten. Ben ik de enige die 'one' een ongelofelijke prijsstijging vind?

Voor hetzelfde (muv) van de vaste internetsnelheid die hoger is zou ik 39 euro per maand betalen....

ok, mobiel is 'onbeperkt', maar ik heb meer dan genoeg met 35 gigabyte (whatsapp, messenger zit daar zelfs niet in)....

Of zie ik het totaal verkeerd?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: wigo vs one

35 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@dedeke  

Heb hier nog al berichten voorbij zien komen dat Wigo wat goedkoper zou zijn dan de ONE. Maar daar zeg ik dan wel meteen bij het ligt er aan wat je erbij neemt en welk ONE pakket je neemt. 

 

Als ik kijk een ONE up - 5 simkaarten en tv is totaal € 169 per maand. 

Hier heb je wel direct de 1 GB download , safespot+ , eventueel vaste lijn en een data simkaart. Niet verplicht de opties te activeren maar je hebt ze wel. Bij de Wigo dien je ze apart te nemen per maand extra betalend. 

 

ONE met 5 simkaarten en tv € 149 per maand. 

Inbegrepen : Safespot , data simkaart en eventueel vaste lijn te activeren. Ook hier dus opties in de zelfde prijs. 

 

Weet nu niet wat je Wigo kost maar het zou kunnen dat het goedkoper is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Onbeperkte data, safespot inbegrepen. Voor iemand die dat wenst is het "relatief" weinig geld, maar als je dat inderdaad niet van doen hebt kan ik begrijpen dat het duur is (dan is het ook effectief te duur als je het niet gebruikt)

 

Gelukkig hoef je ook niets aan te passen als je dat zelf niet wilt! Je huidig WIGO pakket kan je dus zonder probleem behouden 🙂 

Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Of ONE(up) voor een ongelofelijke prijsstijging zorgt hangt volgens mij af van gebruiker tot gebruiker. Ik had hiervoor Wigo 35Gb, waarvan ik 3 van de 5 simkaarten gebruikten. Daarvoor betaalde ik ongeveer 128euro per maand. Nu heb ik ONEup, dit kost me 133euro per maand (met flow tv). Voor die 5euro per maand meer krijg je wel gigabit snelheden en een FUP van 3TB alsook 120GB 4G tegen volledige snelheid (eventueel ook een extra data sim). Natuurlijk geef je hiermee wel je TV box op en een groot aantal zenders (die ik in mijn geval niet bekeek) anders zou met iconic tv de prijs toenemen tot 144euro per maand. Dit vind ik inderdaad teveel, maar dat hangt ook weer af van persoon tot persoon.

 

Mijn oma daarentegen is veel goedkoper af. Zij betaalde voor WIGO 4GB (1sim in gebruik) 97 euro per maand. De enige reden dat ze niet voor wigo s kon gaan was omdat er daar een data beperking op zat van 150GB per maand. Zij verbruikt gemiddeld 400gb per maand. Het verschil tussen de 300mbps en 150mbps was voor haar dus minder belangrijk. Met ONE heeft ze nu onbeperkt internet en 40GB 4G samen met iconic tv. Waarvoor ze in totaal 86 euro per maand voor betaald. Toch mooi 10 euro minder per maand.

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@dedeke  

Ik had eerst tv en All internet bij Telenet en de gsm bij Orange en mijn partner bij proximus. Nu heb ik twee gsm nummers en de ONE up for two genomen en het bespaart mij € 30 per maand nu op dit moment. 

 

Nu heb ik wel voor die € 30 Play More erbij genomen dus heb dan uiteindelijk maar € 5 besparing. Maar dat is mijn eigen keus natuurlijk 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@dedeke 

Het is een keuze die jij maakt om te vergelijken met ONEup. Je kan ook vergelijken met ONE.

Als je dan zegt, ja maar ..., kun je evengoed zeggen in de vergelijking met ONEup.

 

Wat is de waarde van die hoge snelheid? Als je u niet beperkt voelt met een lagere snelheid heeft dat geen meerwaarde. 

Hetzelfde met het volume, wat is de waarde van onbeperkt. Voor jou is dat niets waard, je geeft het zelf aan. Voor anderen is dat veel waard. 

 

Als je het in het algemeen bekijkt is het een goede marketing waarbij meer klanten een grotere omzet gaan geven aan Telenet. Het aantal klanten dat hiervan gaat profiteren om minder uit te geven zal een bescheiden minderheid zijn. Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht in augustus de jaarlijks prijsaanpassing die er allicht niet zal zijn voor ONE(up) met als gevolg nog meer overstappen naar ONE(up).

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@dedeke  Ik had eerst Wigo home + boost 1Gbps incl HDtv met 80 posten incl digicorder incl vaste lijn.Samen 100.50 euro.

Nu heb ik ONEup 1Gbps incl HDtv 80 posten incl Digicorder  vaste lijn - incl mobiel 1 simkaart met 40GB data.1 simkaart gratis bellen   samen 106 euro.

Voor die 5 euro meerkost,doe ik een gouden zaak.

henkdee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Hier Wigo 35 met 4 sims en de 35gig is op omdat het mag, maar eigenlijk kunnen we met minder.

naar One wil ik niet wegens te traag en iets duurder dan Wigo35, ik heb hier 3 pcs draaien plus Netflix. OneUp is 30€ duurder... Bij Orange heb ik 1 unlimited sim + 3 GoLight + 400Mbps voor de prijs van mijn Wigo dus wordt dat mijn keuze als Wigo verdwijnt. Heb ondertussen iedereen hier Gmail aangepraat om zo de Telenet Mail af te bouwen. Ben reeds 20 jaar tevreden klant en Orange is voor ons steeds net niet interessant genoeg om de switch te maken. Goeie marketing van TN zeker? 🙂

Ex-Netweter
 

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Vroeger had ik WIGO S. (1 persoon) Nu heb ik One en de prijs blijft ongeveer hetzelfde.

Maar ik krijg veel meer nu.

Onbeperkt internet zowel vast als mobiel, wat ik vroeger niet had. En terugkijk TV

 

Voor mij is dit een abonnement dat helemaal bij mij past.

 

BrunoDV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Jup zit net in hetzelfde geval. Wij zijn met 5 actieve simkaart-gebruikers, en One is totaal geen optie (downgrade van 300 naar 150?) en al die opties zijn niet nodig, draai zelf wel alle beveiliging. Providers neuzen al genoeg. OneUp is dus zomaar van 127 naar 169 euro voor meer data. 

 

De infomercial vind ik ook een stukje theater (https://press.telenet.be/de-voor-en-nadelen-van-het-digitale-leven-6-op-10-belgen-wil-niet-terug-naa...). We werken meer thuis dus voor hetzelfde geld krijg ik in een one een downgrade naar 150 Mbps. 

 

Zou wel graag upgraden naar de Gigabit en meer data, maar 40+ euro is voor mij veel teveel van het extra goede.

Riviereke
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Netjes!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Ik ben zelf al sindd het ondtaan van Telenet klant geworden en ben telken mee gegroeit naar wat het vandaag is geworden alsook telkens met de prijsstijgingen. Maar inderdaad de prijzen swingen steeds meer de pan uit , als ik van wigo35 met playsport naar one up met playsport ga is het van €147 naar €173,5 wat er een beetje teveel aan word. Kan toch niet de bedoeling zijn dat je gaat werken voor het complete internetpakket mobiel enz.. Telenet zou beter andersom beginnen werken en de One of One Up goedkoper maken dan de wigo35 incl 2x digicorders inbegrepen als men de bestaande klanten wil houden en het klantenbestand wil uitbreiden, of als Telenet NR.1 wil 

0 Likes
Riviereke
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Netjes!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Als klant sinds het onstaan van Telenet en steeds mee gegroeit tot wat het heden is geworden. En ja inderdaad One of One Up is een serius pak duurder dan wigo35 voor mij zou dit 40€ meer betekenen van 147€ naar 173,5€ incl playsport 3sims. Telenet zou beter hun pakketten One of One Up goedkoper maken dqn de wigo35, incl. 2 digicorders en playsport willen ze bestaande klanten willen houden en NR.1 willen zijn. Niet iedereen kan zich dit permiteren en het kan ook niet de bedoeling zijn dat men moet gaan werken om 200€ aan internetpakket , mobiel, tv te betalen, wees nu eens iets slimmer en bied goedkope pakketen aan. 

Tags (1)
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Ik was Wigo 9 klant, dus twee SIM-kaarten inclusief. Aanvullend had ik nog een king-surf data-sim abonnement. Alles tezamen iets meer dan 126 eruo per maand.

 

Ik ben nu overgeschakeld op OneUp; ik krijg nu meer voor minder geld.

Ipv 9,5 GB (9 GB in Wigo + 500 MB via King-Surf) mobiele data heb ik nu 80 GB voor de drie sim-kaarten tezamen. Verder heb ik nu een veel groter FUP volume (3 TB ipv 750 GB).

Dit alles voor 121 euro. Ik ben dus zeer tevreden met dit nieuwe aanbod.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?


@Arnie  schreef:

Dit alles voor 121 euro. Ik ben dus zeer tevreden met dit nieuwe aanbod.


Hoe kom je aan 121 EUR?

One Up (88€) + 2de SIM kaart (20€) + gratis data sim (0€) + gratis vaste lijn (0€) + TV Iconic (20€) = 126€ ?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?


@flip1953  schreef:
Hoe kom je aan 121 EUR?
One Up (88€) + 2de SIM kaart (20€) + gratis data sim (0€) + gratis vaste lijn (0€) + TV Iconic (20€) = 126€

Je hebt gelijk. Ik heb mij vergist. Mijn oude tarief was 126,16 (inclusief de king-surf) en bedraagt nu 126,00. Dus nog wel iets goedkoper voor meer, maar niet zoveel goedkoper alsl ik gemeld had. Sorry.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes