Beantwoorden
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Beste Netweters,
Ik zal niet de enige zijn die vindt dat hij teveel betaalt aan zijn Telenet abonnement.
Ik heb Wigo S3Gb met twee simkaarten en ik betaal daar 96 euro per maand voor. Ik vind dit absurd veel voor die schamele 3 Gb.
Telenet kan/wil dit contract niet aanpassen. De enige oplossing die ze geven is natuurlijk One en nog meer betalen.
Nu gaan ze ook nog Telenet WiFree afschaffen dus wordt mijn probleem nog groter.
De vraag is : zijn er hier mensen die dit probleem oplossen door bv over te gaan naar One met één simkaart (+-/ 84 €) en dan voor de tweede kaart naar een andere provider te gaan ?

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Wigo S3GB

0 Likes
25 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur


@Ree  schreef:

Een One met één simkaart zou interessant zijn omdat mijn vrouw weinig belt. Ze gebruikt haar telefoon voornamelijk om te surfen. 
De vraag is of Telenet bereid is om in een One een "prijs volgens verbruik" toe te voegen


@Ree 

Zoals reeds aangehaald zou je perfect kunnen overstappen naar One met één kaart plus dan de bijbehorende data sim.

Vermits uw vrouw weinig belt en vooral surft is die data kaart dan voor haar en jij hebt een gewone telefoon sim. En het is ook al gezegd, uw vrouw kan nog steeds bellen (en gebeld worden), maar dan wel enkel via WhatsApp en dergelijke apps die dus data verbruiken ipv belminuten (die die kaart dus niet heeft). En je hebt daar niet persé WiFi voor nodig, dat werkt ook over 4G.

Het enige nadeel daarvan is dat uw vrouw dan niet naar gewone Tf nummers kan bellen (of gebeld worden), enkel naar haar contacten die ook WA (of iets dergelijks) hebben. Let wel, die "of iets dergelijks" is in twee richtingen. Wil je een andere app gebruiken om te bellen moet de tegenpartij ook diezelfde app hebben. Met WhatsApp bvb kan je dus enkel naar andere WhatsApp contacten bellen, en dus niet bvb naar Skype ....

EDIT: ik zou Messenger nog vergeten, daar werkt data bellen ook mee 😎

Stof tot nadenken hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo S 3GB te duur

Ik zou afraden om een datasimkaart als enige simkaart in een smartphone te gebruiken.

Er is natuurlijk niet overal voldoende 4G om een WhatsApp-gesprek te kunnen voeren en niet iedereen is bereikbaar via WhatsApp.

Stel dat je op verlof in de Ardennen dringend iemand moet bereiken dan zal je opgelucht zijn dat je een gewone simkaart hebt waarmee je elk telefoonnummer kan bellen.

Ik raad aan om in je gezin minstens van twee verschillende mobiele netwerken een simkaart te gebruiken. Dan heb je hopelijk ontvangst op die ene simkaart als de andere simkaart geen of slechtste ontvangst heeft.

Youfone (Proximus-netwerk) heeft bijvoorbeeld een scherpe deal 10 GB data + 200 min bellen voor 10 euro.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur

@Ex-Netweter 

Mijn tip / info was wel bedoeld voor TS in zijn specifieke situatie. En daar is het ook op toegespitst.

Wat jij hier neerpoot kan wel waar zijn maar doet in deze context niet echt terzake. Intussen heb je wel alweer, zoals gewoonlijk , reclame gemaakt voor Px. Goed bezig, kerel ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wigo S 3GB te duur

Op uitdrukkelijke vraag van de topicstarter (zie eerste bericht) vermeld ik een competitief aanbod van een andere provider.

Met één simkaart bij een andere operator heb je trouwens een groter voordeel dan met twee simkaarten bij ONE. Enerzijds vergroot je de kans dat je overal waar je komt goede 4G-dekking hebt via verschillende mobiele netwerken. Anderzijds is een simkaart bij Youfone aanschaffen een stuk goedkoper dan een tweede simkaart aan je ONE-bundel toevoegen.

Voor de volledigheid wil ik ook nog een competitief aanbod op het Orange-netwerk vermelden: 20 GB voor 10 euro bij https://undo.be/

0 Likes
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Moet tot de constatatie komen dat er voor mijn "probleem" geen echte oplossing is.
Vb : One voor 1 met Telenet TV Iconic (wat ik nu ook heb) komt op 96 euro. Hetzelfde als ik nu betaal voor mijn Wigo 3Gb
Neem ik voor mijn vrouw een abo met 10 of 20 Gb bij een andere provider kost dat ook 10 € extra.
Kan ik evengoed bij Telenet blijven en 2 GSM nrs houden met 5 Gb (voor mijn vrouw is dat voldoende) en dan zit ik ook aan 110 €

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur


@Ree  schreef:

...
De vraag is : zijn er hier mensen die dit probleem oplossen door bv over te gaan naar One met één simkaart (+-/ 84 €) en dan voor de tweede kaart naar een andere provider te gaan ?


Ik weet niet hoe je aan 84 euro komt voor One met één. Met je Wigo heb je ook tv. Bij One is tv een optie. One + tv is circa 95 euro. In dit bedrag is de huur van één Digicorder or tv-box inbegrepen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur

@Ex-Netweter 

Jij vermeld altijd een competitief aanbod van een andere provider jij krijgt daar een procentje. 

TS heeft geen intentie om een andere provider erbij te nemen maar vraagt een oplossing binnen Telenet. En die oplossing hebben we min of meer geboden naar TS en nu kan TS dat bekijken binnen Telenet als die dat wil.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo S 3GB te duur

@Ree 

Zoals @janne_man het uitlegt klopt het natuurlijk je bent uiteindelijk niet goedkoper uit als met de formule die je nu hebt.

Naar de toekomst toe zal jou bestaande pakket ook wel omgedoopt worden naar een One of een One Up daar ga je vermoedelijk niet onderuit kunnen. Eventueel kun je wel tv weg laten moest je dat willen dan kun je via streaming kijken dan scheelt je dat in prijs en kom je op een € 73 per maand uit. Maar als je echt tv erbij wil en neemt dan blijf je zoals al gezegd aan ongeveer diezelfde prijs zitten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Wigo S 3GB te duur

Die 84 € was voor een One met Telenet TV flow. Ik had enkel naar de goedkoopste oplossing gekeken maar ik heb blijkbaar Telenet TV Iconic en dan zit ik idd weer aan +/- 96 € met één simkaart. Geen oplossing dus.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wigo S 3GB te duur

Dat is juist de naam van product gaat veranderen maar de prijs blijft de zelfde voor hem is er geen formule beschikbaar

Dat hoor je omdat de prijs niet verhoogt mag worden of zaken schrappen heeft ook geen zin wand dan zit je totaal iets anders dat je vraagt

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Wigo S 3GB te duur


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter 

Jij vermeld altijd een competitief aanbod van een andere provider jij krijgt daar een procentje. 

TS heeft geen intentie om een andere provider erbij te nemen maar vraagt een oplossing binnen Telenet. En die oplossing hebben we min of meer geboden naar TS en nu kan TS dat bekijken binnen Telenet als die dat wil.


@patrick37 & @StefaanH Hier pik ik toch even op in. TS vraagt alternatieve formules binnen Telenet. Hoewel niet gevraagd, lijkt het me wel relevant van @Ex-Netweter om een vergelijk met een andere provider als alternatief te vermelden. Of TS dit interessant vindt houden we in het midden, maar dan is het aan hen om hier al dan niet op in te gaan. We houden elke klant natuurlijk liever bij ons, maar we respecteren wel ieders vrijheid om ook negatieve feedback te posten of het vergelijk met andere providers te maken. Ik wil dus wel vragen om hier niet persoonlijk op te reageren, wanneer er op een ongepaste manier off-topic gereageerd wordt pikken we hier zeker op in. Alvast bedankt!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.