Beantwoorden
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Beste Netweters,
Ik zal niet de enige zijn die vindt dat hij teveel betaalt aan zijn Telenet abonnement.
Ik heb Wigo S3Gb met twee simkaarten en ik betaal daar 96 euro per maand voor. Ik vind dit absurd veel voor die schamele 3 Gb.
Telenet kan/wil dit contract niet aanpassen. De enige oplossing die ze geven is natuurlijk One en nog meer betalen.
Nu gaan ze ook nog Telenet WiFree afschaffen dus wordt mijn probleem nog groter.
De vraag is : zijn er hier mensen die dit probleem oplossen door bv over te gaan naar One met één simkaart (+-/ 84 €) en dan voor de tweede kaart naar een andere provider te gaan ?

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Wigo S3GB

0 Likes
25 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigo S 3GB te duur

@Ree of een 3de optie, over gaan naar een andere provider 😉 

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wigo S 3GB te duur

Nog een mogelijkheid.

ONE met 1 SIM kaart en 1 gratis DATASIM. Deze gebruik je dan samen met een gewone SIM voor de GSM die het minst belt. Deze SIM is dan  bij een andere provider (bv : JIMmobile) of Telenet volgens verbruik.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur

@Ree 

Als jij vindt dat Telenet te duur wordt voor het geen wat je krijgt kan je altijd eens kijken bij een ander enkel is daar het gras zeker niet groener hoor. Je moet dan zelf eens je verschil uit tellen en zien wat je maandelijks betaald. Maar bekijk ook eens wat je allemaal nodig hebt zijn er dingen die je hebt die je nooit gebruikt.

Je hebt twee gsm nummers zeg je en dat tweede nummer is voor je vrouw of vriend of is dat enkel voor die extra data ? Als het dat laatste is kun je beter naar een One gaan met 1 simkaart en daarbij eventueel een datasimkaart bij te nemen die is toch gratis aan te vragen in een One.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Overstappen heb ik natuurlijk al aan gedacht maar het is zo'n gedoe.
Ik heb twee digicoders en één digibox + vaste lijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo S 3GB te duur

Ofwel éénmalig wat gedoe ofwel levenslang elk jaar opnieuw de prijsverhoging slikken.
Aan jou de keuze.

Kijk eens op https://bestetarief.be om een goedkoper tarief voor je smartphones te vinden.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Wigo S 3GB te duur


@Janneke_Dust  schreef:

en 1 gratis DATASIM


Gratis?! Haha, laat me niet lachen. Niets is gratis bij Telenet, daar betaal je voor, wees maar gerust.
Net zoals Telenet One Number, die al maanden niet werkt, en waar we ook netjes voor betalen.
Alsook mijn ONEup met ONE snelheden. Goed bezig, Telenet.

0 Likes
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Een One met één simkaart zou interessant zijn omdat mijn vrouw weinig belt. Ze gebruikt haar telefoon voornamelijk om te surfen. 
De vraag is of Telenet bereid is om in een One een "prijs volgens verbruik" toe te voegen

0 Likes
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Dit zou kunnen interessant zijn omdat mijn vrouw weinig belt en meer surft maar : Ik heb eens gekeken in de telefoon van mijn vrouw en daar is enkel plaats voor één geheugenkaart + één simkaart.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur

@Ree 

Als je vrouw niet tot weinig belt is een prijs volgens verbruik heel interessant en Telenet doet dit ook in je One. Jij bepaald wat jij wil in je One enkel zit er wel één gsm nummer inbegrepen. Dus je kan dat perfect doen geen enkel probleem. De datasimkaart kun je eventueel gebruiken voor een tablet of iets anders waar je mee mobiele data wil gebruiken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

OK dat wordt dan de oplossing. Bedankt.
Ik zal maar eens een Telenet winkel binnenlopen.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Wigo S 3GB te duur

@Ree 

Wij gebruiken van in het begin al One for 1 met 2.

De normale Sim in de phone van mij vrouw.

De data-Sim in mijn phone samen met "prijs volgens verbruik" van Telenet.

Je moet dus zelfs niet naar een andere provider voor de 2de Sim.

Prijs volgens verbruik kost niets als je niet belt. Je kan bellen via Whatsapp en dus via de data-Sim.

Je moet enkel regelmatig naar je mailbox (gratis) bellen om je nummer niet kwijt te spelen.

Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Beste Santa,

Wij hebben nu twee simkaarten en dat willen we ook zo behouden maar ik kan in geen van beide telefoons een tweede simkaart steken. Die datasim zou ik dus niet kunnen gebruiken.
Als Telenet de simkaart van mijn vrouw zou willen overzetten op "prijs volgens verbruik" zou mijn probleem opgelost zijn.
Via WhatsApp bellen gaat ook enkel maar als er wifi is hè.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wigo S 3GB te duur


@Ree  schreef:

Via WhatsApp bellen gaat ook enkel maar als er wifi is hè.


Dat is niet waar, WhatsApp bellen kan weldegelijk via mobiele data.

Uiteraard kan je je smartphone zelf wel instellen dat je mobiele data uit staat en dan werkt het natuurlijk niet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

In een One for 1 heb je dus geen gewone simkaart meer in de tweede telefoon, enkel de gratis datakaart ?
Dat betekent dus dat Telenet de prijs volgens verbruik aanrekent aan een kaart die niet gebruikt wordt ?
Heb zojuist met Telenet gebeld en ze raden mij dat natuurlijk af met als reden dat data "volgens verbruik" zeer duur zijn. Ben wel vergeten te zeggen dat die simkaart niet meer gebruikt zou worden. 

0 Likes