Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Maar er is een datum voor veel mensen is dit iets

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 maar spijtig genoeg is dat al 2 jaar dat er datums worden gezegd waneer het komt en het schuift elke keer op, wie E-sim wilt of nodig heeft die heeft zijn weg al gevonden bij andere providers....

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
SwanSong
Freshman Weetjesweter
Star Wars Day Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Veel beloven, weinig geven doet de gek in vreugde leven.

0 Likes
NanVer
Experienced Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wanneer brengt Telenet nu de é-sim uit voor smartphones. Ging toch in 2023 gebeuren!

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: samengevoegd met bestaand onderwerp over eSIM

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@NanVer 

Beste is dat je mee volgt op onderstaand topic.

https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Wanneer-eSIM-voor-dual-sim-smartphones-bij-Telenet/...

Daarin wordt ook aangegeven wanneer de E-sim uitgebracht gaat worden.

Ik ga dit topic dan ook afsluiten anders hebben we te veel topics die er over gaan dus voor verdere opmerkingen kan je je aansluiten in bijgevoegd topic.

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: afsluiten topic niet meer van toepassing na samenvoegen, info doorstreept

Patrick37 | Krak
Pollepel
Professional Weetjeslezer
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoi,

Heb me de nieuwe Pixel 8 Pro aangeschaft en tot besef gekomen dat ik dus tijdelijk van 1 naar 2 gsm's ga moeten gaan 😅

Prive zit ik via ouders bij telenet -> no esim

Werk zit bij proximus -> esim nog niet approved door het werk xd

Als je beta tester nodig hebt, geef een seintje 😅

Zie er niet naar uit weer te moeten splitsen 😭

Groetjes 😉

Tags (2)
0 Likes
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Warming up? Al 25 duimen! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Ik heb de Google pixels 8 gekocht. Ik zal ook tijdelijk (hoop dat het maar tijdelijk in s) naar twee toestellen moeten over gaan. En ja, ook ik ben kandidaat om beta tester te worden. 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter

@Patrick6611 @Pollepel 

De E-sim wordt al uitvoerig getest dus ze gaan geen testers nodig hebben.

Patrick37 | Krak
0 Likes

@Patrick6611  schreef:

Ik heb de Google pixels 8 gekocht. Ik zal ook tijdelijk (hoop dat het maar tijdelijk in s) naar twee toestellen moeten over gaan.

Dat moet van niemand hoor. 😉
eSIM is vandaag beschikbaar bij Orange, hey! telecom, Proximus en Mobile Vikings.

0 Likes
ckkoen
Freshman Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Exact, aanbieders genoeg! Ik heb me ook net de Pixel 8 Pro aangeschaft, maar wist op voorhand dat ik één van mijn beide abonnementen moest wijzigen. Werk sim zit bij Telenet, en daar heb ik geen invloed op. Bij deze dus mijn privé sim uit mijn pakket gehaald bij Telenet, ik was het wachten meer dan beu. Ook kan je niet afgaan op hun beloftes, want ze werden al meermaals gebroken. 

Proximus biedt ook volledig VoWifi en VoLTE support voor de Pixel 8 series, wat ik echt nodig heb wegens anders geen bereik thuis (echt niets op het gelijkvloers). Bij Telenet heb ik hier nog geen zekerheid over, dus de logische keuze was om te switchen. Aan mijn pakket bij Telenet verandert verder weinig, want internet en sim van mijn vriendin blijft er wel, dus ik kan de pakketprijs / kortingen behouden. Leuke bijkomstigheid: door mijn sim eruit te halen zakt mijn pakket bij Telenet 22 euro. Abo bij Proximus kost maar 20 euro. Ok, bij Telenet had ik 300GB per nummer, terwijl bij Proximus nu 10GB, maar ik heb nog nooit meer dan die 10 per maand verbruikt. En daarnaast heb ik ook nog die 2de (werk)sim in mijn telefoon, die wel van Telenet is en waar ik dus ook nog voldoende data beschikbaar heb. Eindresultaat: 2 euro korting en beter bereik, en het genot om eindelijk terug naar een Pixel te kunnen gaan 🙂

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@ckkoen 

Best eens navragen of je kortingen blijven bij aanpassingen, want kan zijn als je iets aanpast aan je abbo dat je kortingen wegvallen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
ckkoen
Freshman Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nee hoor, ik heb dit vooraf gesimuleerd door een bestelling te doen alsof ik nieuwe klant zou zijn (maar op het einde de bestelling niet geconfirmeerd natuurlijk), en het totaal kwam nog steeds 22 euro goedkoper uit. Ik ga nu zelfs wat 2 extra wijzigingen doen door deze simulatie:

1. TV abo (via de Telenet app op tv) stop ik volledig. Tegenwoordig kan je de reclame niet meer doorspoelen, dus waarom zou ik er dan nog voor betalen. Via de gratis apps van VTM, Go Play en VRT kan ik ook kijken (en terugkijken) op Android TV, krijg ik ook reclame, maar betaal ik niets. Opnemen deed ik nooit, dus die functie mis ik niet.

2. Streamz namen we af via Telenet. Deze is natuurlijk gekoppeld aan het TV abo, dus valt tegelijk weg. We willen Streamz wel behouden, en gelukkig kan je hiervoor aan abo afnemen rechtstreeks via de Streamz website. Extra voordeel: via hun website kan je voor een jaar abo gaan, wat een stuk goedkoper is dan wat ik via Telenet betaalde. Ik zou nu zelfs voor een hoger Streamz abo kunnen gaan en nog steeds minder kwijt zijn dan voorheen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Sinds kort heb ik voor mijn Pixel 6 ondersteuning voor VoWiFi en VoLTE bij Telenet. Het lijkt me héél straf als zou Telenet hier geen ondersteuning zou bieden voor Pixel 8. (Voor zo ver ik weet ligt dat meer aan Google dan aan Telenet.)

Er zijn idd andere providers die eSIM bieden, maar geen enkele biedt iets dat beter of gelijk aan prijs volgens verbruik is. (Nu, de vraag blijft of Telenet voor dit abo eSIM zal aanbieden.)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
ckkoen
Freshman Weetjesweter

Hmm, goed om te weten, ik vond er nergens iets van terug op hun website (specifiek voor deze gsm), en ik heb me in het verleden al verbrand aan ontbrekende VoWifi functionaliteit. Bij Proximus stond het gewoon netjes vermeld op de website. Ik wilde gewoon niet opnieuw hetzelfde meemaken, en ik moest ook gewoon veranderen als ik de gsm in gebruik wilde nemen, vanwege maar 1 fysiek sim slot, welke in beslag wordt genomen door mijn simkaart van het werk.

Ik zal beide functies straks eens proberen aanzetten voor de Telenet sim van het werk, dan weet ik het meteen. Heb nog niet genoeg tijd gehad om in alle functies van het toestel te duiken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

VoWiFi werkt 100% voor Pixel 6. Op mijn werk krijg ik te zien 'bellen over wifi via Telenet' (oid) te zien en bellen werkt ook. Je krijgt dan het telefoon icoontje samen met dat wifi icoontje.

VoLTE heb ik nog niet kunnen testen, maar je kan nakijken of de dienst geregistreerd via deze code:

*#*#4636#*#*

Telefooninformatie

Edit: Stuur me gerust een PM voor meer info. Deze draad is in principe bedoeld voor de eSIM en we zijn off-topic aan het gaan.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'