24757
netweters
|
152410
antwoorden
|
20700
vragen
|
Wanneer is telenet nu van plan visual voicemail te lanceren?
laatste bericht is van mei 2020 met als antwoord binnenkort. Zijn intussen bijna november....
vind het wel erg dat telenet de enige is die dit nog niet heeft.
Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: visual voicemail
Er is nieuws! Telenet klanten die een iPhone 6S/SE hebben of hoger én het nieuwste besturingssysteem, kunnen binnenkort gebruik maken van Visual Voicemail. Met Visual Voicemail kan je jouw voicemail beluisteren zonder naar 5555 te bellen.
Op 10 maart startte Telenet met de activatie van de optie voor alle klanten met een iPhone 6S/SE of hoger. Dit doen ze stap voor stap (ongeveer 10.000 klanten per dag). Zodra Visual Voicemail geactiveerd is, ontvang je als klant hierover een sms. Voor nieuwe klanten wordt Visual Voicemail vanaf nu automatisch geactiveerd.
Goed om te weten!
In dit Telenet artikel kan je alles nog eens nalezen en terugvinden wat je kan doen bij problemen: Visual Voicemail op je iPhone
Ben je niet zeker of Visual Voicemail na het ontvangen van de sms werkt?
Controleer onderstaande screenshot eens.
En android?!
@Gialloblu ik heb het nagevraagd en er zijn op dit moment geen plannen om Visual Voicemail op Android aan te bieden.
Huh? Wat is dat nu weer voor een marketingstrategie? Qua telecom is telenet niet geweldig. Het enige handige is dat het 1 factuur is. Orange staat nu al verder 🤷
In Kalmthout etc zeer slecht internet
Niet eens plannen om dit uit te rollen? Moet ik als Telenet klant dan best een peperduur Apple toestel aanschaffen om de beste service te krijgen van hen?
Het zou nog enigzins begrijpelijk zijn moest Apple een immens marktaandeel kennen, maar in België is dat niet het geval: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/niet-1-8-miljoen-maar-meer-dan-2-6-miljoen-smartphones-verkocht...
Verkeerde reactie (zelf niet goed gelezen)
Allereerst wil ik even bevestigen dat VM super goed werkt nu op iPhone.
Het probleem met Android is dat VM enkel mogelijk is als een afzonderlijke app, waarbij dit voor iPhones geïntegreerd is in het besturingssysteem...
Daarom dus zeker geen onbegrijpelijke keuze van Telenet.
@Ex-Netweter schreef:Allereerst wil ik even bevestigen dat VM super goed werkt nu op iPhone.
Het probleem met Android is dat VM enkel mogelijk is als een afzonderlijke app, waarbij dit voor iPhones geïntegreerd is in het besturingssysteem...
Daarom dus zeker geen onbegrijpelijke keuze van Telenet.
Ik denk dat je je vergist hebt. Naar mijn weten is Visial Voicemail al een deel van de Android AOSP sinds de Marshmallow (6.0) dagen. In België is een praktisch voorbeeld hiervan Orange BE, die al enige tijd VVM aanbiedt zonder extra apps op zowel Android als IOS.
Uiteraard zal het niet zo gemakkelijk zijn om dit voor elke Android op de planeet in orde te krijgen, maar dat hoeft ook niet. Enkel de meest courante merken, modellen, net zoals bij VoLTE en VoWiFi het geval is, zou al mooi zijn.
@BEL schreef:
Vanwaar denk je deze geheel foute info te hebben gehaald?
Missen is menselijk. In dit geval was de info gedateerd en vroeger wel correct.
In elk geval nooit een reden om mensen zo aan te spreken.
@Steven-E schreef::
In elk geval nooit een reden om mensen zo aan te spreken.
My bad, foute woordkeuze
Dit is zever want kom van orange en die boden dat perfect aan.. Erg dat die veel verder staan dan telenet
@Gialloblu ik vrees dat het probleem is dat er voor iPhone maar 1 aanbieder is (apple) waar ze een firmware en software aanpassing door een sim te gebruiken kan aangepast worden dat de visual voicemail mag geactiveerd worden,
bij een android systeem zijn er veel meer merken waarmee de provider en de verschillende merken een overeenkomst moeten maken voor dit te activeren, en er meer verschillen zitten in de producten van alle android aanbieders.
denk dat het daarom langer duurt eer android wordt aangeboden, een provider als Telenet brengt liever het nieuws uit dat er onder android de grootste en meest gebruikte merken mee doen aan deze optie dan enkel bv een samsung aanbieden, dan zou er geklaagd worden dat een ander merk niet mee doet.
probleem is ook, er zijn zoveel nieuwe opties dat moeten opgelost worden door het telenet team en in deze moeilijke tijden met corona is het niet snel opgelost allemaal, en heb het dan op alle vlakken dat telenet heeft in de aanbieding.
rome is ook niet op 1 dag gemaakt 😉 😛
het geduld van de klant zal ooit beloond worden.
moet zeggen ik heb deze optie op de iPhone bij orange maar veel gebruik ik dit niet, of je nu inbelt of direct in de optie uw bericht hoort, maakt niet zoveel uit vindt ik.
of mis ik iets van deze optie ????