41996
netweters
|
18480
gesprekken
|
19970
vragen
|
Hallo,
Recent besefte ik dat ik de laatste tijd nog nooit 5G heb gekregen, ook waar ik wist dat er dekking is. Ik heb namelijk maar 1 keer 5G gehad en sindsdien nooit meer. Alleen maar 4G.
In de instellingen van mijn iPhone staat alles 5G gerelateerd aan. Toch heb ik opgemerkt dat de Netwerk Aanbieder versie op 49.1 staat wat na een vergelijking met een vriend zijn iPhone 12 (die op versie 52.0) wat oud lijkt. Ik krijg geen melding van een update of iets van de aard. Heb ook simkaarten proberen wisselen, maar zonder geluk.
Ik heb een iPhone 12 Pro Max op iOS 15.2 .
Is er een manier om dit op te lossen?
Alvast bedankt
Waarom draait jou iPhone 12 Pro Max op iOS 15.2 is dit niet een fout met typen en bedoel je 16.2 ? Want ik heb ook nog zo een toestel en die draait op de 16.2.
Terug komend op je vraag op de iPhone 12 Pro Max werkt 5G bij mij wel , heb het al eens getest dus het ligt niet aan het toestel zelf. Ondertussen heb ik gezien dat de aanbieder software al op 53.0 zit dus er is al een stapje bij gekomen.
Wat je eens kan proberen is je netwerkinstellingen te resetten en dan nog eens te zien of je 5G ontvangt. Wel enkel die netwerkinstellingen resetten niet de rest van je toestel natuurlijk want dan dien je alles opnieuw in te stellen. Ga wel na de reset en de heropstart van je toestel naar , Instellingen , Info en dan zien of je aanbieders instellingen update binnen krijgt zodat je die kan updaten naar de juiste versie.
Daarnaast moet je ook zeker zijn dat je ergens bent waar je 5G kan ontvangen want het idd ook niet overal beschikbaar je kan het dus niet om het even waar testen.
Ik woon in een zone waar 5G actief is, maar veel verschil tegenover 4G merk ik toch niet. Voorlopig is 5G toch niet echt een meerwaarde.
Het verschil vroeger tussen 3G en 4G was wel groot. Het zal in de toekomst wel allemaal beteren, maar nu laat ik mijn iphone op 4G staan. Dit gewoon ter informatie 🙂
Bedankt voor het antwoord,
Na het resetten van de Netwerk-Instellingen is de versie niet veranderd en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Alvast bedankt
Hoe heb je de instellingen gezet bij je mobiele netwerken ? Kun je dat eens zeggen ?
Ik heb erop staan bij gesprekken en data , 5G aan en bij datamodus staat , sta meer data toe op 5G
Ik heb exact dezelfde instellingen.
Op welke modem firmware versie zit je? ik op men 14pro 1,22,02
aanbiederinstelling is telenet 53,0
Ik zit op modem firmware versie 2.23.02
Netwerk aanbieder 49.1
Is er een manier om zo een update van netwerk aanbieder te forceren?
Het gaat automatisch was deze week duidelijk op het werk de samsung telefoons hadden opeens 5g
nog niet top overal veel schommelingen 4g
Ja automatisch komt dat weet ik ook maar je kan bepaalde dingen ook wel ergens pushen dus proberen kan geen kwaad.
Ja Samsung heeft idd schommelingen met zijn 5G heb ik ook al ondervonden , maar dat is terzijde 😉