Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

Zou er eens iemand van Telenet zich kunnen bezig houden of informeren met wanneer de lijst van toestellen welke geschikt zijn voor VOWiFi uitgebreid wordt? Mijn schoonzoon heeft een iPhone 8 plus (compatibel toestel, en vrij gegeven door Telenet) en heeft sinds vandaag de aanbiedersinstellingen gekregen en kan nu bellen via WiFi. Ik bezit de iPhone 7 plus (compatibel toestel, nog niet vrijgegeven door Telenet). Er staat op de website om regelmatig de lijst met toestellen te controleren, maar deze wordt maar niet geüpdatet. 

Op dat gebied (updates) is Telenet maar traag. Ik las daarnet een artikel, dat ook de modems/HGW’s en de digicorders en boxen amper tot geen updates ontvangen. Klopt dit allemaal?

Ik zou toch graag via VOWiFi kunnen bellen vooraleer mijn toestel versleten is, wetende dat ik 6 tot 7 jaar doe met een iPhone. Mijn vorige was een 4S en is 8 jaar en nog steeds in gebruik door iemand van mijn familie.

Never trust in Dust
0 Likes
9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

Dit is een gebruikersforum. Zulke vragen stel je best zelf aan Telenet door even te bellen 015/666666.
En over updates: mijn digicorder draait prima. Zolang dit het geval is en er geen security vulnerabilities bekend zijn, moet je niet upgraden he 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

@Steven-E 

Dat heb ik al gedaan en ze weten het maar mogen niks zeggen...

En wat betreft updates ben ik niet akkoord met U.

Ik ben sinds 22 maart klant en heb al 4 probleem dossiers lopen bij Telenet, waarvan 1 reeds opgelost. Er heeft mij reeds een operator gezegd dat mijn problemen niet tot het normale behoren, maar bon, tot daar toe...

Maar ik heb zo ‘t gevoel dat er weer een nieuw probleem gaat bijkomen: gisteren is er een technieker langs geweest voor een probleem met Play More. Hij heeft zowel mijn digicorder als mijn digibox een harde reset gegeven, en das niet de stekker even uittrekken maar een reset met het indrukken van een toetsen combinatie. Awel sindsdien telkens mijn dochter TV wil kijken met de digibox doet deze eerst telkens een soft reset van zijn eigen voor ze TV kan kijken. Volgens U normaal voor een toestel van nog geen maand oud???

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

Software upgrades worden gemaakt om problemen op te lossen die wijd verspreid zijn over alle hardware van hetzelfde type.

Wat jij voor hebt, heb ik niet voor en het gros van de Telenet klanten ook niet.

Dus ofwel zit je met een hardware probleem, ofwel staat er iets niet juist in de systemen van Telenet voor wat betreft jouw account.

Het is alleszins geen software probleem, want anders zouden veel meer andere klanten er last van hebben. Een update is hier dus niet relevant.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

@Steven-E 

2 van mijn 3 nog lopende probleem dossiers zijn volgens Telenet een algemeen probleem en zijn noch aan mijn installatie, noch aan mijn toestellen, noch aan mij gelegen.

1) Het nog niet opgeloste probleem met Play More is niet enkel bij mij vastgesteld, maar bij meerdere klanten.

2) Het niet kunnen configureren van 5 Triiing apps, waar ik recht op heb, met een WIGO abonnement van 40 GB, is volgens Telenet ook niet een alleenstaand geval en is ook bij meerdere klanten vastgesteld.

3) Ik heb 5 mailboxen want ik heb 5 gebruikers. 1 mailbox heb ik,van Telenet aangemaakt gekregen en de 4 anderen heb ik zelf aangemaakt. Van de 4 zelfgemaakte, kan ik de wachtwoorden wijzigen à volonté. De gekregen mailbox van Telenet met bijhorend wachtwoord, kan ik niet wijzigen. Daar weten ze nog geen oplossing voor. Ze zijn er mee bezig.

4) Dossier probleem: steeds wegvallen van de WiFi verbinding = opgelost!

5) Nu waarschijnlijk een probleem met de digibox van boven, das nog afwachten want ik heb hem opnieuw een harde reset gegeven en voorlopig doet hij normaal. Daar zien we morgen wel wat het geeft.

Zou jij niet gefrustreerd zijn als je dit alles meemaakt in nog geen maand tijd?

Ik ben bij Proximus vertrokken voor hetzelfde. Daar waren er minder problemen met de installatie, maar eerder diefstal op gebied van facturatie. En een maand voor ik vertrokken ben had ik op beide TV’s blokjesvorming. Ze hebben alles nagekeken en zelfs tot 3 keer gezegd: meneer nu is het zeker opgelost! NOPE! Het probleem zat in de grondbekabeling. Dit weet ik via een vriend welke mijn lijn komen uitmeten is. Dus alles uitgetrokken en rechtstreeks op de draden komende van de straat gemeten, en daar zat duidelijk kwaliteitsverlies op. Ook de eerste Proximus operator, welke ik voor dit probleem had gecontacteerd heeft bij een lijnmeting, kwaliteitsverlies gemeten. De techniekers hebben ook verder in de Proximus kast gaan meten en daar was het signaal correct meneer, was het antwoord. Dus zat het probleem in de grond. Blijkbaar vond Proximus het niet nodig om te graven voor een klant van 20+ jaren...

Gelukkig zijn ze bij Telenet heel wat correcter wat betreft het behandelen van de klant.

Never trust in Dust
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

Eind 2018 had Telenet ongeveer twee miljoen klanten. Niet iedereen neemt dezelfde diensten af van Telenet. Zeer veel klanten hebben geen problemen. Die hoort men niet.

Met het aantal klanten dat er zijn, is het helemaal niet abnormaal dat men soms een zelfde probleem terugvind bij verschillende klanten. Ik dit een algemeen probleem? De symptonen is één zaak, het onderliggende probleem een andere. Neem nu iets heel eenvoudigs gewoon kabel tv. Ik heb geen beeld is een symptoon. Het achterliggende probleem kan zijn: geen stroom? Waarom geen stroom: algemene stroompanne, zekering gesprongen, kabel steekt niet in het stopcontact, men heeft zich vergist van afstandsbediening, tv defect, ... 

Zulke zaken komen allemaal binnen op de helpdesk. Daar lopen ze in eerste instantie hun lijstje af en een massa klanten zijn geholpen. Soms is het moeilijk om de helpdesk er van bewust te maken dat het probleem dieper ligt.

Een algemeen probleem is dat alle klanten met een zelfde configuratie dat probleem hebben. Bij de ik weet niet hoeveel duizenden klanten die recht hebben op, om maar iets te zeggen, vijf Triiing apps kunnen er best enkele zijn waar het om de één of andere reden niet lukt. Is dat dan een algemeen probleem als het bij bijna alle klanten wel werkt? Uiteraard is het frustrerend als dienst waarop je recht hebt niet werkt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

@janne_man  en @Domi1963  niks is zo frustrerend als een probleem te hebben bij een provider wat moeilijk / niet of lang duurd voor het is opgelost. Weet dat elke medewerker op de klantendienst het zo goed als het gaat dit op te lossen. Ik weet uit ervaring dat niet elke klantendienst of elke medewerker even bekwaam of behulpzaam is dit mede op te lossen voor een klant. Ook maakt het soms moeilijk voor de medewerker het probleem op te lossen aangezien er voor bepaalde zaken die dieper liggen er een technische achterliggende dienst nodig is en ook soms een technieker om het op te lossen. Weet dat Telenet beter in de service is dan bijvoorbeeld een Orange of een Proximus . 

@Domi1963  betreft uw activering van VoWifi zal er wat geduld nodig zijn vooraleer dit geactiveerd is. Deze dingen gebeuren in bepaalde fases ook om het netwerk niet in eens over te belasten met deze uitrol. Op mijn gsm toestel staat het aan en wordt het ook ondersteund maar ook mijn uitrol is nog niet lopende of beter gezegd heb nog geen sms ontvangen. Het heeft niks met een update aan de modem te maken voor de uitrol kan beginnen maar puur met activering. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel


@Domi1963  schreef:

. Awel sindsdien telkens mijn dochter TV wil kijken met de digibox doet deze eerst telkens een soft reset van zijn eigen voor ze TV kan kijken. Volgens U normaal voor een toestel van nog geen maand oud???


Volgens mij staat de slimme energiestand aan. Als je dan de digibox aanzet start hij zich helemaal opnieuw op. Staat deze aan? Zet hem eens uit via de Huistoets op je Telenet-afstandsbediening > Tandwieltje >  Digibox/Digicorder > Afsluitopties.

 

Meer info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-slimme-energiestand-op-mijn-digibox-of-digicorde...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel

@patrick37 @janne_man 

Ik weet alles wel en begrijp jullie ook. Maar das waarschijnlijk ook een beetje beroepsmisvorming. Ik ben namelijk ook technieker geweest, wel niet in de telecom maar in de industriële verwarmings sector waar ik ook met een heleboel hard- en software in aanraking kwam. En ik was zo een beetje het type technieker dat gefrustreerd werd als ik niet onmiddellijk de oplossing kon aanbieden aan de klant. Soms moest ik 2 en 3 keer weer gaan maar vinden zou ik het...

Want als je de oplossing dan vind, heb je zo veel voldoening van Uw job. Ik weet ook dat ik Telenet niet moet vergelijken met waar ik gewerkt heb gezien het klanten bestand. Dat gaf mij ook de mogelijkheid door mijn baas dat ik kon blijven terug gaan tot de zaak opgelost was. Want ook een groot probleem is de opvolging van een zaak: als je een technieker moet op de baan sturen en die lost het de eerste keer niet op, en dan volgt er weer een andere, dan vond ik het moeilijk om een probleem blijven opnieuw volgen. Mijn laatste werkgever was de Ambassade van de verenigde staten in Brussel. Om daar binnen te geraken moet je al zeer competent zijn en zeker niets op je kerfstok hebben. Jammer genoeg ben ik daar invalide gevallen en heb zo mijn droomjob verloren...

@Wheng 

Klopt! Deze stond door mij uit gezet. Maar door de harde reset van de technieker stond deze terug op aan. Ik heb hem nu uit gezet terug en het lijkt mij in orde. Je ziet dit ook ‘s nachts als het klokje verdwijnt. Daardoor wist ik dat de slimme energiestand weer op aan zou staan...

Alvast bedankt hier voor.

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer VOWiFi voor mijn toestel


@Domi1963  schreef:

Zou er eens iemand van Telenet zich kunnen bezig houden of informeren met wanneer de lijst van toestellen welke geschikt zijn voor VOWiFi uitgebreid wordt?


@Domi1963, ik ben iemand binnen Telenet die hier regelmatig updates over vraagt, net om jullie te kunnen informeren via De Netweters. Omdat ik weet dat er enkele van jullie hier op aan het wachten zijn.

 

Helaas kan men mij niet vertellen welke toestellen wanneer worden toegevoegd. Enige dat ik recent (dinsdag) nog heb vernomen is dat de Samsung S10/S10+/S10e, de nieuwe Huawei P30 (Pro) en de Mate 20 (Pro) binnenkort toegevoegd zullen worden aan de lijst.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.