Beantwoorden
SarahV
Professional Weetjesweter
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM op iPad Air M3 koppelen, activatie lukt niet?

Wij hebben onlangs een iPad Air M3 WiFi - Cellular aangekocht. In deze iPad is geen mogelijkheid om een simkaart te plaatsen en deze heeft een ingebouwde eSIM.

Om de eSIM te koppelen aan de iPad met een Telenet data-only moesten we naar een Telenet center gaan. Dit hebben we vorige week gedaan en alles is toen in orde gebracht. De activatie van de e-sim zou binnen de twee dagen in orde moeten zijn.

Wanneer ik nu op mijn Telenet inlog zie ik inderdaad de e-sim staan met de melding "eSIM is klaar voor activering. Scan de QR-code om je eSIM te installeren". Als we met de iPad de QR-code scannen dan begint hij aan de activatie met daarop de melding dat deze mislukt is en we hiervoor bij Telenet moeten langsgaan.

We hebben contact opgenomen met Telenet en blijkbaar is er inderdaad een dossier aangemaakt en zijn ze 'ermee bezig'. Op de vraag hoelang dit nog zal duren kunnen ze geen antwoord geven. Dit is nu ruim een week en tot op heden kunnen we dus nog steeds geen gebruik maken van de iPad via het mobiele netwerk (WiFi werkt wel)

Het is wel vervelend dat je als antwoord krijgt dat ze niet weten hoelang dit nog zal duren. Je krijgt dus geen antwoord op je probleem en als klant moet je gewoon zitten wachten in de hoop dat dit alsnog in orde komt?!?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: iPad Air M3 - e-Sim

2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je kan klacht indienen bij Telenet via

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Als dit niet werkt, dan kan je terecht bij de Ombudsman.

Wat ik sowieso zou doen is Telenet bellen en (vriendelijk) eisen dat je een compensatie krijgt.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Heb je al eens geprobeerd om te activeren via de MyTelenet app op je iPad?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.