24784
netweters
|
152656
antwoorden
|
20728
vragen
|
Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een nano sim is bij mijn weten nog altijd een fysiek simkaartje
Een esim is geen fysieke simkaart, maar een chip in de phone zelf waarop dan een gebruiksprofiel van de provider wordt geladen
En deze draad gaat over eSim, die Telenet nog steeds niet ondersteunt.
@trogie NANO simkaart is fysieke simkaart die je krijgt bij je provider dus moet je in je toestel steken.
E-sim is op een chip in het toestel. Je kan daar meerdere providers aan koppelen wat je met de fysieke simkaart niet kan doen. Lees de onderstaande info maar eens door dan heb je een idee wat E-sim is.
https://androidworld.be/nieuws/wat-is-esim-in-belgie/
Hebk hem ookal duidelijk gemaakt
Nano sim is GEEN esim
@Steven-E uuuuffff... blijkbaar is '!=' inderdaad niet voor iedereen duidelijk.
@TMCLS93 en @patrick37 Als ik met een Motorola (e-sim only) Razr in mijn handen rondloop, en als telecom ingenieur, dan weet ik wel wat dat het verschil is.
Zoals Steven zei: '!=' betekent 'NIET gelijk aan'.
En zoals ik zei, als Telenet die niet snel gaat ondersteunen wissel ik naar Orange...
@trogie normaal zouden ze ondersteuning bieden vanaf eind 2020.
Dan hadden ze dat nu misschien wel al mogen aankondigen en zouden ze minder klanten mislopen of zelfs verliezen...
Ik betwijfel het dat ze het zullen aanbieden voor volgende zomer. Dat is mij te lang wachten.
Esim zou voor mij echt de doorslag geven om een Google Pixel 5 te kopen.
+ goed updatebeleid ook
En de prijs valt ook nog goed mee.
Inderdaad, maar een gegeven paard (of Razr) kijk ik niet in de bek 😛
Zelf ook nog de Google Nexus phones (voorlopers Pixel) en enkel Pixels gehad. Na de officiele support gaan ze nog véél langer mee dankzij custom Android roms zoals Lineage.
Maar laten we het bij e-sim houden, waarvan Telenet (herhaling I know, maar is SEO vriendelijk 😛 ) nog steeds niet heeft laten weten wanneer ze het gaan ondersteunen. 😄
@trogiehopelijk krijgen we snel meer nieuws.
Waar heb je destijds je pixel gekocht?
Qua smartphone keuze weet ik het nog altijd niet 100% ze.
Mijn shortlist is:
Google pixel 5 (Helaas niet verkrijgbaar in Benelux)
OnePlus 8T (aankondiging op 14 oktober)
Nokia 7.3 (aankondiging november)
Advies is nog steeds welkom.
Ben zeker ook geinteresseerd in eSim, voornamelijk voor de Apple Watch LTE.
Komaan Telenet : op zogoed als alle vlakken wereldwijd een topper, enkel die eSim nog. 😉
Ze zijn te laat, ik nam al een Orange abonnement