25.507
netweters
|
157.517
antwoorden
|
21.273
vragen
|
Wij hebben onlangs een iPad Air M3 WiFi - Cellular aangekocht. In deze iPad is geen mogelijkheid om een simkaart te plaatsen en deze heeft een ingebouwde eSIM.
Om de eSIM te koppelen aan de iPad met een Telenet data-only moesten we naar een Telenet center gaan. Dit hebben we vorige week gedaan en alles is toen in orde gebracht. De activatie van de e-sim zou binnen de twee dagen in orde moeten zijn.
Wanneer ik nu op mijn Telenet inlog zie ik inderdaad de e-sim staan met de melding "eSIM is klaar voor activering. Scan de QR-code om je eSIM te installeren". Als we met de iPad de QR-code scannen dan begint hij aan de activatie met daarop de melding dat deze mislukt is en we hiervoor bij Telenet moeten langsgaan.
We hebben contact opgenomen met Telenet en blijkbaar is er inderdaad een dossier aangemaakt en zijn ze 'ermee bezig'. Op de vraag hoelang dit nog zal duren kunnen ze geen antwoord geven. Dit is nu ruim een week en tot op heden kunnen we dus nog steeds geen gebruik maken van de iPad via het mobiele netwerk (WiFi werkt wel)
Het is wel vervelend dat je als antwoord krijgt dat ze niet weten hoelang dit nog zal duren. Je krijgt dus geen antwoord op je probleem en als klant moet je gewoon zitten wachten in de hoop dat dit alsnog in orde komt?!?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: iPad Air M3 - e-Sim
Je kan klacht indienen bij Telenet via
Als dit niet werkt, dan kan je terecht bij de Ombudsman.
Wat ik sowieso zou doen is Telenet bellen en (vriendelijk) eisen dat je een compensatie krijgt.
Ja hoor, allemaal geprobeerd. Er is een dossier geopend bij Telenet en ze weten niet wanneer het zal opgelost zijn .. is nu al ruim 2 weken en telkens van het kastje naar de muur. 'ze zijn ermee bezig' 😕
Volg de raad van @sb . klacht bij de Ombudsdienst Telecommunicatie
Tot op heden geen enkele 'beweging' in dit dossier en blijf je als klant gewoon in de kou staan. Je krijgt een 'ticketnummer' en daarmee moet je het doen. Je krijgt geen enkele opvolging, geen enkele informatie en in de chat steeds hetzelfde standaard antwoord. Klacht bij de ombudsdienst heeft, volgens mij, ook niet veel zin omdat ze daar ook overspoeld worden door dergelijke 'klachten'.
Dit antwoord krijg ik steeds in de chat en daarmee moet je het als klant maar doen:
"Ik kan me voorstellen dat je een update wilt over het dossier. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat onze achterliggende dienst nog bezig is met je dossier.
Zo gauw er meer informatie is krijg je een update. Nog even geduld gevraagd."